BiznesKomputeryPolecamyPolecane wiadomościŚwiat technologii

Strona WWW vs. fanpage. 6 powodów, dla których nie warto skupiać się tylko na Facebooku

Tendencja posiadania firmowego fanpage’a na Facebooku w zastępstwie strony internetowej widoczna jest wśród branż, które działają poza internetem, jak np. gastronomiczna czy usługowa oraz firm lokalnych. Przyczyną jest zapewne łatwość w założeniu i administrowaniu, teoretyczny brak kosztów, zasięg i moda na media społecznościowe. Tymczasem sam fanpage na Facebooku może być niewystarczającym źródłem informacji o naszej marce i powodować niezadowolenie klientów.

Przedstawiamy 6 powodów, dla których warto zainwestować w stronę WWW:

1) Obecność w wyszukiwarkach – dzięki pozycjonowaniu strona WWW pojawia się w wynikach wyszukiwania (np. Google czy Bing). W przypadku fanpage’a firmowego na Facebooku nie ma takiej gwarancji. Niekiedy wpisy z tego medium społecznościowego trafiają do indeksu wyszukiwarek, ale dzieje się to sporadycznie i nie do końca wiadomo, jakimi prawami rządzi się indeksowanie jego zawartości.

2) Wyszukiwanie informacji – Wyszukanie potrzebnej informacji w obrębie strony WWW jest proste, szybkie i pewne. Wystarczy do tego przejrzysty układ stron i podstron, a także funkcjonalna wyszukiwarka. Wyszukiwanie w obrębie fanpage’a jest bardzo trudne ze względu na nieustannie zmieniające się algorytmy i sposoby wyświetlania postów.

3) Konieczność założenia konta i logowania – Facebook wymusza na odwiedzającym dzielenie się danymi osobowymi. Bez założenia konta i logowania nie ma możliwości przeglądania informacji. Odwiedzający stronę WWW mogą zapoznać się z jej zawartością błyskawicznie.

4) Analityka – W przypadku tradycyjnej strony WWW można użyć wachlarza narzędzi, które pozwalają mierzyć ruch na stronie i tworzyć charakterystykę klienta. Facebook co prawda oferuje możliwości analityczne, ale nie są one tak duże, jak w przypadku stron internetowych.

5) Niepewność administracyjna – własna strona WWW to gwarancja obecności w sieci, głównie dzięki hostingowi. Facebook może usunąć fanpage w każdej chwili, bez podania przyczyny. Własna strona to także możliwość tworzenia kopii zapasowej informacji na niej zawartych.

6) Wyróżnienie z tłumu – wszystkie fanpage wyglądają w 95% tak samo. Tak naprawdę mamy wpływ tylko na zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Strona internetowa pozwala na dowolną modyfikację swojej zawartości oraz wyglądu.

– Ważnym aspektem posiadania własnej, firmowej strony WWW jest także jej adres. Fanpage na Facebooku to tylko podstrona w domenie facebook.comtym samym adresy wszystkich fanpage’y są do siebie bardzo podobne. Własny adres i domena internetowa to wyróżnik, który często zbieżny jest z nazwą firmy lub jej strategią i marketingiem – mówi Maria Głowacka z firmy AZ.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *