MotoryzacjaŚwiat technologiiTechnika

Zasady działania i części do silników

Wynalezienie silnika zrewolucjonizowało wiele gałęzi przemysłu. Każdy z nas praktycznie codzienne używa jakiegoś sprzętu, który posiada silnik. Najpopularniejsze są oczywiście silniki spalinowe i elektryczne, ale znaleźć można jeszcze wiele innych typów silników w zależności od rodzaju przetwarzanej energii. Z uwagi na duże obciążenia, jakim są poddawane silniki zdarza się, że wymagają one naprawy. Wymagane do tego będą odpowiednie części do silników, które zastąpią zużyte elementy.

Jak działa silnik spalinowy?

Zazwyczaj pracę silnika dzieli się na kilka cykli. W każdym z nich zachodzi inny rodzaj pracy.
W pierwszej kolejności do silnika zostaje dostarczona przez przewód dolotowy świeża mieszanka składająca się z paliwa i powietrza. Dzieje się to za sprawą tłoka, który przesuwa się w dół cylindra.
W kolejnym kroku zamykają się zawory, a tłok przesuwa się do góry co powoduje sprężenie mieszanki w komorze spalania.
Następnie mieszanka ulega spalaniu i rozprężeniu co powoduje przepchnięcie tłoka do dolnego położenia. Wytworzona siła naciska na wał korbowy i korbowód co powoduje powstanie użytecznego momentu obrotowego.
Po zakończeniu spalania, gazy zostają odprowadzone przez zawór wydechowy poprzez przesuwający się tłok, na następnie zaczyna się kolejny cykl. Więcej informacji o silnikach dowiecie się na https://good-goods.pl/.

Z jakich części składa się silnik spalinowy?

Do podstawowych części silnikowych dla silników spalinowych zaliczamy:
– tłoki,
– wałek rozrządu,
– korbowody,
– zawory,
– blok silnika,
– głowica cylindra,
– koło zamachowe.

Jak działa silnik elektryczny?

Silnik elektryczny posiada zupełnie inną zasadę działania oraz budowę. Do podstawowych części silników elektrycznych zaliczamy stojan i wirnik. Na obu z nich znajdują się uzwojenia, przez które przepływa prąd co powoduje wytworzenie się pola magnetycznego. Energia elektryczna do silnika dostarczana jest poprzez specjalne szczotki silnikowe. Z kolei dzięki obecności komutatorów wirnik nie wraca do pozycji początkowej, tylko kręci się wokół własnej osi. Oś sprzężona jet z wałem, na którym poprzez obrót wytwarzany jest moment, który może być wykorzystany do napędzania maszyn i urządzeń.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *