Konkursy

Studentki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie pojadą do Düsseldorfu

Karolina Trofiniak i Karolina Jartych najlepsze w krajowym finale konkursu Henkel Innovation ChallengeDrużyna w składzie Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej zwyciężyła w krajowym finale międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Studentki z drużyny „K2” zaprezentowały innowacyjną koncepcję środka piorącego służącego dodatkowo do ekologicznego ładowania urządzeń elektronicznych.

W polskim finale studenckiego konkursu, który odbył się 5 marca w Warszawie w szranki stanęło 10 drużyn. Niełatwym wyzwaniem, któremu musieli sprostać studenci, było opracowanie innowacyjnego produktu dla jednego z trzech sektorów biznesowych firmy Henkel: klejów i technologii, środków piorących i czystości lub kosmetyków pielęgnacyjnych i zapachowych.

– To już szósta edycja konkursu Henkel Innovation Challenge w Polsce. Po raz kolejny poziom współzawodnictwa był naprawdę bardzo wysoki a jury nie miało łatwego zadania – mówi Sylwia Madej, koordynatorka projektu w firmie Henkel.

Twórcy musieli wykazać się pomysłowością, wiedzą i wizjonerstwem, aby opracowany przez nich produkt odpowiadał na wyzwania stojące przed rozwiniętymi społeczeństwami aż w 2050 roku. Uwzględnianie tak dalekiej perspektywy wpisuje się bowiem w filozofię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel. Podczas pracy nad swoim pomysłem i w przygotowaniach do krajowego finału studenci korzystali z merytorycznego wsparcia mentorów – menedżerów firmy Henkel. Po raz pierwszy w historii konkursu mogli także zdobywać wiedzę na licznych platformach e-learningu i biorąc udział w seminariach internetowych.

Czysta ekologia

Werdyktem jury konkursu, składającego się z menedżerów najwyższego szczebla firmy Henkel w Polsce, najciekawszy pomysł zaprezentowały Karolina Trofiniak i Karolina Jartych ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Studentki tworzące konkursową drużynę „K2” opracowały koncepcję nowoczesnego środka chemicznego, który nie tylko efektywnie chroniłby odzież przed czynnikami zewnętrznymi, ale również pozwalałby na ładowanie urządzeń elektronicznych. Produkt-kapsułka przyczepiona do odzieży pobiera energię słoneczną i w zetknięciu ze sprzętem elektronicznym ładuje go skumulowaną w sobie energią.

Jednogłośnie stwierdzamy, że polscy finaliści tegorocznej edycji HIC wykazali się dużą kreatywnością, interdyscyplinarną wiedzą i szerokim horyzontem. Konkurs jest dla nas wyzwaniem, ale też odpowiedzialnym zadaniem. Poznając młodych, ambitnych studentów chcemy dać im szansę na rozwój, uwzględniając najlepsze standardy biznesu – informuje Agnieszka Bielawska, dyrektor działu HR Henkel Polska. – Gratulujemy zwycięskiej drużynie z Polski i życzymy jej pomyślności podczas finału w centrali firmy Henkel w Niemczech – dodaje.

Obie finalistki studiują w języku angielskim. Karolina Trofiniak jest studentką kierunku International Economics, a Karolina Jartych – Finance and Accounting. Dzięki zajęciu pierwszego miejsca w etapie krajowym studentki będą mogły zaprezentować swoje pomyły podczas światowego finału, który odbędzie się w dniach 31 marca – 3 kwietnia 2014 r. w Düsseldorfie. Będą tam rywalizować drużyny z 30 krajów całego świata: 13 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu, 4 krajów z Afryki,
3 z Ameryki Południowej oraz z USA.

Trzy zwycięskie zespoły siódmej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” otrzymają kolejno: za pierwsze miejsce – bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tys. EUR, za drugie miejsce – 4 tys. EUR, a za trzecie miejsce – 2 tys. EUR. Poza tym wszyscy laureaci zaproszeni zostaną na spotkanie z Kasperem Rorstedem, prezesem zarządu firmy Henkel. Jest więc o co walczyć!

Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis www.henkelchallenge.com oraz kibicować polskiej drużynie na specjalnym fanpage na portalu społecznościowym Facebook www.facebook.com/henkelchallenge.

***

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2012 roku wartość sprzedaży wyniosła 16,510 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,335 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *