BiznesPokaz slajdówPolecamyPolecane wiadomościŚwiat technologiiTechnika

Wyposażenie dodatkowe w samochodach dostawczych – na co warto się zdecydować?

Cena kontra wygoda? Dodatkowe wyposażenie w samochodach dostawczych kosztuje, ale zwraca się z nawiązką. Zobacz, w co warto zainwestować i jakie wyposażenie dodatkowe jest wybierane najczęściej.

Dlaczego samochód dostawczy potrzebuje wyposażenia dodatkowego?

Samochód sam w sobie niekoniecznie, ale już jego właściciel na pewno. Wyposażenie dodatkowe to wyższy komfort jazdy, a umówmy się – w przypadku samochodów dostawczy jazda jest elementem pracy zawodowej. Nikt nie jeździ „dostawczakiem” dla przyjemności. Dlaczego więc wyposażenie dodatkowe nie jest montowane w standardzie? Bo ludzie mają różne potrzeby, które najczęściej wynikają z rodzaju i jakości świadczonych usług. Auto używane do dostaw na krótkich trasach w obrębie miasta raczej nie potrzebuje powiększonego zbiornika paliwa. Samochód używany na trasach międzynarodowych, szczególnie na wschód od granic UE będzie go potrzebował dużo bardziej.

Wyposażenie dodatkowe w samochodach dostawczych to często być albo nie być dla przedsiębiorcy. Im lepszy samochód, lepiej przystosowany do pracy w określonych warunkach, tym większe zyski dla firmy.

Wyposażenie dodatkowe w samochodach dostawczych a marka samochodu

Każdy producent ma swoje priorytety. Jeden może zamontować klimatyzację w standardzie, u drugiego trzeba ją będzie dokupić. Warto też zauważyć, że klienci kupujący samochody dostawcze wybierają określoną markę nie tylko ze względu na cenę. Ważniejsza jest jakość samochodu, pojemność i pojedyncze szczegóły, które sprawiają, że to ten, a nie inny samochód będzie tym idealnym.

Co ciekawe, większość producentów i dealerów samochodów osobowych wskazuje powiększone zbiorniki paliwa do busów jako najczęściej składane zamówienie na wyposażenie dodatkowe. Nawet wzmocnione tylne zawieszenie i nadwozie z wysokim dachem, a więc wydawałoby się dwie opcje bardzo przydatne w tym segmencie aut, stoją niżej w hierarchii użytkowników samochodów dostawczych

Powiększony zbiornik paliwa w samochodach dostawczych – dlaczego warto

Nietrudno zgadnąć, że to kwestia logistyki i wygody. Większy zbiornik pozwala przejechać dłuższą trasę „na jednym baku”. Rzadsze korzystanie ze stacji benzynowych pozwala na oszczędność czasu i nierzadko pieniędzy. Tankowanie nie jest wymuszane migającą kontrolką paliwa, może się odbywać na dowolnie wybranych stacjach, najczęściej tych, które oferują tańsze paliwo. Czasem uda się zatankować w Polsce i przejechać całą trasę w zachodniej części Europy, gdzie paliwo jest zdecydowanie droższe.

Firmy spedycyjne chętnie zamawiają dodatkowy zbiornik paliwa do swoich aut dostawczych. Pozwala im to tworzyć dla kierowców trasy z mniejszą liczbą postojów, wybierać trasy dłuższe, ale mniej zatłoczone, nawet wówczas, gdy nie ma przy nich stacji paliw. To niby drobiazgi, ale skumulowane pozwalają na znacznie sprawniejsze zarządzanie flotą pojazdów. Na pewno większy zapas paliwa jest istotny w przypadku nieprzewidzianej konieczności korekty trasy lub przekierowanie auta do zupełnie innego regionu. W firmach oferujących elastyczne usługi i dopasowujących się do potrzeb klientów takie możliwości są na wagę złota.

Warto zauważyć, że producent zbiorników paliwa nie jest producentem auta. Wyposażenie dodatkowe można zamówić nie tylko u dealera, ale też w firmie zewnętrznej.

Inne wyposażenie dodatkowe – kiedy i jakie wybrać

Powiększony zbiornik paliwa – daje wymierne korzyści finansowe.
Ale to niejedyne wyposażenie dodatkowe, na które warto zwrócić uwagę. Skoro już doposażamy samochód w powiększony bak, można niejako przy okazji zadbać o inne aspekty.

Wzmocnione tylne zawieszenie – na pewno przyda się, jeśli auto będzie się często przemieszczało po nierównych drogach, oraz gdy planowane jest jego duże obciążenie.

Otwieranie tylnych drzwi na szerokość 260 stopni – na pewno ułatwia pakowanie auta, szczególnie towarem o dużych gabarytach.

Ogranicznik prędkości – na ogół zamawiany przez firmy spedycyjne. To sposób na niefrasobliwych kierowców. Znacznie ułatwia zarządzanie kadrą i flotą.

Nieprzeszklone drzwi z tyłu – nie każdy towar nadaje się do pokazywania.

Klimatyzacja – montowana dodatkowo w autach dostawczych kosztuje niemało, ale komfort jazdy jest nieporównywalnie większy. Istotna z punktu widzenia kierowcy, ale też właściciela firmy transportowej.

Nadwozie z wysokim dachem – kolejne ułatwienie dla firm świadczących usługi polegające na przewożeniu towarów o dużych gabarytach. Większa pojemność auta to też większa pakowność, także w przypadku mniejszych gabarytowo transportów, ale i większy opór powietrza, a więc spalanie paliwa w czasie jazdy. Trzeba rozważyć, co jest bardziej opłacalne.

Podgrzewane lusterka boczne – przydatne w sezonie zimowym. Co prawda u nas zimy nie są ostatnio szczególnie srogie, ale w przypadku podróży na wschód i północ Europy, warto taką opcję rozważyć.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *