Kultura i sztukaPokaz slajdówPolecane wiadomościTurystyka

„Semana Santa” czyli Wielki Tydzień po hiszpańsku

Święta Wielkiej Nocy są w Hiszpanii równie ważne jak w Polsce, choć obchodzi się je inaczej. Najważniejszym momentem jest „Semana Santa”, czyli Wielki Tydzień po hiszpańsku. To czas tłumnych malowniczych procesji, które zasłynęły na całym świecie. „Semana Santa” to tylko jeden z przejawów hiszpańskiej kultury i tradycji, które przeżyć i poznać można tylko na miejscu.

Tradycja „Semana Santa” sięga XIV w. i do dziś jest to jedno z najważniejszych hiszpańskich świąt, z którego obchodów szczególnie słynie Sewilla, stolica regionu Andaluzji. Hiszpański Wielki Czwartek jest tak barwny i emocjonujący, że już kilka dni wcześniej do Sewilli zjeżdżają się pielgrzymi  i reporterzy. Odświętne procesje odtwarzają sceny z Drogi Krzyżowej Wierni wynoszą na ulicę obraz Madonny Virgen dla la Macarena, ulice wypełniają się kwiatami i zapachem kadzideł. Hiszpanki ubrane w czarne suknie i koronkowe welony w rękach trzymają ozdobne czarne wachlarze i różańce. Organizacja i przebieg Wielkiego Tygodnia są starannie zaplanowane. Procesje, które przechodzą przez miasta w takt tradycyjnej muzyki religijnej wzbogaconej o elementy flamenco, to spektakularne wielogodzinne wydarzenie. Dla Hiszpanów wzięcie udziału w uroczystościach obchodów „Semana Santa” jest tak ważne, że wielu z nich bierze w tym czasie urlop.

Okazuje się, że Wielki Tydzień to także doskonały okres dla lokalnej turystyki. W 2011 roku Andaluzję odwiedziło w tym czasie 742 tysięcy turystów, czyli o około 4,4% więcej niż rok wcześniej. Wśród Polskich turystów Hiszpania również cieszy się szczególnym zainteresowaniem, w 2011 roku odwiedziło ją prawie pół miliona osób. Co ciekawe, coraz więcej osób decyduje się na łączenie wypoczynku w Hiszpanii z nauką języka. „Połączenie nauki języka z poznawaniem tradycji innych kultur staje się niezwykle ciekawą alternatywą dla tradycyjnych wyjazdów turystycznych. Z tego powodu uruchomiliśmy projekt HiszpanskiwAndaluzji.pl, który popularyzuje naukę hiszpańskiego wśród Polaków. W szkołach Andaluzji można zdobywać wiedzę na temat literatury, filmu czy architektury, dostępne są także zajęcia sportowe lub specjalistyczne”­ – mówi Maciej Grabowski, Dyrektor Agencji Promocji Regionu Andaluzji. Strona internetowa HiszpanskiwAndaluzji.pl została podzielona na pięć sekcji tematycznych nawiązujących do nauki języka w połączeniu z wykorzystaniem różnorodnych atrakcji Andaluzji: „hiszpański w ruchu”, „hiszpański w podróży”, „hiszpański w kuchni”, „hiszpański w naturze” i „hiszpański w kulturze”.

***

Extenda, Agencja Promocji Regionu Andaluzji, to podmiot publiczny powołany przez Rząd Autonomiczny Regionu Andaluzji do promowania poza granicami Hiszpanii andaluzyjskich produktów i usług. Biuro Agencji Promocji Regionu Andaluzji w Warszawie jest jedną z dwudziestu jeden jednostek realizujących tę misję w strategicznych pod względem gospodarczym miastach całego świata. Kojarzona z ciekawą ofertą turystyczną Andaluzja to także nowoczesny region z dobrze rozwiniętą infrastrukturą i dynamiczną gospodarką, którego produkcja jest dzięki działalności sieci przedstawicielstw Extenda coraz widoczniej obecna na światowych rynkach. Region Andaluzji ma dzięki bogatej i zróżnicowanej ofercie wyrobów i usług wysoki potencjał gospodarczy i jest bardzo atrakcyjnym partnerem dla polskiego biznesu.

    

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *