BiznesEdukacjaGospodarkaMarketingOrganizacja imprezPolecane wiadomościPracaRozrywkaSpołeczeństwoTurystykaWydarzenia

Marketing wydarzeń (event marketing) – eventy – planowanie

Marketing wydarzeń (organizacja eventów) jest wyjątkowy, ponieważ do każdego wydarzenia należy podchodzić inaczej – pod tym względem zespół marketingowy niekoniecznie potrzebuje nadrzędnego „planu” dla różnych wydarzeń.

Zamiast tego ważne jest oparcie każdej taktyki marketingowej poszczególnych zdarzeń (eventu) na ogólnym planie marketingowym marki i tym, w jaki sposób wpisuje się ona w osobowość wydarzenia. Podchodząc do każdego wydarzenia jako osobnej szansy na zrobienie wrażenia, marka może dostosować swoje wysiłki, aby jak najlepiej wpłynąć na każdą publiczność.

  1. Organizuj konkursy lub pokazy
  2. Uczestnicz w spotkaniach lub grupach użytkowników
  3. Hostuj niepowiązaną imprezę wstępną lub after party na imprezę branżową
  4. Organizuj imprezę lub wydarzenie sieciowe podczas konferencji
  5. Wolontariusz jako mówca w branży

 

Event – http://www.organizatorzyimprez.pl/artykul,26,event.html – czym jest?

Czym jest marketing wydarzeń?

Event marketing  jest strategią marketingu wykorzystywaną do promowania swojej marki, produktu lub usługi za pomocą zaangażowania osobistego lub w czasie rzeczywistym.

Marketing wydarzeń jest jednym z najlepszych sposobów na:

  • Budowanie świadomość marki
  • Zwiększenie zaangażowanie klientów
  • Generowanie potencjalnych klientów
  • Edukację potencjalnych klientów i odbiorców

Marki mogą zaimponować tłumom wydarzeń poprzez różnorodne kreatywne taktyki, nie tylko czysty wygląd. Na przykład jedną z taktyk stosowanych przez marki jest stworzenie wydarzenia w ramach większego zdarzenia. Chodzi o to, aby stworzyć przekonujący powód, dla którego klienci zatrzymają się i eksplorują Twoją markę, a nie tylko kolejne stoisko, po którym będą mogli przejść.

Marketing wydarzeń może być również znacznie bardziej subtelny – wiele firm używa kodów QR na swoich plakatach i materiałach brandingowych, które działają na rzecz integracji marki fizycznej i wirtualnej. Te kody QR mogą prowadzić użytkowników do mobilnych witryn oferujących zniżki i specjalne oferty na produkty fizyczne. Ponadto niektóre firmy oferują ekskluzywne kupony na imprezy dla tych, którzy „lubią” je na Facebooku.

 

Organizatorzy eventów – http://www.organizatorzyimprez.pl/ – agencje eventowe.

 

Kampania marketingowa powinna być prowadzona przez menedżera ds. Marketingu z dogłębnym zrozumieniem marki, umożliwiając menedżerowi dostosowanie każdego wydarzenia do widowni, przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości i misji marki. Zazwyczaj menedżerowie ds. Marketingu nadzorują wszystkie działania w dziale marketingu, reklamy i promocji firmy – a nie tylko pomysł marketingu eventu Tworzą wytyczne dotyczące marki i strategie rozwoju, oceniają potrzeby klientów, a następnie opracowują kreatywne pomysły na marketing wydarzeń w oparciu o te cele.

3 komentarze do “Marketing wydarzeń (event marketing) – eventy – planowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *