GospodarkaGryHobbyKomputerySportŚwiatŚwiat technologiiTechnikaWydarzenia

Streaming sportu w dobie koronawirusa

Od marca tego roku wszyscy zmagamy się z nową rzeczywistością. Różnego rodzaju obostrzenia, zakazy i nakazy na nowo formułują zasadny naszego funkcjonowania. Odbija się to na wielu branżach, wielu biznesach, jak i wielu dziedzinach aktywności, które powoli otrzymują nową formułę. Praca biuro przeniosła się w duże mierze z biur do domów, branża turystyczna nabrała bardzo lokalnego charakteru, branża gastro walczy o przetrwanie. Sport na tym tle nie wypada najgorzej, jednak wizje organizacji dużej imprezy sportowej, która przyciągnie tłumy widzów, odłożyć trzeba co najmniej o rok. Czy fanów sportowych emocji czeka marazm? Sposobem, dla wielu mniejszych wydarzeń, może być przejście z offline do online, czyli transmisje sportowe w sieci.

Transmisje online sportu w Polsce

Transmisje online sportu są obecne w naszym kraju od kilkunastu lat. Jednym z pierwszych podmiotów, który sięgnął po tą możliwość była federacja KSW. Parę lat później w ślad z nimi poszło wiele innych mniejszych federacji sztuk walki, jak i różnego rodzaju gal, które swój plan biznesowy oparły o transmisje online w systemie pay per view. Wśród przykładów wymienić można choćby EFM, ACA, GROMDA, Punchdown, czy popularne ostatnio Fame MMA. Stojąc dziś u progu decyzji o przełożeniu lub odwołaniu planowanych zawodów, z uwagi na zagrożenie epidemiologiczne, warto wziąć pod uwagę jeszcze jedno rozwiązanie, czyli właśnie live streaming.

Jak przeprowadzić transmisję online?

Organizatorzy zawodów sportowych, który planują wykorzystanie / przetestowanie możliwości jakie może dać im streaming, muszą zastanowić się nad kilkoma priorytetowymi kwestiami, niezależnie od charakteru i rodzaju dyscypliny.

Monetyzacja

Nawet jeśli generowanie zysków ze streamingu zawodów sportowych nie jest nadrzędnym celem jego organizatorów, to jednak transmisje online muszą na przynajmniej na siebie zarobić. Warto dobrze przemyśleć jaką formę ma przyjąć monetyzacja wydarzenia. Czy ma ono opierać się tylko na sponsorach, czy też wykorzystywać inne modele monetyzacji. Do wyboru mamy odpłatny dostęp do transmitowanego sygnału wideo na żywo lub dostęp do całej biblioteki materiałów dotyczących danego wydarzenia. W przypadku drugiego z powyższych modeli jego powodzenie zależy od zaplecza materiałów, którymi dysponuje organizator, a zatem sprawdzić się dużo lepiej w przypadku wydarzeń organizowanych cyklinie.

Pakiety subskrypcji

Widzowie mogą mieć różne preferencje. Może interesować ich dostęp do pełnej transmisji z zawodów czy gal, ale mogą też być zainteresowani tylko jednym meczem np. finałowym. Warto rozważyć przygotowanie na ta okazję różnych pakietów płatnej subskrypcji, które będą dużo lepiej odpowiadać na oczekiwania widzów, a tym samym pozwolą na lepszą monetyzację streamingu.

Oprawa graficzna

O jakości wydarzenia organizowanego w formie live streamingu decyduje nie tylko sama treść oglądanych wydarzeń, ale także ich oprawa. Animacje pojawiające się w przerwach miedzy poszczególnymi rundami, sesjami, startami, meczami czy walkami, tabele porównawcze, przybliżające sylwetki i dokonani zawodników, to elementy, do których przyzwyczaiła nas już telewizja podczas swoich transmisji sportowych. Bez nich nasza transmisja będzie z całą pewnością mniej ciekawa na płaszczyźnie informacyjnej.

Help desk

Rola profesjonalnego systemu do streamingu nie kończy się jedynie na pobieraniu opłat i udostępnianiu sygnału. Niemal zawsze, w większej czy lepszej skali, ktoś zrobi błąd podczas uiszczania opłat, Internet spłata akurat psikusa, sesja wygaśnie. W taki przypadkach liczy się efektywny help desk, który obsłuży wszelkiego rodzaju reklamacje na bieżąco. Im większą popularnością cieszy się nasze wydarzenie, tym tego rodzaju problemów będzie ilościowo więcej. Nie można ich marginalizować, czy też spodziewać się, że akurat nie wystąpią. Warto być przygotowanym na każdą okoliczność, a zautomatyzowany help desk to dziś usługa oferowana przez profesjonalne firmy realizujące streaming.

Przepustowość serwera

Problem bardzo dobrze znany każdej firmie zajmującej się streamingiem, a mimo to wciąż słyszy się o wpadkach na tym polu. W czym rzecz? Obraz wideo dystrybuowany jest w sieci dzięki serwerom, które przesyłają między sobą na bieżąco informacje, w przypadku wysokiej jakoś wideo, informacji tych jest stosunkowo dużo. Transmisje cieszące się dużą popularnością, powodują dużo większe obciążenie i wykorzystanie mocy obliczeniowej serwerów. Transmisje online zmagają się z bardzo szybkim przepływem zainteresowania, często jest ono trudne do przewidzenia np. większość czeka sobie spokojnie na ostatnią walkę wieczoru. Skoki zainteresowania powodują, że obciążenie serwerów rośnie i maleje. Zaleca się korzystać z serwerów, które na tym polu oferują dużą elastyczność, tak by zrealizować każdą, nawet nadzwyczaj dużą transmisję.

Źródło: https://streamonline.pl/

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *