Na czym polega patriotyzm konsumencki?

Patriotyzm konsumencki to postawa, która do tej pory stanowi koło zamachowe amerykańskiej gospodarki. Nabywanie rodzimych produktów przynosi szereg korzyści przede wszystkim dla konsumenta. Dlaczego warto?

W trakcie zakupów o tym, które produkty finalnie wylądują w naszym koszyku decydują różne czynniki, np. cena, jakość, wygląd produktu lub nasze przywiązanie do danej marki. Są też tacy, którzy skrupulatnie sprawdzają, gdzie dany wyrób został wyprodukowany i czy przez polską firmę. Patriotyzm konsumencki sprowadza się bowiem do kupowania w pierwszej kolejności tego co polskie.

Jakie płyną z tego korzyści

Nabywanie rodzimych produktów to najlepszy sposób wsparcia polskiego biznesu. Dotyczy to przede wszystkim firm, działających w branży spożywczej, motoryzacyjnej, kosmetycznej i wielu innych. Stabilna sytuacja i rozwój lokalnych przedsiębiorstw przekłada się na większą liczbę miejsc pracy, a to z kolei sprzyja poprawie poziomu życia obywateli. Z drugiej strony, to prawda, że oddziały zagranicznych firm także tworzą nowe miejsca pracy, np. w hipermarketach. W kryzysowej sytuacji takie przedsiębiorstwa zawsze dokonują oszczędności kosztem placówek w innych krajach, poza tym, lwia część ich kapitału trafia do budżetu w macierzystych krajach.

W interesie każdego z nas leży nie tylko wspieranie polskich przedsiębiorstw z powodu potencjalnych miejsc pracy. Ma to również bezpośredni związek z tempem wzrostu gospodarczego całego państwa, co rzutuje na kondycję budżetową Polski. Pewna praca, wyższe zarobki, większy potencjał eksportowanych marek – temu wszystkiemu możemy sprzyjać regularnie nabywając polskie produkty. To istotne, choć niełatwe z racji, że sieci marketów, w których najczęściej robi się zakupy przeważnie należą do zagranicznego kapitału, pojawia się tam więc mnóstwo zachodnich wyrobów.

Doceń polskie

Przybywa inicjatyw, mających na celu promocję najlepszych rodzimych produktów. Dzięki specjalnym certyfikatom, konsument jest informowany o tym, że dany wyrób ma ,,polski akcent” i spełnia szereg wymogów określonych dla konkretnego godła programu. Akcje tego typu są szczególnie zauważalne w kontekście produktów FMCG.

,,Programy promujące polskie wyroby angażują ekspertów oraz nowoczesne laboratoria, które pozwalają przeprowadzić odsiew spośród dostępnych na rynku produktów. Wierzymy, że postawa patriotyzmu konsumenckiego zyska na popularności i przyczyni się do progresu polskiej gospodarki” – mówi Marcin Sipa, współwłaściciel ZPC Brześć, producenta słomki ptysiowej nagrodzonej symbolem ,,Doceń polskie”.

Ekspansja polskich marek

Dla części konsumentów duże znaczenie ma prestiż nabywanych marek, preferują więc renomowane produkty znane na całym świecie. Co ciekawe, często nie doceniamy siły polskich marek i nawet nie zdajemy sobie sprawę, że dany sklep, produkt lub usługa to dzieło Polaków. Serwis RankingMarek.pl prowadzi szczegółowe zestawienie polskich marek w poszczególnych sektorach gospodarki. Biorąc pod uwagę szereg czynników takich jak: prestiż, postrzegana jakość czy świadomość marki, obliczono tzw. ,,siłę marki”. W 2011 roku liderami w swoich dziedzinach zostały m.in. Reserved, Ziaja, Apart, Tyskie i Winiary. Mamy się więc czym pochwalić, a dynamicznie prosperujące firmy zatrudniają dziesiątki tysięcy Polaków, którzy wraz z progresem przedsiębiorstw mogą liczyć na lepsze warunki.

Resort gospodarki postanowił wesprzeć nasze najlepsze firmy, rusza bowiem program promocji polskich specjalności eksportowych. Pod tym kątem przygotowano 250mln zł, które w ciągu 3 lat trafią do piętnastu sektorów gospodarki. Akcja dotyczy głównie działań reklamowych, np. udziału w zagranicznych targach, co ma się przyczynić do większej rozpoznawalności naszych towarów eksportowych.

Przemyślane zakupy

Jeśli nie jesteśmy szczególnie przywiązani do zagranicznej marki, lepiej przeznaczyć pieniądze na rzecz firmy gotowej inwestować lokalnie z korzyścią dla rodaków. ,,Przemyślane zakupy poprzedzone zapoznaniem się z listą polskich wyrobów to postawa zasługująca na miano nowoczesnego patriotyzmu. Budowa solidarności konsumenckiej może się również pozytywnie zwrócić dla każdego, kto sam założy firmę i podejmie wyzwanie rynkowej konkurencji” – ocenia Marcin Sipa z Zakładu Produkcji Cukierniczej Brześć. Zakupy nie powinny więc być dziełem przypadku, warto przed podejściem do kasy poświęcić chwilę na zastanowienie czy zaopatrzyliśmy się w dobre, polskie wyroby.

www.brzesc.pl

Źródło: PR

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *