Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-config.php:1) in /home/klient.dhosting.pl/prasa24h/prasa24h.pl/public_html/wp-content/themes/dialy-theme/functions/other.php on line 1858
II Warszawski Festiwal Kultury Piwnej – podróż w czasie z piwem w tle | wiadomości

II Warszawski Festiwal Kultury Piwnej – podróż w czasie z piwem w tle

Czy piwo może sprawić, że przeniesiemy się w czasie? Na pewno nie każde i nie zawsze. Ale są takie, które to potrafią. Tyskie, Książęce, Lech, Żubr… Za sprawą m.in. tych piw od 29 maja do 1 czerwca na błoniach Stadionu Narodowego będzie można poczuć klimat starej Warszawy. Ale to nie wszystkie atrakcje, jakie zaplanowano na II Warszawski Festiwal Kultury Piwnej, bo nazwa imprezy zobowiązuje!

29 maja na błoniach Stadionu Narodowego rusza II Warszawski Festiwal Kultury Piwnej organizowany przez Kompanię Piwowarską. Podobnie jak rok temu, impreza przyjmie formę piwnej biesiady, podczas której będzie można nie tylko przyjemnie spędzić czas przy kuflu, ale także dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o piwie. Dodatkowo, w tej edycji znacznie mocniej wyeksponowany zostanie warszawski folklor. To przede wszystkim zasługa zespołów, które będą umilać czas piwoszom: Kapeli Czerniakowskiej, Kapeli Praskiej, Staśka Wielanka i Kapeli Warszawskiej czy Panów z Twardej. Dzięki uprzejmości Muzeum Warszawskiej Pragi goście Festiwalu będą mogli obejrzeć wystawę „Leniwie czy z biglem?”. Ekspozycja starych fotografii przybliży mieszkańcom współczesnej stolicy to, jak celebrowano czas wolny po prawej stronie Wisły od okresu międzywojnia do lat 60. XX w.

Warszawiacy coraz bardziej interesują się piwem i coraz chętniej poznają bogactwo jego świata. Dlatego mieszkańców stolicy i okolic serdecznie zapraszamy na Festiwal, gdzie będą mogli dowiedzieć się więcej o tym trunku oraz oczywiście skosztować różnych gatunków i marek. A to wszystko w klimacie starej Warszawy i przy dźwiękach warszawskiej muzyki. Liczymy na to, że pogoda nas nie zawiedzie i impreza przyciągnie wielu piwoszy. Bo czy może być coś lepszego niż zimne piwo w ciepły, wiosenny wieczór w plenerze? – mówi Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji z Kompanii Piwowarskiej.

Cervesario z misją w stolicy

Podczas czterodniowego święta miłośników chmielowego napoju nie zabraknie również ubiegłorocznych atrakcji. Będzie można spróbować wszystkich piw oraz cydru Green Mill Cider z portfolio KP, a dodatkowo wybranych marek pochodzących z browarów Grupy SABMiller na całym świecie – i to w bardzo atrakcyjnej cenie. Szczególnie interesująco zapowiadają się pokazy cervesario, czyli piwnych ekspertów i degustatorów. Na co dzień ta najbardziej elitarna grupa zawodowa w Polsce (licząca zaledwie 10 osób) urzęduje w Centrum Wycieczkowym LECH w Poznaniu. Dlatego możliwość spotkania ich w Warszawie oraz skorzystania z ich wiedzy i umiejętności to prawdziwa gratka! W programie sesji z ekspertami znajdą się: wykład cervesario na temat właściwości sensorycznych piwa i roli zmysłów w degustacji, pokaz technik degustacyjnych i prawidłowego nalewania, quiz zapachowy oraz konkurs „Jakie to piwo”.

Dopełnieniem wiedzy o piwie będą pozostałe atrakcje w strefie kultury Festiwalu. Tutaj będzie można poznać popularne fakty i mity dotyczące złocistego trunku, przekonać się, z jakich składników i w jaki sposób warzy się piwo, i obejrzeć wystawę birofiliów. Dla dociekliwych portal Beerlovers przygotował specjalną grę – aby wziąć w niej udział, wystarczy mieć telefon z dostępem do Internetu i odszukać na terenie Festiwalu podpowiedzi do quizu. Codziennie do wygrania będą koszulki i iPad 16 GB.

Dania z piwną „wkładką”

Nie samym piwem człowiek żyje – w przerwach między kolejnymi festiwalowymi atrakcjami warto się pokrzepić. Na Festiwalu będzie ku temu okazja, co więcej – w ramach „Piwnych Inspiracji Kulinarnych” będzie można dowiedzieć się, jak zastosować piwo w kuchni. Maria Ożga, znana z programu „MasterChef”, codziennie na oczach gości będzie przygotowywać potrawy, których jednym ze składników będzie piwo, a pokazy będą połączone z degustacją.

II Warszawski festiwal Kultury Piwnej potrwa od 29 maja do 1 czerwca. Teren Festiwalu będzie czynny codziennie od godz. 16.00 do 24.00 (czwartek, niedziela) lub 2.00 (piątek, sobota); wstęp jest bezpłatny. Szczegółowe informacje o imprezie znajdują się na stronie http://wfkp.pl/ oraz w specjalnej gazecie festiwalowej, którą jest dystrybuowana na mieście przez rikszarzy.

Do redaktora:

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest liderem rynku piwa w Polsce. Gwarancją najwyższej, niezmiennej jakości warzonego w browarach KP piwa jest zespół świetnych fachowców, kilkusetletnie doświadczenie oraz nowoczesne technologie. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Żubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium Pilsner Urquell i Grolsch oraz specjalności, jak warzone według tradycyjnych receptur Tyskie Klasyczne czy kolekcja Książęcego. Wielbicielom piwa niepasteryzowanego w wybranych lokalach firma oferuje też piwo prosto z browaru, czyli Tyskie z tanka. Nowością w portfelu KP od 2013 roku jest cydr – Green Mill Cider – napój produkowany ze 100% soku jabłkowego. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. KP od lat jest jednym z czołowych sponsorów sportu, prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 r. wyniosła 14,5 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią międzynarodowej grupy piwowarskiej SABMiller.

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2013 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 34,5 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 6,4 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

PR
LA

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *