Punkty w deszczowym Spa

Trzecia runda International GT Open: Spa-Francorchamps

Michał Broniszewski i Philipp Peter zajęli w niedzielne popołudnie szóste miejsce w drugim wyścigu trzeciej rundy serii International GT Open na torze Spa-Francorchamps. Wyścig odbył się przy fatalnej pogodzie, w ulewnym deszczu, na mokrej nawierzchni. Już w drodze na pola startowe wypadł z toru Matteo Malucelli w Aston Martinie, co było poważnym ostrzeżeniem dla reszty stawki.

Po starcie z czternastego pola Michał Broniszewski jechał w żółto-czarnym Ferrari z numerem 11 bardzo rozważnie, chcąc za wszelką cenę uniknąć błędu w niesłychanie ciężkich warunkach. Polak wykonał zadanie i zakończył swoją zmianę bez przygód, przekazując nietknięty samochód swojemu zmiennikowi, chociaż nie obyło się bez małej przygody, która oznaczała stratę kilku miejsc.

Po zmianie kierowców Philipp Peter rozpoczął pościg za czołówką. Jechał jak natchniony, wyprzedzając jednego rywala za drugim. Po drodze uzyskał najlepszy czas okrążenia w wyścigu. Osiągnął metę na szóstej pozycji, zapewniając cenne punkty dla polsko-austriackiego duetu.

Michał Broniszewski: “To był zwariowany wyścig, jeden z najtrudniejszych w mojej karierze. Warunki były strasznie ciężkie. Typowo belgijska pogoda – ulewny deszcz, tony wody na torze i aquaplaning, niemal zerowa widoczność. Takie warunki faworyzowały naszych rywali w samochodach Porsche z silnikiem „wiszącym” za tylną osią i to widać w klasyfikacji wyścigu. Najtrudniejsze były pierwsze okrążenia. Nie dało się jechać pełnym gazem, samochód tracił przyczepność na prostych.

Wkrótce po starcie miałem małą przygodę. Zamierzałem wyprzedzić jednego ze słabszych rywali, który nie widział mnie i zajechał mi drogę. Aby uniknąć kontaktu, musiałem gwałtownie skręcić w prawo, co skończyło się obróceniem samochodu i stratą około 10 sekund, ale na szczęście pojechałem dalej. W tak trudnych warunkach uzyskiwałem czasy okrążeń na poziomie liderów wyścigu, jednak odległa pozycja startowa i obrócenie samochodu nie pozwoliły na awans w klasyfikacji. Po raz kolejny dowiodłem, że dobrze jeździ mi się w deszczu.

Opuszczamy Spa z trochę mieszanymi odczuciami. Dwa szóste miejsca to dorobek poniżej oczekiwań, ale ten weekend dał nam też sporo satysfakcji. Wczoraj pojechaliśmy bardzo dobry wyścig, niestety kontrowersyjna kara zabrała nam miejsce na podium. Najważniejsze, że zdobyliśmy sporo punktów, ale rywale trochę nam uciekli w punktacji. Przed nami jednak jeszcze pięć podwójnych rund czyli dziesięć wyścigów, a więc wszystko jest możliwe.

Trzecia runda International GT Open – Spa-Francorchamps (Belgia)

WYŚCIG 2 (50 minut)
1. Marco Holzer/Nick Tandy (D/GB) Porsche 997 GT3 RSR 50:30,658
2. Raymond Narac/Patrick Pilet (F/F) Porsche 997 GT3 RSR +34,051
3. Daniel Zampieri/Michael Dalle Stelle (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +1.01,412
4. Diederich Sijthof/Emanuele Moncini (NL/I) Chevrolet Corvette C6R +1,05,230
5. Gianmaria Bruni/Federico Leo (I/I) Ferrari 458 GT Italia +1:07,193
6. Michał Broniszewski/Philipp Peter (PL/A) Ferrari 458 GT Italia +1:08,331
7. Klaas Hummel/Adam Christodoulou (D/GB) McLaren MP4-12C GT3 +1:18,943
8. Miguel Torill/Kiryłł Ładygin (ES/RU) Ferrari 458 Italia GT3 +1:33,203
9. Andrea Rizzoli/Stefano Bizzarri (I/I) Ferrari 458 Italia GT3 +1.34,095
10. Archie Hamilton/Marco Mapelli (GB/I) Porsche 997 GT3 R +1:35,487

* * * * *

Klasyfikacja generalna International GT Open po 3 rundach (nieoficjalna)

  1. Raymond Narac/Patrick Pilet (F/F) 80 pkt
  2. Marco Holzer/Nick Tandy (D/GB) 76
  3. Alvaro Barba/Matteo Malucelli (E/I) 64
  4. Stefano Bizzarri (I) 57
  5. Gianmaria Bruni/Federico Leo (I/I) 53
  6. Michał Broniszewski/Philipp Peter (PL/A) 47
  7. Daniel Zampieri/Michael Dalle Stelle (I/I) 46
  8. Andrea Montermini/Juan Manuel Lopes (I/ARG) 43

* * * * *

Więcej informacji: www.broniszewski.com; www.phpeter.com; www.gtopen.net

* * * * *

Relacje z wyścigów serii International GT Open z udziałem Michała Broniszewskiego można oglądać w kanale Orange sport dostępnym na platformach Telekomunikacji Polskiej (poz. 5), Cyfry+ (poz. 125), Polsatu Cyfrowego (poz. 20) oraz n (poz. 120), a także w sieciach kablowych: Multimedia (poz. 313), Toya (poz. 415), Inea (poz. 168).

* * * * *

Kalendarz serii International GT Open w sezonie 2011*

28 – 29.4 AUTÓDROMO DO ALGARVE, PORTIMÃO (Portugalia)

26 – 27.5         NURBURGRING GRAND PRIX STRECKE (Niemcy)

23 – 24.6         CIRCUIT DE SPA-FRANCORCHAMPS (Belgia)

14 – 15.7         BRANDS HATCH GRAND PRIX CIRCUIT (W. Brytania)

21 – 22.7 CIRCUIT PAUL RICARD (Francja)

8 – 9. 9  HUNGARORING (Węgry)

29 – 30.09     AUTODROMO NAZIONALE DI MONZA (Włochy)

3 – 4.11   CIRCUIT DE CATALUNYA, BARCELONA (Hiszpania)

*Uwaga: kalendarz może ulec zmianie

* * * * *

Na stronie internetowej www.broniszewski.com jest do Państwa dyspozycji dział „Media”, w którym znajdziecie Państwo wybór zdjęć w wysokiej rozdzielczości, wolnych od praw autorskich. Aby dostać się do działu, prosimy kliknąć przycisk „MEDIA” po lewej stronie ekranu.

Dane do logowania:

Login: media

Hasło: auth1802

Dział jest sukcesywnie rozbudowywany, aby ułatwić Państwu pracę.

Z przyjemnością odpowiemy na ewentualne pytania skierowane na adres mailowy: mbracingpoland@gmail.com.

——————–

Kim jest Michał Broniszewski?

39-letni polski kierowca wyścigowy. Mieszka w Warszawie. Żonaty, troje dzieci (dwie córki i syn). W wyścigach startuje od 2006 roku. Rozpoczynał swą karierę od startów w Ferrari Challenge. W roku 2009 zdobył tytuł mistrzowski w kategorii GTS serii International GT Open, co jest jego największym sukcesem. W styczniu 2011 zajął drugie miejsce w prestiżowym wyścigu 24h w Dubaju. Od początku kariery związany z marką Ferrari. Startuje samochodem Ferrari 458 Italia GT2. Więcej informacji: www.broniszewski.com

Co to jest International GT Open?

Seria wyścigowa dla samochodów kategorii GT w 2 kategoriach: Super GT (FIA GT2) oraz GTS (FIA GT3), rozgrywana od 2006 roku. Organizowana przez hiszpańską firmę GT Sport Organizacion, na czele której stoi były doskonały kierowca wyścigowy Jesus Pareja. W International GT Open startują prawdziwe „dream cars” czyli samochody marzeń takie jak Porsche 911, Ferrari F430, Corvette, Dodge Viper czy Aston Martin. W ich kokpitach zasiadają doskonali, renomowani kierowcy z całej Europy, niektórzy mają w dorobku starty w Formule 1. W każdym sezonie odbywa się 8 rund na najsłynniejszych, najbardziej renomowanych torach Europy. W każdy weekend rozgrywane są dwa wyścigi, z udziałem dwuosobowych załóg. Kierowcy zmieniają się podczas wyścigu. Partnerem Michała Broniszewskiego w załodze jest doskonały Austriak Philip Peter, były kierowca fabryczny Audi, zwycięzca wielu prestiżowych wyścigów w kategorii prototypów i GT.

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *