Audyt SEO jako pomoc w promowaniu strony internetowej

Decydując się na prowadzenie strony internetowej, trzeba wziąć pod uwagę fakt, że bez fachowej wiedzy trudno jest osiągnąć sukces polegający na przyciągnięciu na nią odpowiedniej ilości użytkowników Internetu. Istnieją różne strategie, które umożliwiają zwiększenie szans na to, że witryna internetowa będzie popularna w sieci. Jednym z bardziej przydatnych narzędzi, które mogą pomóc w osiągnięciu tego celu jest audyt SEO.

seo-image-large

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO strony internetowej to swego rodzaju raport, który określa jej mocne i słabe strony w kontekście wyszukiwarek internetowych (skrót „SEO” od angielskiego Search Engine Optimization oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek). Na podstawie dokładnej analizy umieszczonej w tym raporcie możliwe jest wykrycie błędów, które powodują, że strona internetowa nie jest w odpowiedni sposób indeksowana w wyszukiwarce oraz określenie, jakie kroki są konieczne do tego, by tę sytuację odwrócić. Przedstawiane są dokładne wskazówki, których wprowadzenie w serwisie www przyczyni się do zwiększenia jego widoczności na listach wyników wyszukiwarek.

Co jest badane w raporcie SEO?

W raporcie SEO analizowane są przede wszystkim elementy strony internetowej, które wpływają na ocenę serwisu przez algorytmy wyszukiwarek internetowych takich jak Google, Yahoo czy Bing. Zalicza się do nich m.in. konstrukcję adresów URL wewnątrz witryny, znaczniki tytułów czy opisy podstron oraz treści w serwisie (pod kątem ich unikalności, czytelności i braku duplikowania się). Ponadto sprawdzane są chociażby linki wewnętrzne, występowanie i poprawność mapy strony, a także znajdujące się w serwisie grafiki i pliki multimedialne, jak również czas ładowania strony oraz struktura nagłówków.

Jakie są korzyści z przeprowadzenia SEO audytu?

Podstawową zaletą skorzystania z audytu SEO jest możliwość osiągania wysokich pozycji strony internetowej w rankingu stron ułożonym w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonego hasła do jednej z wyszukiwarek. Audyt SEO jest więc narzędziem, które umożliwia stronie dotarcie do bardzo dużej liczby użytkowników korzystających z wyszukiwarek lub też przywrócenie jej popularności w związku z nagłym spadkiem liczby osób, które ją odwiedzają.

Poznaj –  Co to jest SXO?

Oprócz tego przy pomocy audytu SEO możliwe jest poprawienie działania strony internetowej dzięki wskazanym w nim problemom związanym nie tylko z SEO, ale także z użytecznością witryny. Są to kwestie tak jak zwiększenie szybkości ładowania strony czy poprawienie struktury serwisu i linków wewnętrznych, co przyczynia się do łatwiejszego poruszania się po nim przez użytkowników. Audyt SEO ponadto umożliwia osiągnięcie wielu oszczędności na działaniach marketingowych dotyczących witryny, które nie przynoszą zamierzonego rezultatu, dzięki zwiększeniu liczby odwiedzin z naturalnych wyników wyszukiwania.

Jeden komentarz do “Audyt SEO jako pomoc w promowaniu strony internetowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *