BiznesInternetMarketingPolecane wiadomościSklepyTworzenie stron www

Połączenie reklamy Google Ads i pozycjonowania to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie online

Priorytetem podczas wyboru strategii marketingowej jest Twój główny cel, jaki chcesz osiągnąć. I wcale nie musi się to wiązać z ogromnymi kosztami. Promocja firmy w Internecie to nie tylko kampania reklamowa Google Ads. Pozycjonowanie może okazać się tańszą, jak i bardziej skuteczną długofalową formą promocji Twojej firmy.

Płatna reklama – za i przeciw

Płatna reklama to przede wszystkim kampanie reklamowe w Google Ads. Tego typu reklamy mają to ogromną przewagę, iż działają niemalże natychmiast po uruchomieniu. Nie musisz długo czekać na pojawienie się pierwszych odwiedzających Twoją stronę firmową. Niestety reklama Google Ads nie jest najtańszą formą promocji. Ponosisz koszt za kliknięcia i aby reklama była widoczna na jak najwyższych pozycjach musisz przebić pod tym względem konkurencję, czyli w pewnym sensie działa to na zasadzie licytacji – im wyższa stawka tym lepsze pozycje reklamy. Ponadto budżet kampanii Google Ads musi być na bieżąco uzupełniany. Minusem płatnej reklamy Google Ads jest też fakt, iż ruch na stronie znika zaraz po wstrzymaniu kampanii. Kiepsko, prawda? 

Pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest lepszą formą promocji?

Kiedy reklama w Google przestaje być wyświetlana, potencjalni klienci przestaną trafiać na ofertę Twojej firmy w wyszukiwarce. I tu z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Możesz zlecić pozycjonowanie ogólnopolskie, ale też lokalne. Takie działanie pozwoli osiągnąć dobre wyniki w wyszukiwarkach niższym kosztem niż płatna reklama w Google Ads. Co najważniejsze, pozycjonowanie sklepu internetowego nie jest nastawione na krótkotrwałe efekty. Celem pozycjonowania jest długofalowe zwiększenie ruchu organicznego z wyszukiwarek. Ruch ten można zwiększyć przez optymalizację strony internetowej na wybrane frazy kluczowe, dbanie o regularną publikację wysokiej jakości artykułów na blogu firmowym, link building, uruchomienie wizytówki Google Moja Firma.  

Ile trwa pozycjonowanie sklepu online?

Pamiętaj, nikt nie może Ci obiecać pierwszej pozycji, ani bycia w TOP3 w wyszukiwarce Google, a także efektów w krótkim czasie. Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces złożony i długotrwały. Na pozycje w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Algorytm Google to tajemnica strzeżona niczym twierdza. Na razie żadnej agencji marketingu internetowego, czy specjaliście SEO nie udało się tej tajemnicy złamać. Możemy tylko wcielać działania bazujące na obserwacjach, analizach, testach. Samo pozycjonowanie to proces długotrwały, czasochłonny ale skuteczny.

Ile czeka się na efekty pozycjonowania?

Na efekty często trzeba zaczekać nawet kilka miesięcy. Jednak systematycznie i profesjonalnie prowadzone działania pozycjonujące powinna wdrożyć każda firma, niezależnie od wielkości: startupy, firmy jednoosobowe, biznesy lokalne, regionalne, duże korporacje ogólnopolskie. Pozycjonowanie to stała i ciągła strategia. Jednym z jej głównych elementów musi być wysokiej jakości content, systematycznie publikowany na przykład na blogu firmowym. 

Podsumowanie

Kampanie Google Ads nie wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego. Płatna reklama jest dobra dla firm, które dopiero startują i chcą pozyskać natychmiastowy ruch na stronie internetowej. Jest to też forma reklamy dla firm, które mają do dyspozycji duży budżet reklamowy. Na dłuższą metę kampanie reklamowe, zwłaszcza dla małych firmy, mogą być nieopłacalne. Pozycjonowanie z kolei zapewnia długotrwałe efekty. Cierpliwość jest tu niezbędna. Nie rezygnuj z działań agencji marketingu internetowego po miesiącu, jeżeli widzisz, że podejmuje ona wszelkie działania, które zaowocują w przyszłości zwiększeniem konwersji. Owszem, na skuteczność pozycjonowania i pierwsze rezultaty trzeba zaczekać nawet do 6 miesięcy i dłużej (pozycjonowanie lokalne dla jednego miasta może szybciej przynieść efekty). Połączenie pozycjonowania z płatną reklamą w Google Ads może okazać się inwestycją z pewną gwarancją zwrotu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *