InneModa i stylPolecamyPublikacje wydawniczeRozrywka

Magazyn „Maj”. Szykuj się – na eksperyment!

Na polski rynek prasowy wchodzi magazyn „Maj”. Będzie to jedyny numer magazynu, powstały w ramach Sekcji eksperymentalnej festiwalu Miesiąc Fotografii w Krakowie (16.05–16.06.2013). Redaktorem naczelnym magazynu „Maj” jest Karolina Sulej.

Sekcja eksperymentalna to część programu, w ramach której organizatorzy festiwalu stawiają na stymulowanie świeżych wypowiedzi artystycznych i poszukiwanie nowych form ich prezentacji. Sekcja powiązana jest z motywem przewodnim tegorocznego Programu głównego Miesiąca Fotografii – modą. Do pracy nad projektem zaproszono specjalistów, którzy w swojej codziennej pracy zajmują się zawodowo tym tematem. Rezultatem ich pracy jest 200-stronicowy magazyn „Maj” zawierający teksty, ilustracje, eseje wizualne oraz sesje zdjęciowe.

„Zgodnie z eksperymentalną ideą Sekcji zdecydowaliśmy się zaprosić do udziału w niej tych, którzy tworzą polską modę, komentują ją i przedstawiają. Każda z tych osób ma już ugruntowaną pozycję i projekty, z których jest znana. Magazyn «Maj» ma stanowić artystyczną refleksję na temat ich pracy i wrażliwości, a także stanowić przyczynek do myślenia o polskim stylu życia. Inspiracją dla nas był pierwszy polski magazyn lajfstajlowy – «Ty i Ja»” – mówi redaktor naczelna magazynu.

Maj” ma zbadać, czym jest dzisiaj magazyn lajfstajlowy, złamać jego kanony, wpuścić odrobinę świeżego powietrza i fantazji w schematy i matryce, do których się przyzwyczailiśmy.

Magazyn «Maj» – rezultat wielomiesięcznej pracy kolektywnej artystów, dziennikarzy, fotografów i ilustratorów jest próbą napisania nowej instrukcji – świeżej w formie, niebanalnej w treści, czerpiącej z poczucia humoru, wyczucia i odwagi magazynów takich jak «Ty i Ja», które stanowiły ważny komentarz do rzeczywistości PRL. To jeden jedyny numer – kuksaniec wymierzony w rynek polskiej mody, sonda w poszukiwaniu nowych rozwiązań i pomysłów. Synchrodogs na okładce zachęcają – miejcie odwagę być szaleni. Bądźcie szaleńcami we własnym kraju. Ich zdjęcie zostało zainspirowane reklamą zamieszczoną kiedyś w «Ty i Ja». Przedstawiała ona «ducha czasów» w formie prześcieradła z dziurkami-oczami, który reklamował najnowszy proszek do prania. «Duch czasów» Synchodogs reklamuje «Maj»” – dodaje Karolina Sulej.

Do pracy nad wspólnym magazynem zasiedli między innymi: Philip Niedenthal z „Harper’s Bazaar”, Mikołaj Komar z „K MAG”, Janusz Noniewicz z Katedry Mody warszawskiej ASP, krytyk mody Marcin Różyc, wice naczelna „Przekroju” Hanna Rydlewska, producentka, managerka i organizatorka pokazów Anna Żurawska oraz fotografka Zuza Krajewska. Nad całością czuwa Raphaëlle Stopin, dyrektor artystyczna Festiwalu Fotografii Mody w Hyères, która podjęła się roli doradczyni projektu.

Nakład magazynu „Maj” to 4 tys. egzemplarzy; format – niestandardowy. Autorem projektu jest jeden z najlepszych przedstawicieli polskiego dizajnu graficznego, Edgar Bąk. Nadzór nad obecnością fotografii w magazynie sprawuje Witek Orski. Zdjęcie na okładkę wykonał duet Synchrodogs z Ukrainy.

Magazyn będzie można zakupić poprzez stronę www.magazyn.photomonth.com, podczas poszczególnych wystaw odbywających się w ramach Miesiąca Fotografii w Krakowie, a także w ważnych miejscach wystawienniczych w Polsce.

Szykuj się na Miesiąc Fotografii w Krakowie!

 www.photomonth.com

www.magazyn.photomonth.com

fb/photomonth

ORGANIZATOR FESTIWALU MIESIĄC FOTOGRAFII W KRAKOWIE

Fundacja Sztuk Wizualnych (zał. 2001) jest jedną z najaktywniejszych w Polsce organizacji pozarządowych zajmujących się promocją sztuk wizualnych. Jej specjalnością jest fotografia, a misją szukanie dla niej nowych definicji w kontekście sztuki współczesnej, historii i socjologii. Flagowym wydarzeniem organizowanym przez Fundację jest Miesiąc Fotografii w Krakowie, czołowy europejski festiwal fotografii. Od 2007 do 2011 roku Fundacja prowadziła, we współpracy z krakowskim oddziałem Związku Polskich Artystów Fotografików, galerię ZPAF i S-ka, która była przestrzenią dla eksperymentu oraz promocji interesujących artystów młodego pokolenia. Fundacja zajmuje się także działalnością wydawniczą: w katalogu ma zarówno pozycje albumowe, jak też opracowania teoretyczne na temat fotografii. Współpracuje z dziesiątkami instytucji kulturalnych w kraju i zagranicą, bierze udział w międzynarodowych sieciach współpracy i w najważniejszych wydarzeniach fotograficznych na całym świecie.

Fundacja Sztuk Wizualnych

Organizacja Pożytku Publicznego

ul. Ślusarska 9, 30-710 Kraków

NIP 6792737586, KRS 68882

www.sztukawizualna.org

PR
AF

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *