Raport specjalny: Notebooki

Skąpiec.pl po raz kolejny sprawdził preferencje zakupowe internautów i przygotował raport specjalny poświęcony notebookom.

Przy zakupie notebooka zawsze pojawia się mnóstwo wątpliwości. Rynek nowych technologii jest niezwykle dynamiczny i przeciętnemu konsumentowi bardzo trudno nadążać za tymi zmianami. Jak wybrać komputer, który spełni wszystkie nasze oczekiwania? Czy marka ma znaczenie i ile właściwie powinien kosztować dobry laptop? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najnowszy raport specjalny serwisu Skąpiec.pl. W publikacji, poza analizą preferencji zakupowych internautów, znalazły się bowiem komentarze ekspertów i ich wskazówki dotyczące wyboru notebooka.

ok_adka_7

Czego szukają internauci?

Procesor

Procesor, nazywany często „sercem” lub „mózgiem” notebooka, zdecydowanie jest jego najważniejszym elementem. Nie powinno zatem nikogo dziwić, że właśnie „Procesor” był najczęściej wybieranym filtrem przez użytkowników Skąpiec.pl. Skorzystało z niego prawie 30% internautów. Najpopularniejsze okazały się procesory Intel Core czwartej generacji i7. Następne w rankingu znalazły się procesory Core i5 oraz Core i3.

Ekran

Jeżeli chodzi o wielkość ekranu notebooka to najpopularniejsze wśród użytkowników Skąpiec.pl okazały się to o przekątnej 17 cali. Poszukiwało ich 22,51% internautów. Modele 15-calowe wybierało natomiast 20,19% z nich. Mniejszą popularnością cieszyły się ekrany o niewielkim rozmiarze – tylko 6% internautów szukało 14- lub 13-calowego monitora. Sprzętem z ekranem wielkości 11” zainteresowanych było 2,55% konsumentów.

Producent

Najpopularniejszym producentem laptopów w ostatnim kwartale okazała się firma Lenovo, na którą stawiało 17% internautów. Drugie miejsce na podium zajął Dell, którego sprzęt wzbudził zainteresowanie prawie 15% użytkowników Skąpiec.pl. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się firmy Asus (14,88%) oraz Samsung (13,61%). W rankingu 10 najbardziej poszukiwanych marek znalazły się również: Sony, Toshiba oraz HP, które osiągnęły wynik w okolicach 8% zaznaczeń w filtrze. Zwycięską listę zamyka Acer, z popularnością wynoszącą 6,35% oraz MSI – 2,89%.

Karta graficzna

Z filtra „Karta graficzna” korzystało w analizowanym okresie 10,6% osób poszukujących notebooka. Wewnątrz tej opcji prym wiodły karty GeForce. To marka produktów sygnowanych przez firmę NVIDIA, która jest największym na świecie producentem procesorów graficznych. Najpopularniejsza okazała się generacja GeForce 600: karta GTX660M była poszukiwana przez 9,49% internautów a GT650M – zaznaczana przez 7,06%. W zwycięskiej trójce znalazła się również sama nVidia uzyskując 6,65 punktów procentowych.

System operacyjny

Zdecydowanym zwycięzcą w rankingu na najbardziej pożądany system operacyjny w laptopie została firma Microsoft z oprogramowaniami Windows. Najpopularniejszy okazał się system Windows 7, uzyskując prawie 30% zaznaczeń w filtrze. Zaraz za nim uplasował się Windows 8, którego poszukiwało ponad 21% internautów. Popularność w przedziale 17-18% zyskały natomiast konkretne wydania Windows 7: Professional (17,93%) oraz Home Premium (17,1%). Prawie 4% użytkowników poszukiwało z kolei notebooka bez zainstalowanego systemu operacyjnego.

Pamięć RAM

Standardowa pojemność pamięci RAM w dzisiejszych komputerach to 4GB. Użytkownicy porównywarki Skapiec.pl byli jednak najbardziej zainteresowani 8-gigową (i większą) pamięcią – takiej opcji szukało 36,02% internautów, a 31,16% z nich zaznaczało 4GB i więcej. Prawie 15% korzystających z filtra wybierało 6GB i więcej RAM-u, natomiast niespełna 9% zaznaczało 4GB. Pamięci 2, 12 i 16GB cieszyły się niewielką popularnością, nieprzekraczającą 2 procent popularności.

Dysk

Przeważająca część internautów, która decydowała się poszukiwać sprzętu poprzez porównywarkę Skapiec.pl wybierała dysk 500GB i większy (37,17%). Na jeszcze większe – 1000GB dyski – pokusiło się 14,33% użytkowników. Porównywalną popularnością (ok. 6,5 %) cieszyły się dyski 300GB i 200GB. W rankingu znalazły się również dyski SSD (poszukiwało ich 5,11% internautów) oraz opcja HDD + SSD (4,91% zaznaczeń w filtrze)

Waga

W analizowanym okresie najczęściej poszukiwanymi notebookami były te lżejsze niż 2 kg – rozglądało się za nimi 35,15% internautów. Przedziałem 1,0 – 1,5 kg zainteresowanych było 21,51% poszukujących, zaś lżejszymi niż 3 kg – 15,87%. Notebooki w przedziale wagowym 2,0 – 2,5 kg cieszyły się popularnością na poziomie 12,83 punktów procentowych. Superlekki sprzęt (0,5 – 1,0 kg) wzbudził zainteresowanie 3% użytkowników.

Cena

Cena była najmniej istotnym kryterium dla użytkowników Skąpiec.pl poszukujących notebooka. Świadczy to zapewne o tym, że nie jest to element determinujący zakup i dla internautów ważniejsze są konkretne parametry komputera. Ile konsumenci są skłonni wydać na nowego laptopa? Prawie 30% wybierało notebooki do 2000 zł, 18,36% – przedział 2500 – 3000 zł, zaś 14,5% cenę pomiędzy 2200 a 2500 złotych. Trochę droższego sprzętu, w cenie od 3000 do 3500 zł szukało 9,77% użytkowników. Pozostali internauci zainteresowani byli notebookami z jeszcze wyższej półki cenowej – 5,94% zaznaczało opcję „3500 – 4000 zł”, a 4,93% – od 4 do 5 tysięcy złotych.

Pełen raport pobrać można ze strony: http://www.skapiec.pl/site/doc/200/20/21/

Patronat medialny nad publikacją objęły serwisy: TwojRynek.pl, E-biznes.pl, Notebookcheck.pl, PCfoster.pl, FrazPC.pl, Komercyjnie.com, NegatywHD.pl, PCring.pl, Web-news.pl, Extraprodukt.pl, Agdrtv24.pl, CoreBlog.pl, Trendz.pl, Blogotech.eu, Poradopedia.pl, Newskomp.pl, Pcelite.pl, FastPC.pl, Bestpcinfo.pl.

***

Skapiec.pl to internetowa porównywarka cen i przewodnik po wirtualnych zakupach. Umożliwia sprawdzenie oraz porównanie zasobów e-sklepów z uwzględnieniem cen produktów, ich parametrów, warunków zapłaty oraz doręczenia.

PR
LA

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.