BiznesFinanse i ekonomiaGospodarkaKomputeryMarketingPolecamyPracaSpołeczeństwoŚwiatŚwiat technologii

Nowoczesna komunikacja i współczesny rynek pracy.

Szukasz nowych pracowników? Zastanawiasz się, jak utrzymać dotychczasowych? Regularnie monitoruj opinie o pracodawcach i sprawdzaj, co na temat Twojej firmy piszą internauci. W sieci znajduje się kilka serwisów, na których bez najmniejszego problemu można publikować opinie o pracodawcach. Niestety, znajdziesz tam nie tylko pozytywne rekomendacje zachwalające marki.


Przyszły pracownik w pierwszej kolejności przeważnie sprawdza opinie o pracodawcach, którzy go interesują. W ten sposób zyskuje pierwsze informacje na ich temat i podejmuje ostateczną decyzję, czy rzeczywiście warto u nich pracować. Natomiast w przypadku dotychczasowych pracowników – opinie o pracodawcach nierzadko są dziełem ich rąk.

Czytaj również – Jak dbać o profesjonalny wizerunek firmy w Internecie?

To oni bardzo często odpowiadają za publikację zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii o pracodawcach. W sieci czując się anonimowi, mogą wyrazić wszystko co im przeszkadza. Śledząc tego typu publikacje masz szansę, aby nie tylko troszczyć się o profesjonalny e-wizerunek. Monitoring opinii pozwala także na poznanie ukrywanych potrzeb oraz bolączek pracowników, które warto spróbować rozwiązać.

Czytaj również – Jak reagować na hejt, by chronić profesjonalny wizerunek firmy?

Musisz wiedzieć, że pracownik piszę w sieci o swoim pracodawcy przeważnie wtedy, gdy nie jest z niego zadowolony. W większości przypadków opinie o pracodawcach pojawiające się na forach, mediach społecznościowych czy wspomnianych serwisach branżowych nie zawierają pochwał. Pozytywna wzmianka to prawdziwa rzadkość. Dlatego dla wizerunku Twojej marki jako pracodawcy istotne jest regularne monitorowanie Internetu w poszukiwaniu opinii na jej temat. Opinie o pracodawcach najczęściej pojawiają się nagle w najmniej spodziewanych momentach. Dlatego niezbędne jest posiadanie niczym nieograniczonej możliwości dostępu do monitoringu sieci. Na negatywne opinie o pracodawcach należy szybko reagować. Brak reakcji lub wejście w bezsensowną, emocjonalną wymianę zdań z hejterem to cios w e-wizerunek marki.

Czytaj również – Troska o wizerunek w sieci drogą do biznesowego sukcesu.

Aby zagwarantować swojej marce szybkie reagowanie na opinie o pracodawcach nie musisz spędzać dni i nocy przy monitoringu sieci. Wystarczy, że śledzenie opinii zlecisz profesjonalnej agencji PR. Dzięki temu opinie o pracodawcach znajdą się pod kontrolą 7 dni w tygodniu przez 24 godziny. Agencją która specjalizuje się w regularnym i rzetelnym monitorowaniu sieci jest Warsaw Media House. Tutaj opinie o pracodawcach są nieustannie pod czujnym okiem ekspertów. Jakakolwiek wzmianka na temat Twojej marki nie zniknie im sprzed czujnych oczu. Dlatego oszczędzając swój czas, nerwy i pieniądze zadbaj o e-reputacje firmy z pomocą zespołu Warsa Media House.  – www.wmh.agency

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedInFacebookInstagram

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *