Czy warto pozycjonować podstrony?

Główne zadanie, jakie z reguły stawiają klienci przed pozycjonerami to wywindowanie strony głównej w wynikach wyszukiwania. Pamiętać należy jednak, że strona internetowa składa się także z podstron. Niekiedy pozycjonowanie ich jest rzeczywiście bezcelowe.

W przypadku niektórych firm, branż, czy rodzaju produktów, ich wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania może być jednak dla nas bardziej opłacalna, niż gdy w pierwszej dziesiątce w Google znajdzie się strona główna witryny.

Początkowo przeanalizować należy, czy warto pozycjonować podstronę ze względu na naszą branżę. Przejrzyjmy to, co robi konkurencja. Zastanówmy się nad charakterem naszej oferty. Masz rację, jeśli nie chcesz pozycjonować niczego poza stroną główną, gdy na Twojej stronie poza nią masz 2 lub 3 zakładki, typu „kontakt”. W takim przypadku rzeczywiście lepiej postawić na pozycjonowanie samej strony firmowej. Inaczej jest z reguły w przypadku zróżnicowanej oferty. Wtedy bardziej przyjazne dla klienta, a co za tym idzie – skuteczniejsze dla Ciebie, może okazać się pozycjonowanie konkretnych podstron z produktami. Użytkownik, szukając danego produktu, trafiając na Twoją stronę główną, może się zawieść. Gdy zobaczy, jak dużo oferujesz produktów lub jak skomplikowane może być odnalezienie tego, czego szukał, prawdopodobne jest, że zrezygnuje z zakupu u Ciebie i przejdzie na inną stronę.

Warto też pomyśleć o pozycjonowaniu podstrony z czymś unikalnym, co oferujesz tylko Ty, produktem flagowym Twojej firmy. Obrazując to przykładem, dziwne byłoby, gdyby użytkownik Internetu wpisując w wyszukiwarkę „iPhone”, trafiał na stronę główną firmy Apple i musiał sam szukać informacji o najnowszym iPhonie.

Pozycjonowanie podstrony może również okazać się szybsze niż w wypadku strony głównej. Konkurencja może być tak duża i silna, że znaczne zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania przy samej stronie firmowej mogłoby zająć bardzo dużo czasu. Warto więc poszukać mocnych punktów naszej witryny. Może to być, tak jak w przykładzie powyżej, unikalny produkt, promocja, czy specyficzna usługa, która jest poszukiwana przez klientów, a którą oferujesz jako jeden z nielicznych na rynku. Właśnie to może być tym, na czym skorzystasz. Jeśli nie jesteś w stanie zwiększyć ruchu na swojej stronie i pozyskać klientów ze strony głównej, to pomyśl o takich punktach, jakimi możesz się wyróżnić. Dlaczego by nie skorzystać na tym i nie przekonywać do siebie klientów właśnie od tej strony? Po co trudzić się z pozycjonowaniem jedynie strony głównej salonu masażu, gdy na rynku znajdziemy ich setki, jeśli możemy zwiększyć nasze pozycje w wyszukiwarkach, promując oferowany przez nas rodzaj masażu, niedostępny nigdzie indziej.

Pozycja strony głównej w wynikach wyszukiwania to jak widać nie wszystko. Nie zawsze musi być kluczowa, nie zawsze musi być skuteczna i przynosić realne wyniki np. poprzez zwiększenie sprzedaży. Za każdym razem należy dokonać dokładnej analizy specyfiki branży, oferty, a także struktury samej strony, by móc zadecydować, które jej części pozycjonować, a które nie. Mogą pomóc Ci w tym osoby profesjonalnie zajmujące się tą tematyką – agencja interaktywna Web Lider.

 

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *