Jak obniżyć kaloryczność napojów dla dzieci?

Ponad 90% rodziców uważa, że w diecie ich dzieci jest za dużo cukru. Co myślą rodzice o zawartości cukru w napojach dla dzieci – prezentujemy wyniki ankiety.

Opinie konsumentów

Wiosną 2013 roku, na zlecenie firmy Hoop Polska, we współpracy z portalem parentingowym „Mama na Zakupach”, została przeprowadzona ankieta, mająca na celu poznanie opinii rodziców o zawartości cukru w napojach dla dzieci.

Aż 92% respondentów uważa, że ich dziecko spożywa za dużo cukru. Tyle samo, 92% respondentów jednocześnie zapewnia, że zwraca uwagę na skład produktu. Aż 96% rodziców biorących udział w ankiecie jest skłonna kupować produkty, w których cukier zastąpiony zostanie naturalnym słodzikiem.

Ankieta została przeprowadzona wśród 697 rodziców na portalu MamaNaZakupach.pl.

Biorąc pod uwagę wszystkie argumenty przemawiające za użyciem stewii w napojach dedykowanych dzieciom i młodzieży, firma Hoop Polska wprowadza na rynek Jupika ze zmienioną recepturą- jest to pierwszy taki produkt dla dzieci w Polsce, jego kaloryczność, dzięki zastosowaniu ekstraktu ze stewii, została obniżona o minimum 40%.

Otyłość wśród dzieci i młodzieży jest obecnie jedną z najczęstszych chorób cywilizacyjnych na świecie. Według badań, w Polsce, w ciągu ostatnich 20 lat, ponad trzykrotnie wzrosła liczba dzieci cierpiących na tę przypadłość.

Brak ruchu, zastąpienie domowych, gotowanych posiłków fast foodami, zbyt duża ilość węglowodanów i tłuszczu, popularność słodyczy i napojów słodzonych dużymi ilościami cukru – to tylko niektóre z przyczyn rosnącej w zatrważającym tempie otyłości wśród dzieci.

Warto również wiedzieć, że dziecięca nadwaga, a w konsekwencji otyłość, może prowadzić do wielu chorób w wieku dorosłym. Cukrzyca, choroba wieńcowa, miażdżyca i zwyrodnienia stawów – to tylko niektóre z nich. Problemy z akceptacją przez środowisko, niezadowolenie ze swojego wyglądu, złe samopoczucie to pierwsze kroki do psychospołecznych problemów adaptacyjnych oraz depresji.

Czym jest stewia?

Stewia to roślina pochodząca z Brazylii i Paragwaju, obecnie uprawiana również w wielu innych rejonach świata. Charakteryzuje się bardzo niską kalorycznością oraz zdolnością do obniżania ciśnienia krwi.

Stewia jest od wielu lat używana w Chinach, w Stanach Zjednoczonych została dopuszczona do sprzedaży w 2008 roku, a w Europie pojawiła się w 2011 roku. W swoim rodzimym środowisku od wieków jest używana przez Indian Guarani do słodzenia herbat, mikstur leczniczych oraz pielęgnacji ciała. Była nazywana przez nich  „KAA-HE-E” czyli „słodkie zioło”.

Oprócz zastosowania jako substancja słodząca, stewii przypisuje się również właściwości przeciwzapalne oraz przeciwnowotworowe. Stewia zawiera witaminy (kwas foliowy, witamina C), składniki mineralne (wapń, potas, magnez, żelazo) oraz silne przeciwutleniacze (związki fenolowe), mające zdolność neutralizowania wolnych rodników.

Zawartość stewiozydu (czyli substancji odpowiedzialnej za słodki smak) w roślinie to około 10 %, przy czym jest on około 300 razy słodszy niż tradycyjny biały cukier. Stewia jest stabilna w szerokim zakresie pH (może być stosowana do kwaśnych potraw), oraz termicznie do około 180 stopni C (może być używana do pieczenia i gotowania).

Hoop Polska

Hoop Polska Sp. z o.o. należy do Grupy Kofola S.A., która jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych w Europie Środkowej. Firma działa w Czechach (www.firma.kofola.cz), na Słowacji (www.firma.kofola.sk), w Polsce oraz w Rosji. Eksportuje swoje produkty do innych krajów, takich jak np. Stany Zjednoczone, Kanada, Francja, Niemcy, Wielka Brytania czy Litwa.

PR
AF

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site is protected by Comment SPAM Wiper.