Fulfilment – kiedy się sprawdzi?

Fulfilment, czyli outsourcing usług logistycznych, jest coraz bardziej powszechną usługą dla firm e-commerce. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele korzyści, warto więc brać je pod uwagę prowadząc sklep internetowy. Czym dokładnie jest fulfilment i kiedy sprawdzi się najlepiej?

Czym jest fulfilment?

Fulfilment oznacza szeroki zakres usług świadczonych przez operatora logistycznego dla sklepu internetowego. Mowa tu o kompleksowej obsłudze procesów, od magazynowania, przez wysyłkę, po zwroty i reklamacje. Rozwiązanie to niesie ze sobą wiele korzyści, zarówno finansowych, jak i niematerialnych. W praktyce oznacza to, że sklep e-commerce musi dostarczyć swój towar, a resztą zajmuje się firma fulfilment.

Czym zajmuje się firma fulfilment?

Kompleksowa obsługa logistyczna dla e-commerce obejmuje wiele procesów. Działania firmy fulfilment rozpoczynają się w momencie przyjęcia towaru do magazynu, gdzie są składowane w odpowiednich warunkach. Zamówienia składane w sklepie internetowym są automatycznie przekazywane obsłudze, dzięki czemu mogą zostać przygotowane do wysyłki niemalże natychmiast. Zwroty i reklamacje także są pod kontrolą firmy fulfilment. Wiele z nich, jak np. Forceful, dokonuje również drobnych napraw uszkodzonego towaru, dzięki czemu może on być sprzedany ponownie.

W jakich branżach sprawdza się fulfilment?

Dzięki nowoczesnej infrastrukturze magazyny firm fulfilment są dostosowane do przechowywania różnego rodzaju asortymentu. Branże, które najczęściej korzystają z tego rozwiązania to m.in.:

  • odzieżowa,
  • elektroniczna,
  • kosmetyczna,
  • farmaceutyczna.

Jest to świetny model logistyczny także dla marek z segmentu premium. Operator fulfilment pakuje zamówienia zgodnie z zaleceniami firmy, to znaczy może wykorzystywać kartony oznakowany logo czy też dodawać do paczek wszelkie materiały promocyjne, takie jak ulotki bądź darmowe próbki.

Jakie korzyści daje fulfilment?

Dla właścicieli sklepów e-commerce, fulfilment to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu. Cała fizyczna strona prowadzenia biznesu jest obsługiwana przez zewnętrznego operatora, dzięki czemu przedsiębiorca może skupić się na rozwijaniu platformy i pozyskiwaniu nowych klientów. Daje to również pewność, że asortyment jest cały czas pod opieką profesjonalistów. Warto wspomnieć także o korzyściach finansowych związanych z outsourcingiem procesów logistycznych. Na czym oszczędza firma e-commerce, która korzysta z usług fulfilment?

  • Koszty najmu. Firma fulfilment udostępnia swój magazyn oraz infrastrukturę. Zazwyczaj są to obiekty wysoce zautomatyzowane, co znacznie usprawnia przebieg prac i operowanie towarem. Ponadto, przestrzeń ta jest elastyczna, co pozwala uniknąć sytuacji, w której część magazynu pozostaje niewykorzystana.
  • Personel. Decydując się na usługi fulfilment, uchyla się od kosztów zatrudniania własnych pracowników magazynowych i szkolenia ich. Jest to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy, ale także możliwość uniknięcia ludzkich pomyłek niedoświadczonej obsługi.
  • Infrastruktura i oprogramowanie. Koszty zakupu maszyn i programów koniecznych do efektywnego zarządzania logistyką są dosyć wysokie. Zewnętrzny operator korzysta z nich, dzięki czemu zwiększa wydajność dostaw dla swoich klientów.

Usługi fulfilment mogą przynieść wiele korzyści dla sklepów z różnych segmentów rynku e-commerce. Warto brać je pod uwagę, gdy rozważa się założenie lub rozwój swojego sklepu internetowego.

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *