BiznesGospodarkaModa i stylPolecamyPolecane wiadomości

Recykling w garderobie, czyli ekotrendy Kompanii Piwowarskiej

Jakie ubrania są w tym sezonie najmodniejsze? Te wymienione! Idea recyklingu odzieży staje się coraz bardziej popularna. Nic dziwnego – dzięki niej zyskuje nasza garderoba, portfel i środowisko. Ten trend propaguje także Kompania Piwowarska, organizując w swoich siedzibach akcje wymieniania ubrań pod hasłem „Zielona Szafa”.

Segregujemy śmieci, oszczędzamy wodę i prąd, dlaczego więc nie zadbać o ekologię także we własnej szafie? Można to zrobić poprzez uczestnictwo w tzw. swap parties, czyli imprezach, podczas których bezgotówkowo wymienimy się niechcianymi ubraniami z innymi. Dzięki tej idei dajemy naszym ubraniom drugie życie, nie zapełniamy wysypisk śmieci kolejnym workami, a przede wszystkim możemy wprowadzić zmiany w swojej garderobie zupełnie za darmo. Jedynym warunkiem uczestnictwa w tego rodzaju spotkaniu jest przyniesienie ze sobą własnych ubrań na wymianę.

Przedświąteczne odświeżanie szafy

Kompania Piwowarska od 2007 r. organizuje w swoich siedzibach tego typu imprezy pod hasłem „Zielona Szafa”. Na ekoeventy zapraszane są panie pracujące w KP oraz żony i partnerki pracowników, a każda z nich może przyjść z przyjaciółką – im większe grono uczestniczek, tym większa pula ciuchów! Podczas „Zielonej Szafy” można poszukać dla siebie nowych ubrań bez pośpiechu i wyrzutów sumienia spowodowanych wydawaniem pieniędzy. Nawet jeśli niektóre sztuki odzieży nie znajdą nowych właścicielek, i tak trafią do drugiego obiegu, gdyż zgodnie z założeniami imprezy żadna rzecz nie może się zmarnować. Takie rzeczy są przekazywane fundacjom, które z kolei rozdają je swoim podopiecznym.

W tym roku „Zielona Szafa” odbyła się na początku grudnia, więc nie tylko było modnie i ekologicznie, ale też panowała świąteczna atmosfera. Uczestniczki spotkań dowiedziały się, jak przystroić dom na Boże Narodzenie i fantazyjnie zapakować prezenty, przygotowały swoje własne, niepowtarzalne kartki świąteczne i tradycyjnie już skorzystały z porad makijażystek i stylistek. Jednym z punktów programu był wykład na temat zdrowego odżywiania i ekologicznego stylu życia. Nie zabrakło również akcji charytatywnych, ponieważ podczas imprez swoje wyroby – kartki i ozdoby świąteczne – sprzedawały lokalne organizacje społeczne, zbierając w ten sposób pieniądze na swoją działalność.

Te spotkania to fantastyczny pomysł! Zawsze dowiaduję się czegoś ciekawego, korzystam z dobrych rad stylistek. Opróżniam swoją szafę z tego, czego już nie noszę, a w zamian przynoszę do domu świetne ciuchy zupełnie za darmo. W tym roku „łowy” były wyjątkowo udane! – cieszy się Malwina Frydrychowicz, uczestniczka spotkania w poznańskim browarze.

Klaudyna Polanowska-Skrzypek, specjalista ds. public relations, dodaje: Już szósty rok z rzędu organizujemyZieloną Szafę”. Bardzo nas cieszy, że w każdym mieście te wydarzenia cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem. Dzięki nim mamy odrobinę dobrej zabawy w kobiecym gronie, a przy tym motywujemy siebie nawzajem do bardziej ekologicznego stylu życia.

Firma zgrana z naturą

„Zielona Szafa” to nie jedyna proekologiczna aktywność Kompanii Piwowarskiej, gdyż działania na rzecz środowiska są wpisane w strategię lidera branży piwowarskiej. W ramach 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, jakie wyznaczył sobie cały koncern SABMiller, firma zobowiązała się m.in. do zmniejszenia ilości zużywanej wody na litr produkowanego piwa, zredukowania zużycia energii i emisji dwutlenku węgla oraz optymalizacji gospodarki odpadami.

Dla Kompanii Piwowarskiej równie ważne jak działania na dużą skalę jest propagowanie proekologicznych postaw wśród pracowników. Z myślą o tym KP od 2007 r. prowadzi program „Zgrani z naturą”, w ramach którego edukuje i zachęca pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpa­dów i świadomej ich segregacji, oszczę­dzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej – w pracy i we własnym domu. Pod tym samym hasłem jesienią odbyła się akcja organizowana wspólnie z siecią handlową Biedronka. Klienci, którzy przynieśli do wybranych placówek 5 szklanych lub aluminiowych opakowań, mogli je wymienić na praktyczną ekotorbę. W akcji wzięło udział kilka tysięcy osób, które otrzymały ponad 10 tysięcy toreb i w sumie zgromadziły ponad 10 ton surowców wtórnych.

PR

LA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *