BiznesGospodarkaKomputeryPolecane wiadomościSklepy

Specjalista od pozycjonowania stron internetowych- czym właściwie się zajmuje?

Specjalista od pozycjonowania stron internetowych powszechnie nazywany jest pozycjonerem lub specjalistą SEO. Dba on przede wszystkim o to, aby dana strona internetowa znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Stosuje umiejętności z zakresu informatyki, programowania i marketingu.

Jak zostać pozycjonerem w Polsce?

Przede wszystkim trzeba znać podstawowe narzędzia SEO i interesować się tematem. Jest to branża, która w ostatnich czasach nieustannie się zmienia. W zdobyciu wymarzonej pracy pomoże wykształcenie. Specjaliści od stron internetowych studiują głównie kierunki ścisłe związane z informatyką i nowoczesnymi technologiami. Dostać pracę w agencji SEO nie jest tak łatwo. Oprócz wykształcenia trzeba mieć wiedzę i doświadczenie, a to drugie trudno zdobyć będąc świeżo upieczonym absolwentem lub próbując zmienić branżę. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest utworzenie własnej strony internetowej, samodzielne jej wypozycjonowanie, a następnie przedstawienie efektów na rozmowie kwalifikacyjnej. Na start należy znać narzędzia Google Analytics i Google Search Console, obsługę programów do kreowania słów kluczowych, WordPressa, a także podstawy obsługi serwera, hostingu, HTML, CSS i coraz częściej PHP.

Najważniejsza zadania specjalisty ds. SEO

Praca jako specjalista od pozycjonowania stron internetowych to ciągły rozwój i podążanie za trendami. Zakres obowiązków jest elastyczny i cały czas podlega zmianom. Uzależniony jest od dynamiki rynku, a także umiejętności i wybranej strategii pozycjonowania danej strony internetowej. Zadania są różnorodne, gdyż każda ze stron wymaga innych czynności celem podniesienia jej pozycji w Google. Najważniejsze z zadań to:

1. Pozycjonowanie stron Google

Każda ze stron internetowych ma własne cele, zazwyczaj jest to podniesienie pozycji w wyszukiwarce na podstawie słów kluczowych lub szersze promowanie produktów i usług danej marki. Działania te wymagają odrębnych strategii, gdyż indywidualne podejście do Klienta jest tu najważniejsze. Za przykład można wziąć słowo kluczowe pozycjonowanie Katowice, która będzie wymagała dużego nakładu pracy, czasu oraz finansów aby skutecznie wypozycjonować ją wysoko

2. Dobór odpowiednich słów kluczowych

Jedno z najważniejszych zadań każdego specjalisty od pozycjonowania stron internetowych. Na ich podstawie generowany jest ruch na stronie, pozyskiwani zostają Klienci, a sprzedaż szybuje w górę. Przydatne są tu narzędzia SEO i dokładne analizy stron konkurencji.

3. Ogólna optymalizacja stron pod SEO

To tu najbardziej przydaje się znajomość kodu HTML/CSS, obsługa serwera, a także systemu CMS. Co więcej, nie wystarczą tylko zmiany kodu, ale także przydatne treści. Te wysokiej jakości są przyjazne dla sieci i budują zaufanie wyszukiwarki Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *