Nowy Solaris Urbino 18 z rozwiązaniami od Continental na pokładzie

Podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze swoją premierę miała nowa generacja Solaris Urbino. Autobus został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania od Continental: począwszy od opon Conti Urban HA3 M+S, a skończywszy na systemach wspomagających pracę kierowcy. Nowy Solaris Urbino w wersji przegubowej o długości 18 metrów jest lżejszy od swojego poprzednika, charakteryzuje się jeszcze lepszą trwałością materiałów, a także wyróżnia
się atrakcyjnym designem.

Ten nowy pojazd jest także bezpieczniejszy, bardziej ekonomiczny i o jeszcze wyższym poziomie ergonomii. Istotna jest dla nas szczególnie kwestia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, dlatego zastosowaliśmy w nim między innymi rozwiązania od Continental – podkreśla Dariusz Michalak, Wiceprezes firmy Solaris Bus & Coach S.A..

Rozwiązania od Continental, które znalazły się na pokładzie najnowszej generacji Solarisa Urbino 18, to:

  • Trzecia generacja opon Conti Urban M+S zaprojektowana z myślą o wymagających warunkach komunikacji miejskiej. W pojeździe zamontowano zestaw opon 275/70 R 22.5 Conti Urban HA3 M+S. Odporne i wytrzymałe ściany boczne opon z tej serii skutecznie chronią je przed uszkodzeniami w wyniku najechania na krawężnik
    oraz zapewniają dłuższy przebieg nawet o 20 proc. w porównaniu do opon poprzedniej generacji. Te cechy są szczególnie istotne zarówno z perspektywy zapewnienia pasażerom wysokiego komfortu oraz bezpieczeństwa podróżowania w komunikacji miejskiej

  • FAP (ang. Front Assist Panel) czyli przedni panel, który dostarcza informacji niezbędnych do jazdy. Kierowca ma możliwość dopasowania wysokości deski rozdzielczej do swojego wzrostu. Dostosować można poziom nachylenia kierownicy wraz z tablicą wskaźników. Prowadzący autobus ma wówczas komplet informacji
    w zasięgu swojej ręki i wzroku, dzięki czemu może skupić się na prowadzeniu pojazdu, co przekłada się na bezpieczeństwo pasażerów

  • MultiViu Professional 12 to nowy wyświetlacz, który oferuje 12,3-calową strefę prezentowania danych. Jego styl, rozmiar i kolor można dopasować według indywidualnych preferencji. Intuicyjne oprogramowanie sprawia, że zarządzanie poszczególnymi wariantami systemu jest bardzo łatwe. Firma Solaris jest pierwszym,
    i na tę chwilę, jedynym producentem autobusów, który swoje pojazdy wyposażył w FAP zintegrowany z wyświetlaczem MultiViu Professional 12

  • KIBES 32 to system zarządzania elektroniką pokładową, którego celem jest optymalizacja okablowania i sposobu dystrybucji energii elektrycznej. Efektem obecności systemu KIBES 32 na pokładzie pojazdu oszczędność energii przez ograniczenie połączeń wiązek elektrycznych, a co za tym idzie – zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdu i masy pojazdu oraz redukcja zużycia paliwa.

Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązania znajdują się w nowym modelu autobusu Solaris. Szczególnie cieszy nas fakt montażu najnowszej generacji opon Conti Urban HA3 M+S, które bardzo dobrze radzą sobie z trudami eksploatacji w warunkach miejskich. Ich konstrukcja, opracowana z myślą o intensywnym użytkowaniu, gwarantuje pierwszorzędne właściwości jezdne i wysoki poziom przyczepności, co ma wpływ na komfort podróżowania komunikacją miejską i bezpieczeństwo pasażerów pojazdu” – mówi Grzegorz Jeziak – szef sprzedaży opon użytkowych z Continental Opony Polska.

Dbałość o wysoki poziom bezpieczeństwa wyraża się także dzięki możliwości montażu systemu ProView Continental. Rozwiązanie to daje pełen podgląd wokół pojazdu (360°), zwiększając kontrolę i pewność panowania nad sytuacją przez kierowcę w czasie prowadzenia autobusu Solaris” – dodaje Paweł Drabczyński, prezes firmy Drabpol.

Nowy Solaris Urbino 18 z rozwiązaniami od Continental, będzie oficjalnie prezentowany również podczas targów Transexpo w Kielcach, które odbędą się 8 października br.

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

four × 4 =

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.