InneKomputery

SPRAWDŹ, JAKIE JEST TWOJE DRINKiQ

Czym była skala królicza? W jakim procesie powstaje alkohol? Co to jest BAC? Aby rozwiać wątpliwości dotyczące tych i innych zagadnień związanych z alkoholem, firma Diageo, organizator kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. wraz z ekspertami, przygotowała internetowy , w którym każdy może sprawdzić swoje DRINKiQ – wiedzę na temat właściwości i działania alkoholu.

Quiz DRINKiQ składa się z kilku prostych pytań, dotyczących alkoholu – jego właściwości chemicznych, wypływu na organizm, historii. Rozwiązanie go zajmuje dosłownie chwilę i choć jest dobrą zabawą, ma przede wszystkim pełnić funkcję edukacyjną. Edukacja i promocja odpowiedzialnego podejścia do tematu alkoholu wśród naszych konsumentów są dla nas najważniejsze. Prowadząc kampanię „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” staramy się przekazywać wiedzę, jak rozsądnie korzystać z alkoholu – zwykle w sposób poważny, tym razem w lżejszej formie. Pracownicy Diageo już od wielu lat mają dostęp do narzędzi, które pozwalają im ustalić swoje DRINKiQ. Chcemy dać taką możliwość wszystkim konsumentom, do których kierujemy przekaz naszej kampanii i którym bliska jest idea odpowiedzialnego picia alkoholu, dlatego też udostępniliśmy quiz DRINKiQ na stronie www.pijrozwaznie.pl, a także na stronach partnerów naszej kampanii – mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director Diageo.

Według prof. Iwony Wawer, ekspertki kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.,większość Polaków uważa, że na temat alkoholu, wie naprawdę dużo, choć prawda jest inna, mniej optymistyczna.Czy wiemy np. ile minut potrzeba, byśmy odczuli pierwsze efekty działania spożytego alkoholu? Albo w jaki sposób metabolizuje się alkohol w naszym organizmie? Niby proste, a jednak wiele osób nie zna odpowiedzi na te pytania. Jestem przekonana, że quiz DRINKiQ zaskoczy niejedną osobę, która odwiedzi stronę kampanii.

Organizatorzy i eksperci kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie., zachęcają do podjęcia wyzwania i zmierzenia swojego DRINKiQ. Quiz od lutego jest dostępny na stronie www.pijrozwaznie.pl a także www.krzys.org.pl, www.magiel.waw.pl i www.samar.pl

Informacje o kampanii

Kampania „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” prowadzona jest przez firmę Diageo od czterech lat. W 2013 organizatorzy współpracują z: siecią supermarketów Real, Instytutem Transportu Samochodowego, Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar i Fundacją „Krzyś”. Honorowy patronat nad kampanią objął Warszawski Uniwersytet Medyczny. Organizatorzy w ramach akcji opracowali i promują zasady odpowiedzialnego picia alkoholu, koncentrujące się na czterech głównych kwestiach: niesiadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu.

W ramach kampanii organizatorzy prowadzą szereg różnorodnych działań promujących odpowiedzialne picie alkoholu, w tym również udostępniają na stronie kampanii www.pijrozwaznie.pl bezpłatne, profesjonalne szkolenie z zakresu asertwnych zachowań związanych z piciem alkoholu i zbierają deklaracje poparcia dla idei akcji pod hasłem „Prowadzę. Nie piję”. Spośród ponad 75 000 zebranych do tej pory deklaracji, ok. 68 000 złożyli klienci punktów sprzedaży alkoholu sieci Real, ponad 6 000 natomiast internauci.

Eksperci kampanii:

Dr Ewa Tokarczyk – doktor psychologii. Specjalizuje się w psychologii transportu. W Instytucie Transportu Samochodowego prowadziła szereg projektów i badań dotyczących zachowań kierowców w ruchu drogowym i wpływu różnych czynników na nie oddziałujących. Wykładowca Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie.

Prof. Iwona Wawer – chemik, profesor nauk farmaceutycznych na Wydziale Farmaceutycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Zajmuje się badaniami nad stresem oksydacyjnym i wolnymi rodnikami. Jest autorem i współautorem ponad 150 publikacji naukowych. Od 2011 r. ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”.

Organizator i Partnerzy kampanii:

Diageo – organizator kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, producent
i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards. Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i Londynie.

Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na www.Diageo.com

Real – sieć hipermarketów Real, obecna w Polsce od 1997 roku i dysponująca 54 placówkami na terenie całego kraju, należy do niemieckiego koncernu handlowego METRO Group. Oferta sieci Real to 45 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych – od tańszych, marki własnej TiP – „Tanie i Pewne”, nowych produktów pod logo Real Quality, po asortyment delikatesowy. Jednym z elementów strategii sieci jest systematyczne analizowanie potrzeb klientów i rozwijanie oferty handlowej tak, aby optymalnie dostosować standardy działań do oczekiwań konsumentów. W doskonaleniu swojej oferty Real stawia przede wszystkim na wygodę i komfort robienia zakupów.

Służą temu liczne innowacje, jak choćby kasy samoobsługowe, inteligentne wagi czy usługa VISA Cashback.

Instytut Transportu Samochodowego (ITS) – jednostka prowadząca, koordynująca i popularyzująca badawczo-wdrożeniową działalność naukową w dziedzinie transportu samochodowego. Najistotniejszymi zadaniami ITS są:

1.Ogólna poprawa funkcjonowania i organizacji transportu samochodowego,

2.Ograniczenie szkodliwości skutków rozwoju transportu samochodowego i ruchu drogowego pod kątem bezpieczeństwa drogowego oraz ochrony środowiska naturalnego,

3.Opracowywanie nowych rozwiązań materiałowych dla przemysłu motoryzacyjnego, włącznie z udoskonaleniem materiałów eksploatacyjnych.

Fundacja „Krzyś” – jest organizacją non-profit, działającą na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce. Od momentu powstania w 2004 roku, Fundacja angażuje się w szereg działań i projektów, również europejskich, mających na celu m.in. stworzenie platformy porozumienia i współpracy pomiędzy różnymi podmiotami wszystkich trzech sektorów społeczeństwa obywatelskiego (rząd, biznes i organizacje pozarządowe).

Fundacja realizując projekty (m.in. Europejska Noc Bez Wypadku, HEROES, Symulator Bezpiecznej Jazdy) udostępnia wiedzę i doświadczenie międzynarodowe, budując w ten sposób świadomość społeczeństwa na temat ryzyka prowadzenia pojazdów mechanicznych pod wpływem alkoholu. Kampania Europejska Noc Bez Wypadku uzyskała w 2009 roku tytuł najciekawszej ogólnopolskiej inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego w konkursie „ORLEN Bezpieczne Drogi”, natomiast w roku 2011 została uznana przez Komisję Europejską za sztandarowy projekt Europejskiego Roku Wolontariatu. Fundacja KRZYŚ została uznana za organizację pozarządową roku w konkursie „Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011”, zorganizowanym przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Samar – firma Samar istnieje od blisko 20 lat, natomiast jako Instytut BadańRynku Motoryzacyjnego Samar od 2004 roku. Zakres działalności obejmuje: gromadzenie, analizowanie i udostępnianie danych, dotyczących rynku motoryzacyjnego w Polsce, poprzez serwis internetowy www.samar.pl i w postaci opracowań porównawczych.

Gromadzone przez IBRM Samar dane pozyskiwane są od producentów, dealerów oraz firm działających w branży motoryzacyjnej, a także od jednostek rządowych, w tym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwa Finansów. Wszystkie zebrane informacje są jawne, a dokonywane przez Samar analizy opierają się wyłącznie na kryteriach obiektywnych.

Podstawowymi celami działalności prowadzonej przez IBRM Samar są: sporządzanie analiz rynkowych, prezentujących trendy w zakresie sprzedaży i rejestracji samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych; możliwych scenariuszy rozwoju rynku w przyszłości, porównanie ich
z wcześniejszymi okresami; porównawcze badanie ofert poszczególnych producentów, typów i wersji dostępnych na polskim rynku samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych; koncepcji marketingowych stosowanych przez poszczególne firmy producenckie lub dealerów, w tym oferowanych klientom upustów cenowych lub innego rodzaju promocji.

Opracowania przygotowywane przez IBRM Samar nie wartościują ani nie preferują analizowanych jednostek. Podstawą analiz są dane istotne, porównywalne oraz sprawdzalne, wynikające
z obiektywnych opracowań jawnych, co do treści i źródeł pozyskania danych. Dane te są następnie przetwarzane przy zastosowaniu jawnych metod, mających na celu uzyskanie obiektywnego obrazu rynku motoryzacyjnego w Polsce.

PR
AF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *