GastronomiaModa i stylPolecane wiadomościRozrywkaZdrowie i uroda

Ponad 100 wystawców na pierwszych Targach Regionalia 2012

Ponad 100 wystawców z Polski i zagranicy zaprezentuje ofertę produktów lokalnych i ekologicznych podczas pierwszych Targów Produktów Regionalnych „Regionalia”. Wśród licznych propozycji będzie można znaleźć szeroki wybór żywności ekologicznej i organicznej, produkty tradycyjne, wyroby rzemieślnicze, stroje i akcesoria związane z modą inspirowaną folklorem, a także kosmetyki naturalne. Podczas wydarzenia nie zabraknie degustacji regionalnych produktów, pokazów kulinarnych i związanych z modą. Targi Regionalia 2012 odbędą się w dniach 20-22 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.

– Produkty regionalne zyskują obecnie na popularności i są coraz częściej wykorzystywane w promocji regionów i krajów. Na Targach Regionalia zaprezentowana zostanie szeroka oferta różnorodnych wyrobów lokalnych i ekologicznych z Polski i z zagranicy, które zachwycają swoim wyglądem, smakiem i wysoką jakością. Te trzy dni będą doskonałą okazją, aby nie tylko zobaczyć, ale również spróbować tych produktów, a także spędzić miło czas korzystając z atrakcji nawiązujących do regionalnych tradycji i ekologii – mówi Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów Regionalia.

Szeroki wachlarz wyrobów

Targi Regionalia zostały podzielone tematycznie. Propozycje „Skarbów Natury” będą zawierały produkty tradycyjne, regionalne, żywność ekologiczną, organiczną i produkty naturalne. Z kolei „Wędrówki po świecie” obejmą produkty z całego świata, importerów żywności i dobra luksusowe. W „Krainie Miodem i Mlekiem Płynącej” znajdą się miody i wyroby mleczarskie, a „Winnicy i Piwnicy” – wina i inne alkohole. „Pracownia Folkloru” poświęcona zostanie rzemiosłu, modzie inspirowanej folklorem, pokazom twórców ludowych i technik twórczych, natomiast „Salon Ekopiękności” – kosmetykom naturalnym. Ponadto na targach znajdzie się również „Strefa Sprawiedliwego Handlu”, w której zaprezentują się firmy i instytucje zajmujące się Fair Trade, „Strefa Współpracy” dla organizacji, stowarzyszeń i fundacji, a także dział „Ekoedukacji” związany z ekologią i ideą slow life.

Niepowtarzalny charakter produktów

Podczas Targów zwiedzający będą mogli poznać różnorodne wyroby regionalne z Polski i ze świata. Dla przykładu, na stoisku sklepu Yerba Mate znajdzie się bogaty wybór gatunków herbaty paragwajskiej, która posiada właściwości odżywcze i pobudzające, m.in. yerba mate Taragui, Pajarito i Rosamonte, a także akcesoria potrzebne do przygotowania tego wyjątkowego napoju. Co więcej Firma Egri Kurtos chwalić się będzie tradycyjnym węgierskim ciastem chlebowym – chimney cake, które przygotowuje zazwyczaj w pięciu smakach: orzecha laskowego, cynamonu, wanilii, kakaowym i kokosowym. Węgierskie specjały, w tym robione ręcznie kiełbasy i szynki, zaprezentuje też firma Human Gazdasagszervezo. Marokańskie produkty z kolei będzie można znaleźć na stoisku Maroko Sklep. Nie zabraknie tu jednego z najcenniejszych olejków na świecie oleju arganowego – zwanego płynnym złotem Maroka i przygotowanych na jego bazie kosmetyków. Na targach znajdą się również olej z opuncji figowej, mieszanki ziołowe naturalne Bio, różnorodne konfitury bez konserwantów, a także niespotykane dotąd w Polsce – szare wino z Maroka. Z kolei polskie wina z serii „Potęga Tradycji” przedstawi firma Vin-Kon. Są one wytwarzane tradycyjną metodą fermentacji m.in. z takich owoców jak aronia, dzika róża, czarna porzeczka, jarzębina czy truskawka. Ponadto prezentowane będą miody zbierane w Puszczy Białowieskiej, które wyśmienity smak i właściwości zdrowotne zawdzięczają tradycyjnemu pozyskiwaniu i unikatowemu mikroklimatowi jedynej w Europie pierwotnej puszczy. Podczas imprezy nie zabraknie również atrakcyjnych strojów i akcesoriów inspirowanych folklorem. Pracownia Moose Design przedstawi bogatą ofertę ręcznie robionych torebek z filcu, a marka Etno House zaprezentuje swoją pierwszą kolekcję „Koń polski” pełną niebanalnych gadżetów i akcesoriów. Z kolei na stoisku Galerii Temanenge znajdą się dzieła afrykańskich artystów m.in. maski afrykańskie, rzeźby i lampy.

Pokazy, wykłady, konkursy i degustacje

Oprócz ciekawych propozycji na stoiskach, na zwiedzających Targi Regionalia czekają też różnorodne atrakcje. Interesująco zapowiada się pokaz mody inspirowanej folklorem, podczas którego zaprezentowane zostaną projekty Folk Design. Ich twórczynią jest Aneta Larysa Knap, prekursorka nowoczesnej mody folk w Polsce. Stroje jej autorstwa można zobaczyć m.in. w serialu „Szpilki na Giewoncie”. Co więcej, Szkoła Food for Friends przygotuje pokazy tworzenia innowacyjnych dań z produktów regionalnych i sezonowych wraz z degustacją. Natomiast magazyn „Czas Wina” będzie zapraszał do szkółki winiarskiej i na krótką prezentację ABC Wina, podczas której będzie można dowiedzieć się m.in. jak degustuje się wina, w jaki sposób należy otwierać butelkę i jak czytać etykietę. Firma Szczypta Świata zaprezentuje pokaz przygotowania yerba mate, a także poprowadzi spotkanie na temat Fair Trade, podczas którego wyjaśni zasadę Sprawiedliwego Handlu, a także oceni jego skuteczność i korzyści dla producentów, sprzedawców i konsumentów. Z kolei serwis natoobe.pl przygotuje warsztaty w zakresie jakości i bezpieczeństwa produkcji żywności oraz e-marketingu produktów tradycyjnych. Podczas targów rozstrzygnięty zostanie również konkurs na najlepszy produkt regionalny i ekologiczny, w którym zwycięzcom przyznany zostanie medal „Regionalia” oraz znak jakości „TVR poleca”. Dodatkowo uczestnicy Targów Regionalia będą mogli wziąć udział w odbywających się równolegle Targach Turystyki i Wypoczynku Lato i zapoznać się z propozycjami wycieczek do różnych zakątków kraju i świata, prezentowanych przez około 400 wystawców.

Patroni Targów Regionalia

Patronat honorowy nad pierwszą edycją Targów Produktów Regionalnych „Regionalia” objął Marek Sawicki, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego. Targi organizowane są w partnerstwie z Polską Izbą Produktu Regionalnego i Lokalnego, Stowarzyszeniem Polska Ekologia oraz natoobe.pl.

Informacje praktyczne

Targi odbędą się w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c, które oddalone jest zaledwie 9 km od Dworca Centralnego, 6 km od Dworca Wschodniego i 14 km od lotniska Okęcie. Obiekt zapewnia ponad 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Ponadto, w sąsiedztwie kursuje 11 miejskich linii autobusowych z różnych punktów Warszawy, a ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego Pociągi Kolei Mazowieckich.

***

Spółka Międzynarodowe Targi Polska zarządza jednym z najnowocześniejszych obiektów targowo-kongresowo-eventowych w Polsce – Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Jest ono w pełni dostosowane do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, szerokie bramy rozładunkowe, specjalne podjazdy dla samochodów ciężarowych oraz bezsłupowa konstrukcja umożliwiają pełną swobodę adaptacyjną, nawet w przypadku niestandardowych aranżacji i skomplikowanych konstrukcji. Komfortowe warunki dla organizacji targów, eventów i spotkań biznesowych zapewniają także klimatyzowana hala, przestronny hol oraz nowoczesne zaplecze biurowo-konferencyjne. Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c to obiekt o powierzchni 15 200 mkw., z tego 10 000 mkw. stanowi hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. zajmują obiekty konferencyjno-biurowe.

Firma Międzynarodowe Targi Polska powstała w 1993 r. i pierwotnie zajmowała się organizacją targów. Od 2008 r. MT Polska jest operatorem centrum przy ul Marsa 56c.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *