Awaria parkomatu = mandat za nieopłacenie postoju?

Problemy techniczne, uszkodzenie przez wandali – powód, dla którego parkomat nie działa jest z punktu widzenia kierowców nieistotny. Ważne są wynikające z tego problemy z zapłaceniem za postój w strefie płatnego parkowania, czego efektem może być mandat. Jest jednak sposób, by uniezależnić się od kaprysów parkomatów.

W ubiegłym roku w samej Warszawie zarejestrowano 4500 zgłoszeń związanych z nieprawidłową pracą parkomatów. Dotyczyły one awarii i uszkodzeń będących efektem chuligańskich wybryków. Z podobnymi sytuacjami spotykają się kierowcy w innych polskich miastach, w których funkcjonują strefy płatnego parkowania. Zmotoryzowani zwracają przy tym uwagę, że zasady postępowania w razie niemożności opłacenia postoju nie są jasno sprecyzowane, a przede wszystkim powszechnie dostępne. W efekcie tego część z nich rezygnuje z uiszczenia stosowanej kwoty, narażając się na mandat.

Gdy parkomat nie działa…

Co robić w razie stwierdzenia awarii automatu parkingowego? W praktyce najprostszym rozwiązaniem jest poszukanie najbliższego, w którym można wykupić bilet. A w teorii? „Należy postąpić zgodnie z informacją umieszczoną na parkomacie, tj. zgłosić ten fakt pod wskazany numer kontaktowy” – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu. „W czasie rozmowy telefonicznej w systemie rejestrowany jest numer rejestracyjny pojazdu osoby zgłaszającej usterkę, numer błędnie działającego automatu oraz rodzaj awarii. Informacja ta automatycznie jest wysyłana do serwisu w celu weryfikacji zgłoszenia oraz ewentualnego usunięcia awarii [zdarzają się zgłoszenia awarii, które nie znajdują potwierdzenia]. W tym miejscu należy podkreślić, iż kierowca zgłaszający awarię automatu informowany jest o tym, iż w przypadku otrzymania wezwania – raportu z tytułu braku opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania zobowiązany jest do złożenia reklamacji”. Podobne zasady obowiązują w większości miast, w których postój jest płatny.

Zapomnij o parkomatach

Ci kierowcy, którzy chcą uniezależnić się od stanu technicznego parkomatów i uniknąć ewentualnych batalii z zarządami dróg, mogą zdecydować się na płacenie za postój z użyciem rozwiązań mobilnych, takich jak mobiParking. „Wszystkie czynności związane z regulowaniem należności można wykonać w ciągu kilkunastu sekund, bez wychodzenia z samochodu. Pozwala to zapomnieć o parkomatach – ich awariach, konieczność odliczania drobnych, szukania urządzeń, udawanie się do parkometru i samochodu, kiedy chce się przedłużyć parkowanie. W każdej chwili można to zrobić z poziomu komórki” – wyjaśnia Dariusz Mazurkiewicz, prezes firmy SkyCash, zarządzającej usługą mobiParking.

***

SkyCash

SkyCash to uniwersalny system płatności przez telefon komórkowy, zapewniający intuicyjne i natychmiastowe przelewy z zachowaniem bezpieczeństwa na poziomie bankowości on-line i kart płatniczych. Stosowany jest m.in. do kupowania biletów komunikacji miejskiej i kolejowych, płatności za parkowanie, zasilania telefonów na kartę, wypłacania gotówki z bankomatów, kupowania biletów do kina, a także do rozliczeń pomiędzy znajomymi i płatności za domowe rachunki. Podczas tegorocznej Gali Mobility Trends SkyCash otrzymał nagrodę Złoty Bell w konsumenckiej kategorii „Aplikacja roku 2013”. W kwietniu br. usługa mobiParking została uhonorowana nagrodą Lokalizator Roku 2014, przyznaną w kategorii aplikacji dla kierowców. Statuetka została wręczona podczas konferencji Navigation Trends for Drivers, wydarzenia dedykowanego kierowcom oraz usługom, które ułatwiają im funkcjonowanie za kierownicą.

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.