Polacy kochają smartfony

Smartfon staje się nieodłącznym elementem życia Polaków. Jak pokazują wyniki badania PAYBACK Opinion Poll, ponad połowa z nas korzysta na co dzień ze smartfona. Doceniamy jego wszechstronność i możliwość dopasowania do własnych potrzeb dzięki setkom tysięcy aplikacji mobilnych. 2/3 badanych ma ponad 10 aplikacji w swoim smartfonie. Służą one głównie rozrywce, a blisko co czwarty Polak używa ich również podczas zakupów. Najchętniej korzystamy z darmowych aplikacji, które 93% badanych pobiera ze sklepów z aplikacjami.

Telefon to jeden z tych przedmiotów, które zawsze mamy przy sobie. Do niedawna był po prostu przenośnym sprzętem do dzwonienia i wysyłania sms-ów. Dziś to mądre, sprytne (ang. smart) urządzenie, które, jak pokazują wyniki badania PAYABCK Opinion Poll, posiada 56% respondentów. A część tych, którzy nadal nie mają smartfonów, zamierza nabyć je w najbliższym czasie. W tym celu ankietowani wybiorą się głównie do operatora sieci (69% głosów) albo odwiedzą sklep internetowy (15%).

Polacy najbardziej upodobali sobie urządzenia na systemie Android (74%) – co wynika ze stosunkowo niskich cen smartfonów z tym oprogramowaniem. Nie brakuje jednak zwolenników systemów iOS (8%), a także Windows (6%) – który dzięki wielu nowym aparatom w atrakcyjnych cenach zdobywa coraz większą część rynku.

Skąd to zamiłowanie do sprytnych telefonów? Smartfon to już nie tyle urządzenie do prowadzenia rozmów, co przenośny minikomputer. Co więcej, jego użyteczność rośnie z każdą pobraną aplikacją, która dodatkowo poszerza jego funkcjonalność. Z aplikacji mobilnych korzysta 96% ankietowanych – przy czym aż 80% pobiera je samodzielnie. 2/3 respondentów ma w swoich telefonach ponad 10 aplikacji.

Dzięki temu smartfon dopasowuje się do stylu życia i indywidualnych potrzeb. Jednym służy jako forma rozrywki, pozwala na stałą obecność w mediach społecznościowych, innych doprowadza do ulubionej restauracji czy miejsca spotkania albo daje natychmiastowy dostęp do wiedzy. Najpopularniejsze aplikacje to: gry (73%), nawigacja/dojazd (67%), e-mail (63%), aplikacje muzyczne (60%), serwisy społecznościowe (59%) oraz pogoda (58%). Blisko co czwarta osoba korzysta także z aplikacji zakupowych. Jedną z nich jest aplikacja mobilna PAYBACK, która należy do czołówki najczęściej pobieranych aplikacji zakupowych w Polsce (i obecnie ma blisko 500 000 aktywnych użytkowników w 2013 roku).

A gdzie i kiedy najchętniej pobieramy aplikacje na smartfony?Tak naprawdę miejsce nie gra znaczącej roli – może to być dom, szkoła czy praca. Aby rozpocząć przeszukiwanie Google Play lub App Store, potrzeba nam chwili wolnego i hotspota. Za pośrednictwem Wi-Fi ściągają aplikacje 4 osoby na 5. Pozostali korzystają w tym celu z mobilnego internetu.

O nowych aplikacjach dowiadujemy się często od znajomych – z takich rekomendacji korzysta 57% osób. Jednak najchętniej sami dokonujemy wyboru, bazując na informacjach, które dostarczają nam sklepy z aplikacjami – 83% uważa je za najlepsze źródło wiedzy o dostępnych aplikacjach. Są to też miejsca, skąd najczęściej je ściągamy – 93% głosów. Inne miejsca i sposoby pobierania aplikacji, np. sklep online prowadzony przez operatora sieci, czyjś telefon, kod QR czy link z sms-a, nie są tak popularne (odpowiednio: 12%, 7%, 5% i 3%).

Większość z nas ściąga darmowe aplikacje. Jednak około 1/4 ankietowanych jest skłonna zapłacić za pobranie – a niemal połowa z tych osób jest w stanie wydać na aplikację nawet ponad 15 zł.

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK metodą ankiety online, na grupie 630 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat, dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

PAYBACK Polska

PAYBACK to multipartnerski Program Bonusowy, którego uczestnicy mogą zbierać punkty podczas zakupów w wielu popularnych sklepach sprzedaży tradycyjnej oraz online. Dzięki specjalnym promocjom, ofertom oraz kuponom (również elektronicznym) posiadacze kart PAYBACK mogą szybko i łatwo zwiększyć stan konta punktowego. Zebranymi punktami PAYBACK można płacić u wybranych partnerów, wymienić je na atrakcyjne nagrody, mile Miles & More lub przekazać na cele charytatywne.

W Polsce Program PAYBACK rozpoczął swoją działalność 16 września 2009 roku. Obecnie współpracuje z nim ponad 20 firm partnerskich oraz ponad 140 sklepów online. Korzyścią dla partnerów Programu jest bezpośrednia komunikacja z konsumentami za pomocą platformy marketingowej PAYBACK oraz pozyskanie lojalnych i zadowolonych klientów. W Polsce aktualnie liczba aktywnych kart PAYBACK to ponad dwanaście milionów. PAYBACK jest częścią Grupy American Express.

PR
LA

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

11 + 3 =

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.