BiznesKomputeryPolecane wiadomościŚwiat technologiiZakupy

Dlaczego Klienci porzucają koszyki?

Zakupy online zyskują na popularności i coraz więcej osób decyduje się właśnie na taką formę nabywania dóbr i usług. Sprawę dodatkowo ułatwia fakt, że w Internecie znajdziemy teraz praktycznie wszystko, począwszy od świeżej marchewki, poprzez ubrania, skończywszy na meblach i wielu innych. Badanie Baymard Institute dowodzi, że obecnie ponad 70% z nas porzuca swoje koszyki i nie decyduje się na zakup. Dlaczego tak się dzieje? O tym poniżej.

Porzucony koszyk, czyli co to takiego?

O porzuconym koszyku mówimy w chwili, kiedy wchodzimy na stronę jakiegokolwiek sklepu internetowego, decydujemy się na interesujący nas produkt, dodajemy go do koszyka i zamiast finalizowania transakcji opuszczamy witrynę. Może właśnie zadzwonił do nas telefon, może odwiedził nas znajomy, a może komputer się zawiesił? Nie ma to znaczenia, liczy się fakt, że nie dokonaliśmy zakupu.

Dlaczego?

Wśród najczęstszych powodów porzucania koszyków wyróżnia się:

  • Wysokie koszty dodatkowe – zazwyczaj są to wysokie koszty przesyłki, które zniechęcają nas do zakupu,

  • Brak możliwości zrobienia zakupów bez rejestracji – często rezygnujemy ze względu na czas, który musimy poświęcić, aby się zarejestrować,

  • Skomplikowany bądź podejrzany proces płatności – włącza nam się czujność, kiedy nie znamy którejś z metod, albo nie widzimy możliwość płatności za pobraniem,

  • Nieklarowne informacje o kosztach zamówienia – kwoty pokazywane na stronie nie są ze sobą spójne, a my tracimy pewność co do ceny, którą będziemy musieli ponieść,

  • Błędy na stronie i brak zaufania – gdy witryna wygląda podejrzanie, tracimy zaufanie i po prostu obawiamy się zakupów w tym miejscu,

  • Długi czas dostawy – zakupy przez Internet są szybkie i to właśnie na czasie nam zależy. Nikt nie chce długo oczekiwać na zamówienie,

  • Niesatysfakcjonująca polityka zwrotów – np. koszty zwrotów leżące po stronie klienta,

  • Odrzucenie płatności – tutaj oczywiście może to wynikać z błędów na stronie albo z pustego konta ,

  • Chęć sprawdzenia cen u konkurencji – wchodząc w koszyk, często próbujemy korzystać z kodów rabatowych. Jeżeli takich nie ma, albo nie działają, sprawdzamy, jak to wygląda u konkurencji.

A co ze sklepami?

Przede wszystkim należy reagować na potrzeby klientów i wdrażać potrzebne zmiany. Badania BI Intelligence dowodzą, że około 60% utraconych koszyków można jeszcze uratować, ale czy same zmiany wystarczą? Nie – należy wspierać je również innymi działaniami, np. remarketingiem bądź scenariuszami wysyłki wiadomości do klientów zaplanowanych za pomocą systemu marketing automation. Nie wiesz jak? W Sellwise znają się na zwiększaniu sprzedaży i chętnie Ci pomogą!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *