BiznesKonkursyPokaz slajdówPolecane wiadomości

Superbrands Polska dla MOKATE

Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek – 39 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy – oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży.

– To szczególne wyróżnienie, bo przyznane przez praktyków, na co dzień kreujących rynek oraz tych, którzy dokonują wyboru sięgając po ten, czy inny produkt na półkę. To zobowiązuje – podkreśla Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate SA . – Ale również upewnia nas, że wybrana droga rozwoju jest najlepszą z możliwych – dodaje. – W Mokate jesteśmy przekonani, że po pierwsze, należy podążać za postępem technicznym, technologicznym i organizacyjnym. W przemyśle spożywczym, jak zresztą w całej gospodarce, zmiany w tych obszarach zachodzą dość szybko. Po drugie, konieczne jest wytwarzanie zgodne z obecnymi bądź  dopiero kształtowanymi preferencjami konsumentów. Połączenie obu tych czynników decyduje o sukcesie – podsumowuje S. Mokrysz.

Innowacje to silna strona Mokate. Są to najczęściej udoskonalenia w technologii wytwarzania oraz w recepturach produktowych. Przy 1 200 indeksów towarowych oferowanych przez firmę, co roku pojawia się kilkadziesiąt nowości rynkowych, zarówno w kawach, jak i herbatach oraz w półproduktach dla przemysłu spożywczego.

Takie nastawienie i taka strategia rozwoju to klucz do sukcesu. Mokate Cappuccino od 20 lat pozostaje absolutnym liderem w tej kategorii. Z kolei do produkowanych i dystrybuowanych przez grupę Mokate kaw należy dziś 19% rynku kaw ziarnistych. To największe udziały w branży.

Bardzo dynamicznie rozwija się również sprzedaż oferowanych przez Mokate miksów kawowych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy wzrost ten wyniósł 18% i dał pozycję silnego wicelidera kategorii z realnymi możliwościami dalszego umocnienia swojej pozycji. Kolejnym wartym wspomnienia produktem są czekolady do picia. Wartościowy udział czekolad oferowanych przez Mokate wzrósł w 2011 roku wartościowo o 10% awansując producenta z odległej pozycji, na miejsce wicelidera kategorii.

Polski rynek herbaty jest trzecim po Wielkiej Brytanii i Rosji rynkiem w Europie. Mokate z sięgającymi łącznie 20% udziałami w rynku herbat, jest jednym z jego liderów. Z silną pozycją na rynku herbat popularnych i systematycznie rozbudowywaną pozycją na rynku herbat Premium. Nie możemy też zapominać o herbatach ziołowych, gdzie Mokate od lat należy do grona najważniejszych producentów. Herbaty to jeden z priorytetowych kierunków rozwoju.

– Najważniejsze atuty grupy Mokate to nowoczesny poziom wytwarzania oraz dobra znajomość rynków wielu państw. W procesie produkcji stosujemy bardzo surowe reżimy jakościowe i w rezultacie dysponujemy całym szeregiem certyfikatów krajowych i zagranicznych, ułatwiających ekspansję na najdalsze rynki – stwierdziła Teresa Mokrysz, współwłaścielka grupy, Mokate. –

 

The Superbrands Ltd. to niezależna organizacja powołana do życia w Wielkiej Brytanii w połowie lat 90-tych. Obecnie Superbrands działa już w ponad 80 krajach świata na 5 kontynentach. Historie sukcesu nagradzanych marek publikowane są w albumach, nazywanych czasem „bibliami brandingu”. W każdej edycji o przyznaniu statusu Superbrand lub Business Superbrand decyduje niezależne gremium ekspertów w dziedzinie marketingu, reklamy i brandingu – tzw. Rada Marek.

Przemysł spożywczy w gronie tegorocznych laureatów reprezentuje poza Mokate, producent wyrobów mlecznych Mlekovita, wody mineralne: Muszynianka i Cisowianka; w grupie napojów alkoholowych po czwartą w historii marki statuetkę sięgnęło piwo Żywiec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *