Zarządzanie nieruchomościami – jak rozpoznać profesjonalistów?

Każda wspólnota mieszkaniowa musi zadecydować o sposobie zarządzania nieruchomością. Jej członkowie mogą podjąć się samodzielnego doglądania wszelkich spraw związanych z obsługą techniczną, sprzątaniem, ochroną, wywozem śmieci czy sprawami administracyjnymi, ale w praktyce jest to bardzo trudne i wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Wówczas z pomocą może przyjść profesjonalny zarządca nieruchomości.

 

  1. Obowiązki zarządcy
  2. Doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami
  3. Umowa w zakresie administracji nieruchomości

 

Zarządzanie i administracja nieruchomościami wymaga wiedzy z zakresu prawa, finansów i administracji oraz szybkiego reagowania na zmieniające się przepisy. Z tych powodów powierzanie obowiązku wyspecjalizowanym firmom stało się powszechne.

 

1. Obowiązki zarządcy

Wybierając zarządcę nieruchomości, należy dowiedzieć się, jakie dokładnie usługi oferuje. Kompleksowość obsługi to jedno z istotnych kryteriów, bo odciąży wspólnotę z konieczności podejmowania dodatkowych działań. Administracja nieruchomości, obsługa finansowo-księgowa oraz prawna, opieka nad dokumentacją, a także dążenie do informatyzacji i sprawniejszej komunikacji z mieszkańcami, to ważne kryteria podczas wyboru firmy zarządzającej nieruchomościami. Zarządca powinien również podjąć się reprezentowania wspólnoty w kontaktach z organami administracji samorządowej i państwowej.

 

2. Doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami

Referencje i opinie innych klientów powinny być ważną wskazówką dla wspólnoty mieszkaniowej. Zarządzanie nieruchomościami wymaga doświadczenia i wybór firmy, która na rynku pojawiła się niedawno i trudno znaleźć opinie o jej pracy nawet w internecie, może okazać się ryzykowny. Internetowe fora i opinie członków innych wspólnot są istotnym źródłem informacji, ale warto zwrócić uwagę również na oficjalne listy referencyjne oraz branżowe wyróżnienia.

3. Umowa w zakresie administracji nieruchomości

Przejrzystość umowy oraz późniejszych działań jest bardzo ważna dla poprawnej współpracy pomiędzy wspólnotą mieszkaniową a firmą zarządzającą nieruchomościami. Wszystkie zapisy muszą być jasno sformułowane; umowa powinna zawierać wyszczególnione obowiązku zarządcy, informacje o posiadanym przez niego ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej od szkód wyrządzonych w związku z wykonywaniem czynności,a także numer licencji zawodowej. Bezpieczeństwo i transparentność w zakresie zarządzania finansami będzie zapewniało stworzenie rachunków bankowych odrębnych dla każdej nieruchomości.

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *