Dla dzieciKsiążki recenzjePolecamy

Jak interpretować rysunki dziecka? – ebook

Nasza wiedza na temat analizy rysunku dziecka jest znikoma, co nie znaczy że nie jest istotna. Rysunek dziecka wiele nam mówi, jeśli tylko potrafimy z niego czytać. Ta technika nie jest zbyt skomplikowana, wystarczy jeśli poznamy kilka wskazówek przydatnych do analizowania ilustracji. Gdzie jednak możemy je odnaleźć?

Ostatnio natrafiłam na ciekawą książkę Hanny Wosz-Tatary „Jak interpretować rysunki dzieci?”, w której oprócz pouczającej treści można znaleźć całą masę rysunków dzieci oraz ich interpretacje, jakich dokonała Pani Hanna. W książce znalazłam sporo cennych wskazówek dotyczących tego jak analizować rysunki dziecka. Sama autorka przyznaje, że dzięki „umiejętności „czytania symboliki” rysunku dziecka, dorosły jest bardziej świadomy tego, co dziecko przeżywa, tym bardziej że o złych rzeczach dziecko nie mówi wiele lub nie chce mówić wcale.”

To prawda, jeżeli chodzi o nasze pociechy, to nie wszystkie są chętne do swobodnego wyrażenia jaki mają problem, bądź z obawy o reakcję otoczenia wolą całkowicie zamknąć się na istniejący problem. Dobrze jest rozmawiać z dzieckiem, ale nie zawsze nawet osoba, która z dzieckiem ma dobry kontakt zauważy jakieś zmiany w zachowaniu dziecka. To właśnie poprzez analizą nad rysunkiem dziecka, możemy odczytać co trapi malucha bądź jakie są przyczyny zmiany jego zachowania.

Polecam książkę Pani  Wosz-Tatary gdyż jako pedagog z 10-letnim doświadczeniem w pracy z dzieckiem ma dużą wiedzę w tym zakresie. Dodatkowym atutem jest to, że autorka bardzo interesuje się psychologią dziecka. Myślę i śmiało mogę stwierdzić, że książka powinna znaleźć się w każdym domu, w którym zwraca się uwagę na to jak wychowywać własne dziecko. To ważne by rodzic interesował się tym co dziecko czuje i myśli.

Książka jest dostępna jako hit ostatniego sezonu formie elektronicznej w wielu księgarniach internetowych, zobacz także w  naszych:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *