BiznesGospodarkaMarketingPokaz slajdówPolecamyPolecane wiadomościŚwiat technologii

Dobra strona internetowa – po czym ją rozpoznać?

Dobra strona internetowa to prawdziwy skarb, którego wartość w najbliższych latach będzie wyłącznie rosnąć – podobnie jak popularność agencji świadczących usługi informatyczne. Coraz więcej procesów przenosi się do Internetu i coraz więcej firm świadomie kieruje tam swoich klientów.

Właśnie dlatego usługi informatyczne dla firm cieszą się dzisiaj ogromną popularnością. Dlaczego tworzenie strony warto zlecić specjalistom? Już wyjaśniamy!

 

O jaką stronę internetową prosić?

Od kilku lat najpopularniejszą formą strony internetowej jest tak zwany „one page”, czyli jedna, długa strona internetowa, pozbawiona jakichkolwiek dodatkowych podstron, na której zawarte są już wszystkie informacje. Na samej górze znajduje się zwykle menu, które odsyła użytkowników do poszczególnych miejsc na stronie i ułatwia nawigację.

Firmy IT trudniące się projektowaniem i programowanie stron internetowych najczęściej właśnie taki model proponują swoim klientom, gdyż gwarantuje on przejrzystość i nie przytłacza klientów nadmiarem informacji.

Problem pojawia się wtedy, gdy zależy nam na umieszczeniu na naszej stronie naprawdę wielu treści – one page przemieniłby się wówczas w istny tasiemiec i w takim wypadku firmy informatyczne mogą doradzić nam jednak inną konstrukcję strony. W tej kwestii warto słuchać rad specjalistów, bowiem to oni są najlepiej zaznajomieni z preferencjami użytkowników Internetu.

 

Czy wersja mobilna strony ma znaczenie?

Firmy IT, oferujące tworzenie stron internetowych, zwykle uprzedzają swoich klientów o konieczności stworzenia również wersji strony dostosowanej do urządzeń mobilnych. Nie jest to próba naciągania. Jak dowodzą analizy przeprowadzane przez ostatnie lata, zwiększa się odsetek użytkowników, którzy korzystają z Internetu na smartfonach czy tabletach. Niektóre serwisy notują wręcz już więcej wejść z urządzeń mobilnych, niż z tradycyjnych komputerów czy laptopów.

Stworzenie responsywnej lub mobilnej wersji strony (bo są to dwie różne rzeczy) jest więc zatem nie ukłonem wobec małej części użytkowników, a elementem absolutnie niezbędnym do tego, by wciąż pozostać w internetowej grze. Co więcej dla wyszukiwarki Google ogromne znaczenie ma również prędkość, z jaką wersje mobilne i responsywne się ładują – ma to coraz większy wpływ na pozycję strony w rankingu.

 

Czy pozycjonowanie wpływa na wygląd strony?

Nieco inaczej będzie wyglądać Twoja strona w sytuacji, w której zdecydujesz się na pozycjonowanie. Mimo rosnącej popularności AdWordsów, wciąż nie stanowią one jednoznacznej i uniwersalnej alternatywy dla tradycyjnych działań SEM i SEO.

Jeżeli zatem po przeprowadzonej analizie oraz audycie decydujesz się na pozycjonowanie, musisz liczyć się z tym, że Twoja strona internetowa będzie wymagać stałego zapełniania treścią – minimalistyczny portal, bazujący na ładnych zdjęciach bądź grafikach ma naprawdę niewielkie szanse wywalczyć miejsce na pierwszej stronie wyników, bez ogromnych nakładów na budowanie bazy linków.

Nie bój się jednak, że Twoja strona będzie przypominać staromodny portal, zapełniony blokiem tekstu. Agencje świadczące usługi informatyczne dla firm zwykle rozwiązują to zagadnienie prowadząc bloga. Jest on gwarancją stałego i konsekwentnego budowania treści na stronie, bez konieczności zapychania podstron nieestetycznymi blokami tekstu.

 

Co lubią Twoi klienci? Firma IT wie lepiej!

Prawda jest taka, że stronę internetową buduje się nie da jej właścicieli, a dla użytkowników. Stanowi to kolejny powód, by jej tworzenie oddać w ręce specjalistów – firmy informatyczne są na bieżąco z zagadnieniami UX i UI. Wiedzą, jak stworzyć przyjazny interfejs, który pokochają Twoi klienci oraz… wyszukiwarka Google.

Są również w stanie zawczasu przygotować stronę pod późniejsze działania pozycjonerskie lub reklamę AdWords. Stworzenie dobrego portalu wymaga połączenia wiedzy informatycznej z marketingową oraz kompetencji z zakresu komunikacji, a on sam jest nie kolejnym kosztem, tylko naprawdę sensowną inwestycją.

Usługi informatyczne to dzisiaj niezwykle konkurencyjny rynek. Jeśli zastanawiasz się, czy dana firma przygotuje dla Ciebie naprawdę dobrą stronę, po prostu odwiedź jej własny portal i oceń, czy dobrze Ci się po nim porusza. Na koniec pamiętaj też, że użytkownika powinny dzielić maksymalnie trzy kliknięcia od każdego miejsca na Twojej stronie, a na wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych absolutnie nie wolno oszczędzać!

0 komentarzy do “Dobra strona internetowa – po czym ją rozpoznać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *