Dla dzieciModa i stylPolecamySpołeczeństwo

Dobra strategia wymaga konsekwencji

W świecie mody trendy zmieniają się często. Nie oznacza to jednak, że zmiany muszą równie dynamicznie dotykać strategii związanych z modą marek. Wręcz przeciwnie – w cenie jest tu wytrwała realizacja przyjętych założeń. Udowadnia to sieć KiK, która od początku działalności na polskim rynku konsekwentnie i z sukcesami stawia na dwa kluczowe obszary: jakość obsługi i pogłębianie relacji z klientami.

 

W ciągu 5 lat obecności w Polsce sieć KiK rozrosła się do 170 sklepów, a docelowo zamierza otworzyć ich w sumie około 650. Skala i dynamika ekspansji robią wrażenie, choć leżąca u ich podstaw strategia marketingowa pozbawiona jest spektakularnych elementów. Zamiast biznesowych rewolucji KiK postawił bowiem na rzetelne stosowanie sprawdzonych zasad i narzędzi, jednocześnie wzbogacając je o rozwiązania i możliwości dostępne dzięki nowym technologiom.

Obsługa jak złoto

W centrum strategii firmy od początku znalazł się klient. I nie chodzi tu o biznesowy slogan, ale o realne działania. Choćby takie jak to, że lokalizacje sklepów wybierane są zawsze pod kątem wygody kupujących, w przestronnych, łatwo dostępnych wnętrzach usytuowanych w galeriach i parkach handlowych lub na dużych osiedlach oraz deptakach. W związku zaś z tym, że oferta marki jest kierowana do bardzo szerokiego i zróżnicowanego grona odbiorców, kluczowa jest także elastyczność i wysoki poziom obsługi. O tym, że pracownicy KiK skutecznie odpowiadają na to wyzwanie, świadczy m.in. przyznany KiK-owi już drugi rok z rzędu Złoty Laur Klienta w kategorii „jakość obsługi”.

To dla nas bardzo cenne wyróżnienie, bo pochodzi wprost od naszych klientów – podkreśla Mariusz Kulik, Dyrektor Generalny KiK w Polsce i dodaje – takie nagrody są nie tylko przyjemne, ale przede wszystkim stanowią jasny sygnał, że podążamy właściwą ścieżką rozwoju. Jednocześnie też motywują nas do dalszej pracy nad ciągłymi usprawnieniami i ulepszeniami, bo zawsze znajdzie się na nie miejsce.

Razem z klientem

W strategii sieci bardzo ważne miejsce zajmują także działania, których celem jest pogłębianie relacji z klientami. Tradycją stały się już osiągające wysoką frekwencję, uroczyste otwarcia nowych sklepów, na które za pośrednictwem mediów zapraszani są mieszkańcy danej miejscowości i okolic. KiK aktywnie działa także w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, angażując się w projekty mające na celu wspieranie lokalnych społeczności i promocję wartościowych postaw. Jedną z takich inicjatyw był zakończony w styczniu tego roku ogólnopolski plebiscyt „Kobieta Roku KiK”, do którego zgłosiło się niemal 1,5 tys. uczestniczek. Jego ideą było wyłonienie i uhonorowanie wyjątkowych Polek, które choć nie są znanymi gwiazdami mediów spoglądającymi na nas z ekranów telewizorów, są prawdziwymi bohaterkami zwykłej-niezwykłej codzienności. Konkurs był okazją do poznania wyjątkowych postaci i ich inspirujących historii, a zwyciężczyni otrzymała nagrodę w postaci 20 tys. zł i sesji zdjęciowej na okładce prospektu reklamowego organizatora.

Nowe media, nowe możliwości

Od początku działalności w Polsce, KiK w swojej strategii mocno stawia na nowe media.

Wykorzystujemy nowoczesne kanały, bo stwarzają wyjątkowe możliwości realizacji naszego celu, jakim jest ciągłe pogłębianie relacji z klientamiwyjaśnia Dyrektor Generalny KiKW sieci możemy nie tylko komunikować o naszej ofercie i aktywnościach, ale przede wszystkim na bieżąco odbierać opinie i wrażenia klientów, jednocześnie wchodząc z nimi w często inspirujący dla nas dialog – dodaje.

KiK aktywnie prowadzi fanpage na Facebooku, który w pierwszej połowie tego roku przekroczył granicę 600 tys. „lubiących” go fanów. Regularnie aktualizowany profil jest popularnym i wiarygodnym źródłem informacji na temat obowiązujących promocji, ofert, planowanych otwarć sklepów czy organizowanych konkursów. Jego uzupełnienie stanowi z kolei blog, a od maja także oficjalny  profil marki na Instagramie, oferujące ciekawe porady modowe i wnętrzarskie, będące dla czytelników także źródłem wielu inspiracji.

Naszym założeniem jest być blisko klientów jako marka, która nie tylko dostarcza modną odzież i dodatki, ale także wyznacza trendy i oferuje wartość dodaną w postaci serwisu klienckiego dopasowanego do potrzeb odbiorców. Wytrwale realizujemy tę strategię, bo pozwala nam skutecznie zdobywać najcenniejszy rynkowy kapitał: zaufanie klientów – podsumowuje Mariusz Kulik.

 ***

KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 400 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier i Chorwacji.

KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.

Fot: KIK

PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *