Londyn 2012 – Cyfrowa Olimpiada

53% respondentów w skali globu lubi Igrzyska Olimpijskie,
a 20% zamierza oglądać je online

 

MEC Access prezentuje wnioski z przygotowanego opracowania Partnership Intelligence™.

Londyński oddział MEC Access – komórka MEC zajmująca się marketingiem sportowym, sponsoringiem i  komunikacją niestandardową, przygotował autorski projekt badawczy a zarazem narzędzie analityczne: Partnership Intelligence.

Partnership Intelligence™ to globalne narzędzie dostarczające obszerną analizę zainteresowań konsumenckich, konsumpcji mediów i postaw wobec platform komunikacyjnych marek  związanych z wydarzeniami spotowymi, artystycznymi, telewizyjnymi czy tak wielkimi wydarzeniami jak Olimpada, Mistrzostwa Euro w Piłce Nożnej Euro. Narzędzie pozwala również ocenić spójność atrybutów marki i cechami oraz wydźwiękiem danego wydarzenia sportowego czy artystycznego.

Partnership Intelligence™ daje możliwość:

1)     Sprawdzenia jak dana platforma/wydarzenie są postrzegane.

–       Globalnie Olimpiada jest wydarzeniem sportowym, które angażuje więcej ludzi niż jakiekolwiek inne – 53% lubi lub wręcz uwielbia Olimpiadę. W przypadku Formuły 1 jest to 36%. Dla porównania w Polsce 44% lubi lub uwielbia Olimpiadę i niewiele więcej – 48% Polaków lubi lub uwielbia EURO.

2)     Określenia silnych i słabych stron danej platformy.

–       Poziom zainteresowania Olimpiadą w Londynie różni się między rynkami
– od 66% w przypadku Włoch do 39% w przypadku Singapuru.

3)     Porównania atrybutów marki z atrybutami platformy.

4)     Zidentyfikowania kategorii produktowych, które najbardziej interesują tych zaangażowanych w dane wydarzenie.

–       62% respondentów globalnie, którzy deklarują, że uwielbiają lub lubią Igrzyska jest zainteresowane podróżami, 51% modą, 51% technologią i elektroniką.

5)     Oceny konsumpcji mediów.

–       W Chinach, 53% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo
w internecie. Kolejne 38% będzie w ten sposób oglądało skróty najważniejszych wydarzeń a 31% skorzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.

–       W Wielkiej Brytanii tylko 13% respondentów planuje oglądać relacje na żywo w internecie.  11% obejrzy w internecie skróty wydarzeń a tylko 3% skorzysta z urządzeń mobilnych.

–      W Polsce 19% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w Internecie, tyle samo planuje oglądać w internecie tylko skróty wydarzeń i prawie 11% wykorzysta do tego celu urządzenia mobilne.

O badaniu

–       Badanie obejmuje 17 rynków: Australia, Brazylia, Chiny, Dania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Indie, ,  Meksyk, Polska, Rosja, Singapur, Szwecja, Tajlandia, USA, Włochy i Wielka Brytania.

–       Przeanalizowano ponad 100 platform na każdym z rynków.

–       Próba: 1500 respondentów na każdym  rynku

–       Badanie przeprowadzono w kwietniu 2012 roku.

 

MEC nie jest powiązane z London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games Limited oraz z London 2012 Olympic Games ani z UEFA Euro 2012.

 

Źródło: PR

 

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *