„Dumni z naszych piw” – piwowarzy Kompanii Piwowarskiej zdradzają tajniki swojej pracy

Czy wiesz, że do produkcji piwa Peroni używa się włoskiej kukurydzy, w indyjskim Indus Pride chmiel zastąpiono ziołami i przyprawami, a Pilsner Urquell należy do szacownego grona marek wyróżnionych europejskim certyfikatem „České Pivo”? Pracownicy Kompanii Piwowarskiej już to wiedzą!

Warzenie piwa w XXI wieku jest precyzyjnym procesem, w którym nie ma miejsca na improwizację czy przypadek. To nowoczesna technologia, starannie dobrane receptury, skomplikowane dane liczbowe i terminologia, która laikowi niewiele mówi. Ale to nie wszystko, bowiem każdy gatunek piwa ma też własną, niepowtarzalną historię, a za każdą marką stoi mnóstwo nowatorskich rozwiązań. Te tajemnicze i fascynujące szczegóły najlepiej znają ci, którzy są najbliżej procesu produkcji, czyli pracownicy browarów.

Piwowarzy edukują

Piwowarzy z Grupy SABMiller postanowili podzielić się swoją wiedzą z osobami zatrudnionymi w innych działach. W ramach programu „Dumni z naszych piw” pracownicy Pionu Technicznego, którzy na co dzień nadzorują procesy związane z produkcją, rozlewem piwa, jego dystrybucją i innowacjami, opowiadają o tajnikach swojej pracy. Tym samym rozbudzają pasję do piwnej kategorii i umacniają postawę zainicjowaną przez wewnętrzny program KP Ambasadorzy Piwa, który rozpoczął się na początku 2012 roku.

W ciągu najbliższych miesięcy pracownicy Kompanii Piwowarskiej poznają lepiej cały długi proces poprzedzający moment, kiedy piwo trafia do konsumenta.

To rzeczy skomplikowane, a w świecie inżynierów i technologów posługujemy się językiem, który jest trudny do zrozumienia i dla niektórych dziwny. Jesteśmy jednak ambasadorami piwa i wiemy, że warto odkryć kilka naszych tajemnic. W tym celu postanowiliśmy opowiedzieć, co ważnego dzieje się w browarach SABMiller na świecie – tłumaczy Jacek Kopiejewski, wiceprezes ds. technicznych w Kompanii Piwowarskiej.

Bez nudy i trudnych pojęć

Program jest realizowany przez Grupę SABMiller w ośmiu krajach (Czechy, Tanzania, Wielka Brytania, Polska, Kolumbia, Peru, Indie i Australia) i ma potrwać rok. Został podzielony na cztery etapy, odpowiadające strategicznym filarom Pionu Technicznego: podczas pierwszego z nich piwowarzy opowiedzą o tym, czym różnią się poszczególne marki SABMiller; drugi zostanie poświęcony innowacjom w produkcji i pakowaniu piwa; w trzecim kwartale pracownicy dowiedzą się, jak od strony operacyjnej wygląda idealny browar. Natomiast na ostatnim etapie będzie można poszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia zrównoważonego łańcucha dostaw.

W Polsce pracownicy Pionu Technicznego edukują kolegów głównie poprzez artykuły i filmy w intranecie, newslettery oraz wewnętrzny miesięcznik „Świat Piwa”. Na każdym etapie komunikacji przewidziane są ponadto inne działania, specyficzne dla podejmowanych tematów. Pracownicy KP poznają ciekawostki związane nie tylko z polskimi markami, ale międzynarodowymi brandami premium i lokalnymi produktami browarów należących do SABMiller. Opowiadając o piwie, piwowarzy, technolodzy i inżynierowie postarają się unikać bardzo fachowych, trudnych pojęć. „Odczarują” więc język techniczny, a jednocześnie skupią się na najciekawszych aspektach swojej pracy. Uczestnicy piwnego kursu nie będą zatem narzekać na nudę.

PR
LA

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *