InnePolecamy

DIAGEO I PARTNERZY KAMPANII „ALKOHOL TO ODPOWIEDZIALNOŚĆ. PIJ ROZWAŻNIE” WYSYŁAJĄ LIST OTWARTY DO ŚRODOWISKA FILMOWEGO

Firma Diageo, organizator kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” wraz z ekspertami, partnerami i patronami przygotowała list otwarty do środowisk twórczych. Zachęca w nim scenarzystów, reżyserów i aktorów do podjęcia nowego wątku w produkcjach telewizyjnych – tematu asertywności kierowców i pasażerów w sytuacjach związanych z piciem alkoholu.

List otwarty skierowany do środowiska filmowego jest próbą nawiązania nowoczesnego dialogu na temat kultury picia alkoholu ze środowiskiem filmowym, a za jego pośrednictwem także ze społeczeństwem. Autorzy listu – koalicja podmiotów promujących odpowiedzialne picie alkoholu – są przekonani, że należy jak najczęściej zwracać uwagę Polaków na ten temat i intensyfikować działania, w wyniku których Polacy, jako kierowcy i pasażerowie, częściej i chętniej będą manifestować właściwe postawy. Zależy im szczególnie, by twórcy filmowi podjęli w produkcjach temat asertywnych zachowań kierowców i pasażerów. Dotarcie poprzez media do kolejnych osób z pozytywnymi wzorcami zachowań może i powinno stać się istotnym czynnikiem wpływającym korzystnie na zmianę społecznych postaw. Jak wielu z nas zdarzyło się przyjechać na imprezę czy spotkanie rodzinne samochodem, i mimo tego być częstowanym alkoholem? Takie zachowania są powszechne, ale warto podkreślić, że również niedojrzałe i kompromitujące osobę częstującą. Zarówno częstowani kierowcy, jak i świadkowie takiej sytuacji powinni nauczyć się asertywnego odmawiania i pokazać, że odmowa wcale nie oznacza bycia „wielbłądem”. Pasażerom zawsze łatwiej zareagować i wyrwać kierowcę z trudnej sytuacji, dlatego spoczywa na nich taka sama odpowiedzialność za bezpieczeństwo wspólnej podróży – komentuje Miłosz Brzeziński, psycholog i trener oraz ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”.

Środki masowego przekazu są niezastąpionym źródłem informacji. Codzienna lektura gazety, śledzenie programów informacyjnych, czy wieczorne zasiadanie przed telewizorem, by obejrzeć ulubiony serial i poznać dalsze losy bohaterów – to rytuały setek tysięcy Polaków. Rodzime produkcje telewizyjne skupiają rzesze fanów i mocno oddziałują na ich wyobraźnię. W telewizji jest dziś wiele ważnych wątków społecznych, mających często charakter edukacyjny. Warto je poruszać, by apel taki jak przesłanie kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” usłyszało jak najwięcej osób. Zmiana myślenia u choćby jednego widza, o zagrożeniu jakim jest np. prowadzenie samochodu po alkoholu, już będzie ogromnym sukcesem – mówi rzecznik kampanii, Aneta Jóźwicka z Diageo.

Jednym z najważniejszych celów kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” jest pokazanie, że picie alkoholu jest nierozerwalnie związane z odpowiedzialnością – nie tylko za nas samych, lecz także naszych bliskich i znajomych, którzy z nami podróżują. Bohaterowie filmów i seriali, przez wielu traktowani jak wzorce do naśladowania, niezwykle skutecznie mogą przekonać widzów do hasła „Prowadzę. Nie piję”. Kampania oprócz wymiaru społecznego w dużej mierze opiera się na działaniach edukacyjnych. Organizatorzy i partnerzy promują nowe podejście do tematu pijanych kierowców i odpowiedzialnego picia alkoholu. Wspólnie chcemy uczyć Polaków jak rozsądnie korzystać z alkoholu, a nie straszyć tragicznymi statystykami. Środki masowego przekazu, a więc także telewizja, która zaangażuje się w promowanie pozytywnych wzorców do naśladowania, mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę – tłumaczy dr Ewa Tokarczyk, psycholog transportu z Instytutu Transportu Samochodowego.

Informacje o kampanii

Kampania „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie” prowadzona jest przez firmę Diageo od trzech lat. W tegorocznej edycji organizatorzy współpracują z: siecią supermarketów Real, Instytutem Transportu Samochodowego, Instytutem Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar i Fundacją „Krzyś”. Honorowy patronat nad kampanią objął Warszawski Uniwersytet Medyczny. Organizatorzy w ramach akcji opracowali i promują zasady odpowiedzialnego picia alkoholu, koncentrujące się na czterech głównych kwestiach: niesiadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu.

W ramach kampanii organizatorzy prowadzą szereg różnorodnych działań promujących odpowiedzialne picie alkoholu, w tym również udostępniają na stronie kampanii www.pijrozwaznie.pl bezpłatne, profesjonalne szkolenie z zakresu asertywnych zachowań związanych z piciem alkoholu i zbierają deklaracje poparcia dla idei akcji pod hasłem „Prowadzę. Nie piję”. Spośród prawie 75 000 zebranych do tej pory deklaracji, ok. 68 000 złożyli klienci punktów sprzedaży alkoholu sieci Real, ponad 6 000 natomiast internauci.

Eksperci kampanii:

Dr Ewa Tokarczyk – doktor psychologii. Specjalizuje się w psychologii transportu. W Instytucie Transportu Samochodowego prowadziła szereg projektów i badań dotyczących zachowań kierowców w ruchu drogowym i wpływu różnych czynników na nie oddziałujących. Wykładowca Pedagogium Wyższej Szkoły Nauk Społecznych w Warszawie.

Prof. Iwona Wawer – chemik, profesor nauk farmaceutycznych na Wydziale Farmaceutycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Zajmuje się badaniami nad stresem oksydacyjnym i wolnymi rodnikami. Jest autorem i współautorem ponad 150 publikacji naukowych. Od 2011 r. ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”.

Organizator i Partnerzy kampanii:

Diageo – organizator kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards. Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i Londynie.

Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na www.Diageo.com

Real -sieć hipermarketów Real, obecna w Polsce od 1997 roku i dysponująca 54 placówkami na terenie całego kraju, należy do niemieckiego koncernu handlowego METRO Group. Oferta sieci Real to 45 tys. artykułów spożywczych i przemysłowych – od tańszych, marki własnej TiP – „Tanie i Pewne”, nowych produktów pod logo Real Quality, po asortyment delikatesowy. Jednym z elementów strategii sieci jest systematyczne analizowanie potrzeb klientów i rozwijanie oferty handlowej tak, aby optymalnie dostosować standardy działań do oczekiwań konsumentów. W doskonaleniu swojej oferty Real stawia przede wszystkim na wygodę i komfort robienia zakupów.

Służą temu liczne innowacje, jak choćby kasy samoobsługowe, inteligentne wagi czy usługa VISA Cashback.

Warszawski Uniwersytet Medyczny – honorowy patron kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” Warszawski Uniwersytet Medyczny jest jedną z najstarszych Uczelni medycznych w Polsce – od ponad 200 lat kształci najlepszych specjalistów w zakresie nauk medycznych i farmaceutycznych.

Działalność Uczelni oparta jest na tradycjach uniwersyteckich i uniwersalnych wartościach. Uniwersytet przestrzega zasad dobrej praktyki klinicznej i farmaceutycznej, zachowując międzynarodowe standardy edukacyjne. Oferta edukacyjna obejmuje 13 kierunków oraz 2 specjalności.

Pracownicy Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego są wybitnymi specjalistami, zaliczanymi do czołówki polskich naukowców. Wielu z nich to krajowi konsultanci w różnych dziedzinach medycyny.

Warszawski Uniwersytet Medyczny to także profesjonalna opieka nad pacjentami, praca naukowa
i kształcenie w pięciu szpitalach klinicznych należących do Uczelni. Są to:

  • Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny przy ul. Banacha 1a

  • Samodzielny Publiczny Kliniczny Szpital Okulistyczny przy ul. Sierakowskiego 13

  • Samodzielny Publiczny Dziecięcy Szpital Kliniczny przy ul. Marszałkowskiej 24 (filia przy ul. Działdowskiej 1)

  • Szpital Kliniczny Dzieciątka Jezus przy ul. Lindleya 4

  • Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. ks. Anny Mazowieckiej przy ul. Karowej 2

Uniwersytet korzysta także z bazy obcej – szpitali zlokalizowanych w Warszawie i okolicach, w których prowadzą działalność Kliniki WUM.

Instytut Transportu Samochodowego (ITS) – jednostka prowadząca, koordynująca i popularyzująca badawczo-wdrożeniową działalność naukową w dziedzinie transportu samochodowego. Najistotniejszymi zadaniami ITS są:

1.Ogólna poprawa funkcjonowania i organizacji transportu samochodowego,

2.Ograniczenie szkodliwości skutków rozwoju transportu samochodowego i ruchu drogowego pod kątem bezpieczeństwa drogowego oraz ochrony środowiska naturalnego,

3.Opracowywanie nowych rozwiązań materiałowych dla przemysłu motoryzacyjnego, włącznie z udoskonaleniem materiałów eksploatacyjnych.

Fundacja „Krzyś” – jest organizacją non-profit, działającą na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce.

Od momentu powstania w 2004 roku, Fundacja angażuje się w szereg działań i projektów, również europejskich, mających na celu m.in. stworzenie platformy porozumienia i współpracy pomiędzy różnymi podmiotami wszystkich trzech sektorów społeczeństwa obywatelskiego (rząd, biznes i organizacje pozarządowe).

Fundacja realizując projekty (m.in. Europejska Noc Bez Wypadku, HEROES, Symulator Bezpiecznej Jazdy) udostępnia wiedzę i doświadczenie międzynarodowe, budując w ten sposób świadomość społeczeństwa na temat ryzyka prowadzenia pojazdów mechanicznych pod wpływem alkoholu. Kampania Europejska Noc Bez Wypadku uzyskała w 2009 roku tytuł najciekawszej ogólnopolskiej inicjatywy na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego w konkursie „ORLEN Bezpieczne Drogi”, natomiast w roku 2011 została uznana przez Komisję Europejską za sztandarowy projekt Europejskiego Roku Wolontariatu. Fundacja KRZYŚ została uznana za organizację pozarządową roku w konkursie „Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011”, zorganizowanym przez Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Samar – firma Samar istnieje od blisko 20 lat, natomiast jako Instytut BadańRynku Motoryzacyjnego Samar od 2004 roku. Zakres działalności obejmuje: gromadzenie, analizowanie i udostępnianie danych, dotyczących rynku motoryzacyjnego w Polsce, poprzez serwis internetowy www.samar.pl i w postaci opracowań porównawczych.

Gromadzone przez IBRM Samar dane pozyskiwane są od producentów, dealerów oraz firm działających w branży motoryzacyjnej, a także od jednostek rządowych, w tym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz Ministerstwa Finansów. Wszystkie zebrane informacje są jawne,
a dokonywane przez Samar analizy opierają się wyłącznie na kryteriach obiektywnych.

Podstawowymi celami działalności prowadzonej przez IBRM Samar są: sporządzanie analiz rynkowych, prezentujących trendy w zakresie sprzedaży i rejestracji samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych; możliwych scenariuszy rozwoju rynku w przyszłości, porównanie ich
z wcześniejszymi okresami; porównawcze badanie ofert poszczególnych producentów, typów i wersji dostępnych na polskim rynku samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych; koncepcji marketingowych stosowanych przez poszczególne firmy producenckie lub dealerów, w tym oferowanych klientom upustów cenowych lub innego rodzaju promocji.

Opracowania przygotowywane przez IBRM Samar nie wartościują ani nie preferują analizowanych jednostek. Podstawą analiz są dane istotne, porównywalne oraz sprawdzalne, wynikające
z obiektywnych opracowań jawnych, co do treści i źródeł pozyskania danych. Dane te są następnie przetwarzane przy zastosowaniu jawnych metod, mających na celu uzyskanie obiektywnego obrazu rynku motoryzacyjnego w Polsce.

PR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *