BiznesMarketingPublikacje wydawniczeRozrywkaSpołeczeństwoŚwiat technologiiWydarzeniaZakupy

Porady na temat Facebooka

W dobie XXI wieku niemal niemożliwym jest znaleźć osobę, która nie prowadzi żadnych social mediów. Oprócz młodego pokolenia, które wychowuje się w erze rozwoju technologicznego również osoby starsze zaczynają się interesować możliwościami, jakie oferuje internet. Niestety wraz z rozwojem kont społecznościowych rodzi się pewne niebezpieczeństwo, cienka, czerwona linia, której nie należy przekraczać.

Pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej

Skoro uzgodniliśmy już fakt, według którego każdy z Nas miał w swoim życiu do czynienia z portalami społecznościowymi to należy zadać pytanie, czy każdy robi to prawidłowo, nie łamiąc internetowego savoir vivre. Samo korzystanie z Facebooka czy Instagrama nie definiuje Nas, jako dobrych redaktorów tych stron. Każdemu, kto prowadzi social media, lub ma w planach rozpocząć swoją przygodę z publikowaniem postów na Facebooku powinno przyświecać kilka zasad. Przede wszystkim przejrzystość treści. Należy zadbać o to, aby informacje, które chcemy przekazać były składne i poprawne gramatycznie. Poza tym należy przyjąć raczej postawę pragmatyczną. Lepiej zamieszczać na swojej tablicy posty, których opis jest dość zwięzły i zawiera szereg jasnych i komunikatywnych newsów. Pozwoli to na zwiększenie zasięgu swoich odbiorców, których będzie przekonywać do Nas fachowość i dokładność wpisów bez niepotrzebnego lania wody. Po drugie nie krytykuj. Wypowiadanie się na ważne, społeczne czy geopolityczne tematy może być ciekawym urozmaiceniem internetowej aktywności, aczkolwiek komentowanie niemal każdej sytuacji z życia politycznego może zakrawać o kicz. Jeśli już chcemy dzielić się na bieżąco z odczuciami dotyczącymi polityki to idealnym miejscem do tego będzie Twitter. Jednak należy zawsze pamiętać, że czasem lepiej zachować pewne przemyślenia dla siebie niż przysłowiowo „zaśmiecać” internet. Po trzecie i chyba najważniejsze; nie hejtuj. Słowa ranią najbardziej i nikt nie chciałby znaleźć się w sytuacji, kiedy jest szkalowany ze względu na swoje poglądy, wyznawaną religię czy kolor skóry. Ten punkt internetowej etykiety powinien się znaleźć na samymi piedestale wyznawanych zasad przez internetowych moli kont społecznościowych i należy zrobić wszystko, aby dobra zabawa, która jest kluczowym wyznacznikiem sensu utworzenia social mediów nie została odłożona na boczny tor przez nienawiść.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *