EdukacjaInnePolecamyTurystyka

LEKCJA EDUKACJI REGIONALNEJ NA MAZOWSZU ZACHODNIM

Lokalna Organizacja Turystyczna Mazowsza Zachodniego opracowała scenariusz lekcji edukacji regionalnej w oparciu o aplikację wirtualnego spaceru w projekcie „Poznając dziedzictwo kulturowe Mazowsza Zachodniego”. Zajęcia zostaną przeprowadzone w wybranych szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na terenie powiatu żyrardowskiego oraz dwóch gmin powiatu grodziskiego (Gminy i Miasta Grodzisk Mazowiecki oraz Gminy Żabia Wola).

O tym jak ważne jest uświadamianie najmłodszych o dziedzictwie kulturowym, świadczy fakt niskiego poziomu znajomości miejsca własnego zamieszkania. Większość z nas, mimo, że od urodzenia wychowuje się i dorasta w danym środowisku, rzadko potrafi przedstawić najważniejsze wydarzenia oraz nazwiska osób, które odegrały dużą rolę w jego historii. Często zdarza się tak, że mieszkańcy miejscowości bogatej w obiekty dziedzictwa kulturowego uznane za zabytkowe, nie zdają sobie nawet sprawy z ich istnienia, rangi, a tym bardziej nie rozumieją potrzeby ich ochrony. LOT MZ podjął działania, które zmierzają do zapełnienia tej luki wiedzy poprzez realizację projektu „Poznając dziedzictwo kulturowe Mazowsza Zachodniego”.

Pierwszy etap projektu polegał na opracowaniu wirtualnego spaceru, który oprowadza po siedmiu gminach członkowskich LOT MZ. Następnie na podstawie wydanej aplikacji został opracowany scenariusz lekcji edukacji regionalnej, który rozesłano do szkół ponadpodstawowych, działających na omawianych obszarze.

Przeprowadzenie lekcji edukacji regionalnej wśród uczniów okolicznych szkół ma na celu przede wszystkim kształtowanie świadomości o dziedzictwie kulturowym w regionie oraz poszerzenie wiedzy o małej ojczyźnie. Ponadto poprzez kształtowanie emocjonalnego stosunku z regionem nastąpi wzrost poczucia tożsamości lokalnej.

Więcej o projekcie, który współfinansowany jest z Samorządu Województwa Mazowieckiego, można przeczytać na www.turystycznemazowsze.pl.

PR
AF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *