Typowe błędy w pozycjonowaniu stron WWW

Już na etapie planowania działalności internetowej powinien pojawić się projekt pozycjonowania stron. To istotne szczególnie, jeżeli celem witryny jest zarabianie pieniędzy. Dzięki odpowiednio dobranym i sformułowanym frazom, klient z łatwością trafi na daną stronę i będzie mógł skorzystać z możliwości, jakie mu oferuje, zapewniając jednocześnie sprzedającemu zyski ze sprzedaży lub wejść. Dobrze dobrane słowa kluczowe to podstawa w walce o klienta. Konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego warto opracować strategię działania i poświęcić trochę czasu na dokładną optymalizację strony.

Wyszukiwarki mają jednak nieco bardziej skomplikowane algorytmy działania, niż mogłoby się wydawać, dlatego nie trudno o popełnienie błędów podczas pozycjonowania strony. Im więcej się ich pojawi, tym bardziej prawdopodobne jest fiasko całego przedsięwzięcia. Roboty Google rządzą się swoimi prawami i nie łatwo wybaczają nawet małe potknięcia. Kilka takich niewielkich pomyłek może zaważyć na losie strony i sprawić, że spadnie bardzo nisko w wynikach wyszukiwania. Ponowne jej sprowadzenie na wysokie miejsce w rankingu jest znacznie trudniejsze niż zapobieganie takiemu stanowi rzeczy.

Pozycjonowanie stron internetowych – najczęstsze błędy

Do tej pory wydawało się, że używanie jednego słowa kluczowego dla całej witryny to ewidentna korzyść. Nic bardziej mylnego – jeżeli każda podstrona będzie zoptymalizowana pod jedno hasło, ciężko przewidzieć co Google wybierze jako wynik wyszukiwania. W efekcie klient zamiast znaleźć produkt, którego szukał, trafi w zakładkę „o firmie” i szybko opuści stronę. Takie zafiksowanie na jednej frazie nosi nazwę kanibalizacji słów kluczowych. Inną pułapką o podobnym działaniu jest nadawanie tytułów i powielanie tej samej nazwy na wszystkich podstronach (duplikacja Tagu title). Najlepiej byłoby gdyby każdy tytuł posiadał unikalną nazwę i dokładnie określał co znajduje się na danej stronie. W innym przypadku – klient znów trafi tam, gdzie Google uzna za najlepsze dla niego, choć właściciel strony wcale nie miał w zamyśle promować akurat tego miejsca.

Tak samo w przypadku tagu opisowego (description tag). Jeżeli opis ten jest zduplikowany, nie zawiera informacji o stronie oraz CTA (call to action – krótka notka mobilizująca do działania, jak np. „wejdź”, „sprawdź”, „zobacz”) to Google nie zinterpretuje go prawidłowo i znów pośle potencjalnego klienta nie tam, gdzie trzeba albo tam gdzie sam uzna za stosowne.

Pozycjonowanie stron to także umiejętne posługiwanie się nagłówkami. Najczęstszym problemem jest w tym wypadku brak odpowiedniej hierarchii. I tak nagłówek H1, zamiast oznaczać tylko główny tytuł, znajduje się również pomiędzy logiem a nazwą usługi. Tymczasem nagłówki od H1 do H3 powinny następować kolejno po sobie. To gwarantuje zachowanie spójnej całości wszystkich treści w sklepie czy witrynie.

Jak ustrzec się przed typowymi błędami?

W procesie wyszukiwania Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników, które decydują o zakwalifikowaniu strony na konkretnej pozycji. Dobre wypozycjonowanie strony to istotna kwestia w zwiększaniu widoczności swojej firmy, ale nie jedyna. Nadmierne skupienie się na wyszukiwarce i skonstruowanie strony tylko pod to jedno kryterium może przynieść odwrotny skutek od zamierzonego i sprawić, że witryna będzie zwyczajnie nieczytelna i nie funkcjonalna dla ludzi. Teksty zawsze powinny być naturalne, odbiorca jasno określony, a treść i wygląd całego serwisu przejrzyste i opatrzone linkami wewnętrznymi jeszcze bardziej usprawniającymi poruszanie się po nim. Tylko konkretne cele i plany są możliwe do zrealizowania, zawsze więc trzeba mieć w pamięci fakt, że pozycjonowanie strony wykonuje się przede wszystkim dla klientów.

No votes yet.
Please wait...
prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *