BiznesRozrywkaŚwiat technologii

Tworzenie filmu promocyjnego

Każdy film promocyjny rządzi się swoimi często innymi prawami. Możemy wyróżnić cechy wspólne wszystkich filmów, jednak istnieje prawie całkowita dowolność w ich tworzeniu. Informację dotyczące filmów promocyjnych uzyskaliśmy od firmy GRAVITY MEDIA która zajmuje się ich profesjonalnym przygotowaniem.

W zależności czy decydują się na nie firmy, instytucje a często również miasta czy gminy.Mimo często zupełnie innego produktu, miejsca czy wydarzenia filmy posiadają ten sam schemat wykonania.

Scenariusz

Przygotowanie odpowiedniego scenariusza to zdecydowanie najważniejsza praca na początku tworzenia filmu. Zależy nam na tym, żeby scenariusz był nieszablonowy, przyciągał potencjalnych odbiorców i zapadał na długo w pamięci odbiorców. To właśnie sposób oddziaływania na odbiorców, powinien być wyznacznikiem końcowym efektów działania.

Scenariusz może stworzyć każdy, ale niestety nie każdy jest w stanie stworzyć scenariusz dobry. Kilka pierwszych chwil, które chcemy pokazać, decyduje o tym, czy klient oglądnie nasz spot do końca. Tylko tyle i aż tyle posiadamy, aby zainteresować kogoś, warto więc dobrze wykorzystać dobrze ten czas.

Produkcja

W zależności od posiadanego budżetu, film promocyjny może być prostą animacją w 2D, jak również filmem, w którym zagrają znani aktorzy. Warto zapamiętać, że koszt stworzenia takiego filmu warto rozłożyć na dłuższy okres czasu. Można go wykorzystywać jednakowo w reklamie internetowej, telewizyjnej czy podczas targów tematycznych. Budżet będzie zależał w dużej mierze od zaakceptowanego scenariusza oraz sposobu jego realizacji. Nie warto jednak zbyt mocno oszczędzać na filmie, może okazać się, że niewiele większe środki w niego włożone przyniosłyby dużo większy odzew ze strony odbiorców.

Zastanówmy się, jak wiele filmów promocyjnych powstaje w ciągu jednego dnia, czy tygodnia. Czym zdecydujemy się przyciągnąć odbiorcę bądź klienta. Wyróżnienie się i opowiedzenie historii w sposób, który przykuje uwagę, powinien być celem każdych działań marketingowych.

Montaż

Odpowiednio wykonany montaż to nie zawsze pewnik. Odpowiednie dobranie najlepszych zdjęć, dopasowanie dźwięków i muzyki, dla wielu może okazać się zbyt trudne. Dlatego marketingowcy wybierają doświadczonych monterów, którzy znają się na swojej pracy. Dobranie odpowiedniego podkładu muzycznego, jakość słów wypowiadanych przez aktorów oraz dopasowanie dźwięku do obrazu to klucz do sukcesu.

filmy nagrane profesjonalnymi kamerami pozwalają na podniesienie jakości obrazu

Kto korzysta z filmów promocyjnych

Największym odbiorcą takich filmów są zdecydowanie firmy, które starają się wyróżnić na tle konkurencji. Mają w sposób specjalny pokazać klientom różnicę między ich produktem czy usługą a ofertą konkurencji. Jest to niezwykle delikatne zadanie i wymaga dużego wyczucia.

Bardzo często wykorzystywane w celach społecznych. Zarówno organizacje samorządowe, jak i jednostki samorządowe decydują się na stworzenie kampanii najczęściej edukacyjnej lub potępiającej złe zachowanie. Podnoszenie świadomości większości mieszkańców danego miasta czy regionu jest niezwykle trudne i nie każda taka próba przynosi rezultaty. Jednak filmy, które zainteresowały odbiorców na samym ich początku, miały dużo większy zasięg.

Nie można zapomnieć także o aspekcie edukacyjnym. W ciągu kilkudziesięciu sekund filmu jesteśmy w stanie przekazać informacje o zdrowiu, ekologii, dbaniu o środowisko czy innych ważnych społecznie tematów. Częstym przypadkiem jest sytuacja, gdy władze starają się wpłynąć na zachowania obywateli.

Przedstawienie miasta czy regionu potencjalnym turystom, czy inwestorom jest głównym zadaniem w działach marketingu, czy promocji. Można pokazać, to co dla miasta jest najważniejsze:
zabytki
atrakcje turystyczne
podejście do inwestycji
warunki życia

Częstym zabiegiem jest stworzenie hasła reklamowego, na którym opiera się nie tylko film, ale również dodatkowe działania marketingowe. Ważne jest stworzenie spójnej działalności wszystkich kanałów promocji.

Nowe technologie w filmach promocyjnych

Aby przyciągnąć uwagę odbiorców, firmy zajmujące się produkcją filmów decydują się na wykorzystanie nowości na rynku, które odróżnia filmy ich klientów od konkurencji.
Przykładem takich działań może być wykorzystywanie dronów do kręcenia ujęć z lotu ptaka. Pozwala nam ująć to szerszą perspektywę np. miasta i pokazać jego walory z widoku, który normalnie nie jest nam dostępny.

Deweloperzy, którzy myślą o pokazaniu swojej inwestycji, potencjalnym kupcom decydują się na takie ujęcia. Można wykorzystać w nich aspekt bliskości terenów zielonych, czy pokazania postępów prac podczas inwestycji.

Drony wykorzystywane są do uzyskania niesamowitych ujęć z lotu ptaka

Ciekawość kluczem do sukcesu

W dobie wszechobecnych filmów, spotów bardzo trudno jest stworzyć coś wyróżniającego się na tle konkurencji. Warto przemyśleć, w jaki sposób zamierzamy zaciekawić klienta, aby zapamiętał nasz film a jeszcze lepiej, aby chciał pokazać, czy opowiedzieć o nim znajomym. Dobrze zrobiony film to taki który zostanie w świadomości odbiorców przez długi czas.

Przykładem jak zaciekawić klienta jest podzielenie filmu na dwie części. Pierwszy najczęściej bardzo krótki przyciągający uwagę, którego emisja trwa przez określony czas. Wprowadzony efekt tajemniczości, który sprawia, że to klienci czekają na część dalszą naszego filmu, ujawniającą kto i w jakim celu stworzył film oraz co chce nam przekazać.

Podsumowanie

Osoby zainteresowane działaniami promocyjnymi bądź informacyjnymi. Decydują się na skorzystanie z wielkich możliwości oferowanym ich przez filmy promocyjne. Nie tylko firmy, ale również miasta, regiony czy ministerstwa decydują się na tego typu formę komunikacji z mieszkańcami, turystami czy potencjalnymi inwestorami.

Zaciekawienie widza to klucz do sukcesu, jeśli film będzie wyjątkowy, to mamy pewność, że ilość wyświetleń na portalach społecznościowych czy serwisach internetowych, będzie rosła lawinowo.

Dobrze przygotowany scenariusz to podstawa, dodatkowo odpowiedni montaż to zadania, które poświęca się do wykonania profesjonalnym firmom. Warto skorzystać z oferty firm, które posiadają już w swojej ofercie filmy emitowane w różnych kanałach komunikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *