Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-content/themes/dialy-theme/functions/other.php on line 1858
Czy reklama w aplikacjach się opłaca? | wiadomości

Czy reklama w aplikacjach się opłaca?

Smartfony i aplikacje

Popularność smartfonów w Polsce rośnie z roku na rok. W 2007 roku stanowiły zaledwie 1% wszystkich sprzedawanych telefonów. Trzy lata później wynik ten powiększył się do 11%, a w ciągu kolejnego roku wzrósł dwukrotnie i smartfony objęły już 27% rynku. Przy czym wśród internautów jest to już ponad 40% i przewiduje się, że tendencja wzrostowa zostanie zachowana (GtK Polonia). Co więcej, w ciągu najbliższych kilku lat smartfony staną się prawdopodobnie dominującym narzędziem służącym do korzystania z internetu. Wzrost znaczenia tego typu urządzeń pociąga za sobą również rozwój marketingu wykorzystującego możliwości jakie ze sobą niosą. W Stanach Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii rynek marketingu mobilnego jest już dobrze rozwinięty, w Polsce jego kariera dopiero się rozpoczyna. Jest to więc dobry moment dla firm na zainteresowanie się tym sposobem dotarcia do klientów. Reklamy takie mogą obejmować np. treści umieszczane na stronach internetowych w wersjach mobilnych (których oglądalność ciągle rośnie), ale także bannery czy product placement w innym popularnym medium jakie wiąże się z użytkowaniem smartfonów – czyli aplikacjach.

Z badań wynika, że stanowią one obecnie 70% (Raport Nielsena) wszystkich danych jakie pobierają użytkownicy. Warto zauważyć, że zdecydowana większość z nich nie lubi płacić za aplikacje, dlatego na ogół godzą się na umieszczanie w nich reklam, w zamian za zachowanie ich bezpłatnego charakteru. Z badań przeprowadzonych w 2011 r. przez Lab24 wynika, że aż 80% posiadaczy smartfonów pobrało aplikacje zawierające reklamy.

Plusy reklamy w aplikacji

Istnieje wiele korzyści umieszczania reklam w aplikacjach mobilnych. Przede wszystkim jest to kanał reklamowy, który w Polsce dopiero zaczyna być wykorzystywany przez reklamodawców. Konkurencja na tym polu jest więc jeszcze stosunkowo niewielka, a co za tym idzie zwiększają się szanse na zainteresowanie użytkownika danym przekazem. Opłacalność tej formy reklamy przejawia się też tym, że liczba jej odbiorców wzrasta wraz z liczbą użytkowników danej aplikacji, stale więc zwiększa się zasięg jej oddziaływania.

Inną zaletą jest to, że aplikacje dają reklamodawcom możliwość precyzyjnego dotarcia do interesującej ich grupy docelowej. W marketach, z których pobiera się aplikacje można wybierać spośród wielu kategorii jak wszelkiej maści gry, muzyka, nawigacja itd. Korzyści te dostrzegła już m. in. firma Bosch, która chcąc dotrzeć do społeczności osób zmotoryzowanych, będących odbiorcami jednego z jej produktów (wycieraczek samochodowych), postawiła na reklamę w aplikacji Yanosik. Jest to zyskujący na popularności komunikator dla kierowców. Porównuje się go trochę do CB w wersji mobilnej, gdyż jego główną funkcją jest umożliwienie kierowcom w prosty sposób wzajemnego ostrzegania się o zdarzeniach na drodze, w tym m. in. policyjnych patrolach czy fotoradarach.

Reklama wycieraczek Bosch pojawia się po włączeniu Yanosik’a, na ekranie głównym, ponad przyciskami służącymi do zgłaszania. Po kliknięciu w napis „Włącz wycieraczki” uruchamiana jest animacja – wycieraczka ścierająca krople z ekranu telefonu. Kreacja ta nie jest więc standardowym bannerem, a wymaga pewnej interakcji z użytkownikiem, co przykuwa jego uwagę. Jednocześnie zachowany jest prosty przekaz, istotny w marketingu mobilnym. Warto też zwrócić uwagę na to, iż nie jest to reklama inwazyjna, w przeciwieństwie do pop-upów gęsto pojawiających się na stronach internetowych – co jest kolejną zaletą reklamy
w aplikacjach mobilnych.

Korzyścią płynącą z umieszczania reklam w aplikacjach jest również brak występowania zjawiska ślepoty bannerowej, czyli niezauważania reklam. Z badań eyetrackingowych przeprowadzonych przez firmę iPlacement wynika, że 80% użytkowników zwraca uwagę na reklamy. Ponadto, użytkownicy smartfonów niechętnie się z nimi rozstają, 84% posiadaczy takich telefonów ma je praktycznie zawsze przy sobie (Raport Generation Mobile 2012), a to zwiększa szanse dotarcia do nich z przekazem reklamowym.

PR
AF

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *