CPA kontra CPC. Nie marnuj pieniędzy na kliknięcia

Jedną z popularniejszych form emisji reklam na Facebooku wykorzystywanych przez e-sklepy jest CPC, czyli cost per click (płać za kliknięcie). Płacimy wówczas za to, że ktoś kliknie w naszą reklamę w nadziei, że znajdzie się po chwili w sklepie. Według analiz Catvertisera średnio 24 procent klikających nie dociera jednak na stronę, do aplikacji lub nie udaje im się polubić fan page’a. Po co więc płacić za kliknięcia skoro można już inwestować jedynie w efektywne przejścia na stronę do aplikacji, czy polubienia profilu? Dostępne jest to w modelu CPA, czyli cost per action!


141225506282940100


Wyższa efektywność CPA

Efektywność formatu CPC jest niższa od CPA między innymi dlatego, że w CPC płacimy za wszystkie rodzaje kliknięcia, więc jeśli jest to post sponsorowany, to płacimy za polubienie posta, skomentowanie i udostępnienie go. W CPA płacimy jedynie za efektywną akcję (polubienie strony, przejście do aplikacji, na stronę zewnętrzną). Nie jest to jednak dostępne ani z poziomu Ad Managera ani Power Editora – najpopularniejszych narzędzi do zarzadzania kampaniami reklamowymi na Facebooku. Aby to zrobić trzeba uzyskać dostęp do API reklamowego serwisu. Dzięki takiemu dostępowi Catvertiser.com jest właśnie w stanie realizować efektywne kampanie w modelu CPA.

To się opłaca

Podczas badań w Catvertiser.com i w oparciu o informacje płynące od naszych klientów ustaliliśmy, że kampanie reklamowe w formacie CPA są bardziej efektywne niż te prowadzone w CPC lub CPM (cost per mille). Na przykład koszt pozyskania fana z kampanii w formacie CPA był aż 7x niższy niż z kampanii rozliczonej za same kliknięcia. Jasno więc widać, że opłaca się prowadzić kampanie w CPA.

Podstawowe zalety CPA

– płacimy wyłącznie za realne efekty
– możemy efektywnie pozyskiwać fanów stron
– optymalizowanie kampanii na przejście do aplikacji
– skuteczne kierowanie na stronę sklepu
– optymalizacja kosztów kampanii reklamowej

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.