Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, co musisz wiedzieć o BDO

BDO to specjalny system elektroniczny mający na celu ułatwienie ewidencjonowania i raportowania wytworzonych odpadów, a także wprowadzania produktów w opakowaniach oraz samego opakowania.

Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź, co musisz wiedzieć o BDO

Ta baza danych gromadzi informacje o podmiotach wytwarzających odpady i tych, które nimi gospodarują, aby zapewnić większą ochronę środowiska. Dane te mają na celu lepsze dbanie o środowisko poprzez dokładne gromadzenie danych o wytwarzanych odpadach.

Odpowiedzialność spoczywa na marszałkach poszczególnych województw, którzy prowadzą szczegółowy katalog opakowań, olejów, zużytej elektroniki, akumulatorów i baterii. To także miejsce, w którym można znaleźć informacje na temat odzysku i recyklingu odpadów. Wszystko to ułatwia różnego rodzaju kontrole i nadzór nad gospodarką odpadami przez organy administracyjne.

  • Od 2020 roku wielu przedsiębiorców działających w Polsce podlega obowiązkowi rejestracji w systemie BDO – zapraszamy zapoznać się z informacjami na stronie ObslugaBDO.pl.

Sklep Internetowy wprowadza produkty w opakowaniach.

W Polsce prawo określa, które podmioty muszą prowadzić rejestr BDO. Nie wielkość firmy czy jej forma prawna jest najważniejsza, ale rodzaj prowadzonej na co dzień działalności. Każdy przedsiębiorca powinien zbadać i upewnić się, czy przepisy nakazują aby była rejestracja BDO.

Prowadzenie sklepu internetowego kojarzone jest głównie ze sprzedażą towarów fizycznych. W przypadku sprzedaży produktów w Internecie opakowanie jest obowiązkowym krokiem w celu zapewnienia bezpieczeństwa wysyłanych towarów. Ten dodatkowy krok gwarantuje, że produkty dotrą w idealnym stanie. Do zabezpieczenia przesyłek najczęściej stosuje się kartony, folię stretch, koperty bąbelkowe oraz foliówki kurierskie.

Zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, jeżeli sklep zdecyduje się na sprzedaż internetową, która obejmuje fizyczną wysyłkę produktów, firma zobowiązana jest do złożenia wniosku o nadanie numeru rejestracyjnego w BDO oraz rozliczenia wprowadzonych opakowań. Należy pamiętać, że przy pierwszej przesyłce należy mieć nadany numer rejestracyjny.

Obsługa BDO

Rejestracja BDO wiąże się z wieloma obowiązkami, takimi jak wypełnienie KPO (karta przekazania odpadu) oraz znajomość często aktualizowanych przepisów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na specjalistyczną pomoc. Obsługa BDO stały się proste dzięki tej usłudze, umożliwiając szybką i łatwą realizację zamówień. Kompleksowe usługi BDO pomagają przedsiębiorcom w załatwieniu niezbędnych formalności związanych z tym systemem.

Podsumujmy BDO i sklep internetowy.

Chociaż jest to tylko kolejny wymóg biurokratyczny, należy o tym pamiętać. Opłata nie jest zbyt przytłaczająca, więc nikt nie powinien mieć problemów z jej uiszczeniem. Dokładne zbadanie sytuacji firmy jest niezwykle ważne, aby wiedzieć, czy jest odpowiedzialna za przestrzeganie przepisów. Przedsiębiorca musisz zrozumieć, że nawet prosty błąd może prowadzić do poważnych konsekwencji. W związku z tym praktycznie każdy sklep internetowy sprzedający produkty fizyczne powinien posiadać wpis w BDO. Wymagane jest szybkie działanie, aby zadanie zostało zakończone przed wysyłką pierwszej partii produktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *