Pierwsze w Polsce badanie dotyczące transmisji wideo na żywo w Internecie

Największą popularnością wśród materiałów nadawanych na żywo w Internecie cieszą się relacje z wydarzeń sportowych, koncertów, demonstracji i konferencji prasowych – wynika z badania zrealizowanego dla Popler, platformy oferującej transmisje wideo online. Badanie przeprowadził instytut badań społecznych Pollster.

Badanie zrealizowane przez Pollster to pierwsza tego typu analiza zachowań i opinii przeprowadzona w Polsce. Wynika z niej, że aż 64 proc. respondentów przynajmniej raz oglądało w sieci transmisję wideo na żywo. Do oglądania transmisji na żywo internauci najczęściej wybierają duże portale (41 proc.), a także serwisy specjalizujące się w transmisjach live (39 proc.), takie jak Livestream.com, Justin.tv, Ustream.tv czy polski Popler.tv. Wysokie miejsce zajmują również strony stacji telewizyjnych (32 proc.) oraz serwisy tematyczne (25 proc.).

Transmisje na żywo do Internetu są technologią, z której polscy internauci zaczęli bardzo szybko korzystać. Wyniki badania potwierdzają wysoki potencjał transmisji wideo, zarówno w zastosowaniach prywatnych, jak i biznesowych – powiedziała Joanna Szewczyk, z Popler – platformy transmisji wideo online. – Rośnie zainteresowanie oglądaniem przekazów na żywo, ale i samym nadawaniem. Dlatego wprowadziliśmy aplikację Popler Live, która pozwala nadawać na żywo posiadaczy smartfonów i tabletów – dodaje Joanna Szewczyk.

Analizie poddana została również częstotliwość oglądania transmisji online. Ponad połowa respondentów (54 proc.) zadeklarowała, że korzysta z takich materiałów przynajmniej raz w miesiącu, przy czym jedna czwarta (25 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu. Największą popularnością cieszą się relacje z wydarzeń sportowych i koncertów muzycznych, które wskazało, odpowiednio, 71 i 32 proc. badanych. Internauci coraz częściej wychodzą też poza treści rozrywkowe, oglądając na żywo transmisje z konferencji prasowych (24 proc.) i wydarzeń ulicznych, takich jak pochody czy demonstracje (21 proc.). Na dalszych miejscach uplasowały się wideo-czaty (6 proc.) i konferencje biznesowe (3 proc.).

Respondenci zostali również zapytani o doświadczenia związane z samodzielnym nadawaniem wideo na żywo do Internetu. Korzystanie z takich rozwiązań zadeklarowało 4 proc. badanych, którzy używali w tym celu z kamer internetowych, profesjonalnych kamer podłączonych do Internetu oraz telefonów komórkowych. Jednocześnie 18 proc. internautów wyraziło zainteresowanie możliwością nadawania live, natomiast 21 proc. badanych trudno było stwierdzić czy są zainteresowani tego typu rozwiązaniami.

***

Badanie na temat transmisji online zostało zrealizowane przez instytut badań społecznych Pollster na próbie 390 Internautów w wieku 15 lat i więcej. Próba była zgodna ze strukturą polskich internautów. Badanie przeprowadzono latem 2012 roku metodą CAWI (wywiady internetowe).

Popler to innowacyjne polskie rozwiązanie, które zapewnia całkowitą swobodę transmisji wideo, wykorzystując sygnał telefonii komórkowej. Umożliwia wysokiej jakości przekaz na żywo do Internetu zarówno osobom prywatnym, jak i firmom chcącym przeprowadzać relacje z różnego rodzaju wydarzeń, seminariów czy konferencji. Transmisje można prezentować w czasie rzeczywistym na portalu Popler.tv, Facebook’u lub dowolnej stronie internetowej. Streaming odbywa się przy użyciu kamery, telefonu komórkowego, kamerki internetowej lub za pomocą Popler Streamgate i Popler Modem, czyli profesjonalnych urządzeń umożliwiających, po podłączeniu kamery, transmisję na żywo w jakości telewizyjnej.

Głównym inwestorem firmy jest Jacek Kawalec – współtwórca Wirtualnej Polski. Wśród wydarzeń transmitowanych na żywo przy użyciu Poplera były już m.in. protesty przeciwko podpisaniu ACTA, konkurs Miss Polonia, Kultura 2.0., zawody Verva Street Racing, wieczory wyborcze czy konferencja prasowa portalu NaTemat.pl, prowadzonego przez Tomasza Lisa.

Wiecej informacji: www.popler.tv

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *