Walentynkowe zwyczaje Polaków – w jaki sposób świętujemy Dzień Zakochanych?

Już 14 lutego miliony ludzi na całym świecie wyśle do siebie wyznanie miłosne. Według statystyk w Stanach Zjednoczonych 53% kobiet zakończyłoby związek, gdyby partner zapomniał o nich w Walentynki. Czy Polacy przywiązują równie wielką wagę do Dnia Zakochanych? W Polsce Walentynki zyskały popularność dopiero w latach 90. XX wieku. Badanie przeprowadzone przez CBOS pokazuje, że procent Polaków deklarujących zamiar uczczenia Dnia św. Walentego konsekwentnie wzrasta. W 1997 roku zaledwie 1/3 ankietowanych chciała obdarować z tej okazji bliską osobę, a w 2013 roku już 59% badanych wyrażało chęć obchodzenia święta miłości.

Kto najczęściej wyznaje uczucia w tym dniu?

Pomysł docenienia bliskiej osoby 14 lutego podoba się aż 74% dorosłych Polaków, a zdecydowani przeciwnicy święta stanowią zaledwie 8% populacji. Opinia dotycząca Walentynek jest w dużym stopniu zależna od wieku ankietowanych. Najwięcej respondentów wyrażających się pozytywnie o Dniu św. Walentego miało poniżej 45. roku życia. Podobnie sytuacja ma się w USA, gdzie zdecydowanie dominują grupy wiekowe do 45. roku życia – co ciekawe, święto okazuje się najpopularniejsze wśród 35-44–latków.

Ile wydajemy z okazji Dnia Zakochanych?

Z badania przeprowadzonego przez IPSOS w 2015 roku wynika, że 56% Polaków chce wydać w Walentynki maksymalnie 100 zł. 1/3 ankietowanych przeznaczyłaby na ten cel między 100 a 300 zł, a około 11% wydałoby ponad 300 zł. Nieco inaczej sytuacja ma się w Stanach Zjednoczonych, gdzie wydatki z okazji 14 lutego stale rosną, a w zeszłym roku sięgnęły niemal 19 miliardów dolarów. Przeciętny Amerykanin wydaje w tym dniu średnio 142 dolary – przy czym jest to około 190 dolarów w przypadku panów i 96 w przypadku pań.

Nowoczesne Walentynki – jak wysyłamy życzenia?

Coraz bardziej istotną rolę 14 lutego odgrywają nowe technologie. W USA w zeszłym roku aż 31% mężczyzn i 22% kobiet kupowało prezent dla drugiej połówki, używając smartfonów. Ludzie coraz chętniej dzielą się informacjami na temat swojego statusu w mediach społecznościowych. W 2015 roku podczas Walentynek na Facebooku swoje zaręczyny upubliczniło aż 110 000 par. W przeciągu tygodnia między 14 a 20 lutego na Facebooku „zaręczyło się“ 580 000 par.

Najbardziej klasyczną formą uczczenia Walentynek pozostaje wysłanie kartki – w USA przesyła je ponad połowa obchodzących święto. Nie bez znaczenia pozostają również komunikatory w formie aplikacji mobilnych takich jak WhatsApp czy Snapchat. W dalszym ciągu jednym z najpopularniejszych sposobów okazywania sobie uczuć są SMS-y, które w tym dniu wysyłają setki milionów osób:

Mimo dużej konkurencji w postaci komunikatorów internetowych, SMS-y to wciąż sprawdzona i skuteczna metoda porozumiewania się – przede wszystkim nie wymaga połączenia z Internetem. Jak pokazują nasze statystyki, szybkość odczytania wiadomości tekstowej najczęściej wynosi poniżej minuty i niemal 100% SMS-ów jest odczytywanych przez odbiorców – mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl, platformy do masowej wysyłki SMS.

W związku ze zbliżającym się Dniem Zakochanych przygotowano darmowe narzędzie umożliwiające zaplanowanie i wysłanie SMS-a z walentynką. Wiadomość tekstowa zostanie automatycznie dostarczona przez platformę do masowej wysyłki 14 lutego. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla nieśmiałych (ponieważ nadawca może być anonimowy), jak i zapominalskich (bo wysyłkę można zlecić już teraz). Oprócz klasycznej formy tekstowej narzędzie pozwala na uatrakcyjnienie treści i załączenie do SMS-a zdjęcia lub filmu. Darmowa wysyłka możliwa jest na stronie internetowej: https://walentynki.smsapi.pl/

Najważniejsze to wspólnie spędzać czas

Walentynki w Polsce z roku na rok mają się coraz lepiej – zarówno pod względem ilości osób obchodzących święto, jak i rodzaju dobieranych podarunków czy form przesyłania życzeń. Mimo że o niecodziennym prezencie typu lot balonem marzy około 14% respondentów, to jednak ¾ zainteresowanych odpowiadało, że najważniejsze jest wspólne spędzanie czasu i świętowanie z partnerem.

SMSAPI (www.smsapi.pl)

SMSAPI to nowoczesna platforma ułatwiająca komunikację firm z klientami za pośrednictwem wiadomości SMS, MMS i VMS. W prosty i przystępny sposób – przez stronę WWW oraz urządzenia mobilne – każdy przedsiębiorca może wysyłać wiadomości informujące o statusach realizacji zlecenia, wydarzeniach, promocjach czy konkursach, zarządzać kampaniami oraz prowadzić dialog z klientami. SMSAPI działa w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa). Tylko w 2014 roku użytkownicy SMSAPI wysłali do swoich klientów ponad 280 milionów SMS-ów. SMSAPI należy do polskiej firmy ComVision, działającej na rynku IT od 2004 roku.

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *