BiznesGospodarkaZakupy

Znajomość technik sprzedaży

Szkolenia sprzedawców mają różne oblicza. Z jednej strony można rozwijać zdolności merytoryczne typu wiedza na temat sprzedawanego asortymentu, a z drugiej strony można skupić się na technikach sprzedaży.

Techniki sprzedaży

 

Wiedza na temat sprzedawanego towaru to punkt bazowy, wyjściowy, który każdy pracownik powinien mieć opanowany w stopniu bardzo dobrym. Aby sprzedać produkt należy jednak posiadać co najmniej dobrą znajomość technik sprzedaży.

 

Co to są techniki sprzedaży? Jakie podejście stosować, aby rozpocząć sprzedawać coraz więcej? Jeżeli pragniesz więcej sprzedawać i zarabiać ważne aby poznaj skuteczne sposoby sprzedaży! Poznaj szkolenia sprzedażowe na stronie – http://www.szkolenia24h.pl/oferty/kat_sprzedaz/

 

Pierwszym i podstawowym punktem wyjścia jest potrzeba klienta. Sprzedawca musi zorientować się na podstawie pytań otwartych, jaki jest cel wizyty klienta. Często jest to ciekawość, konieczność wybrania prezentu lub potrzeba nagła. Pytania otwarte, to pytania, które nie zmuszą do wyboru pomiędzy sugerowanymi opcjami. Przykładem zamykania klienta może być pytanie: „Czerwony czy niebieski?”. Jest to pytanie zamknięte ograniczone do dwóch kolorów. Pytanie otwarte jest prostym pytaniem o kolor bez sugestii.

 

Zadaniem pytań otwartych jest zmuszenie klienta do jak najszerszej wypowiedzi na temat celu wizyty lub poszukiwanego produktu.

 

Sprzedawca, który uzyska informacje na temat celu wizyty oraz potrzebnego produktu, może przejść do prezentacji. W tym wypadku ważne jest, aby pracownik nie tylko zachwalał produkt, ale także skupił się na jego użyteczności wobec samego klienta. Najlepszą techniką jest omówienie trzech zalet produktu lub usługi oraz ich przydatności w użytkowaniu.

Poza potrzebami klienta można wykorzystać psychologię. Sprzedawca może skorzystać z prawa niedoboru. Technika prawa niedoboru polega na wywołaniu u klienta dyskomfortu psychicznego, który spowodowany jest możliwością sprzedania się ostatniej sztuki i brakiem możliwości jej zakupu w przyszłości. Klient spontanicznie podejmie decyzję o zakupie. Przykładem prawa niedoboru są limitowane edycje, ostatnia sztuka, wyprzedaż kolekcji, doskonała sprzedaż i brak możliwości uzupełnienia asortymentu.

Inną formą techniki sprzedaży jest „pamięć stała” wręczana klientowi. Oporna osoba, która siłowo nie chce podjąć decyzji o zakupie, musi dostać w ręce środek trwały w postaci wizytówki, numeru telefonu lub katalogu. Każda forma nośnika informacyjnego na temat produktu i miejsce, gdzie można zakupić produkt, spowoduje, że klient może powrócić do punktu sprzedażowego po zastanowieniu się.

Polecamy kursy szkolenia na stronie – http://www.kursy24h.pl/

Życzliwość otwartość na potrzeby klienta to punkty wyjścia w sprzedaży, natomiast dyskomfort psychiczny, wywołanie obaw i przypominanie klientowi o zakupie w postaci katalogów czy wizytówek to techniki sprzedażowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *