Piwopaki – ciekawy trend na rynku browarów rzemieślniczych i restauracyjnych

Uwarzenie dobrego piwa niestety nie jest już gwarantem powodzenia na rynku. Małe browary już dawno przestały rywalizować między sobą recepturami, czy smakiem, a do walki o gardła konsumentów zaprzęgły zdolnych grafików, marketingowców, czy producentów opakowań.

Wyróżnij się albo zgiń

Mimo, że browary rzemieślnicze zdobyły w ostatnich pięciu latach znaczącą część rynku piwnego, to coraz trudniej jest im się na nim utrzymać. Żeby to zrobić muszą wygrać wyniszczająca wojnę marketingowo – wizerunkową. Obecnie butelka powinna znacząco odróżniać się od innych i nawet atrakcyjne logo przestaje do tego wystarczać. Dlatego coraz więcej browarów sięga po dodatkowe formy pakowania i eksponowania swoich produktów, które pozwalają im na wybicie się na tle konkurencji.

Jednym z tego typu narzędzi są tak zwane piwopaki, czyli proste kartonowe koszyczki, dobrze eksponujące najważniejsze elementy butelki, a przy okazji pozwalające na zwiększenie sprzedaży i zaoferowanie Klientowi jednocześnie kilku produktów.

Najważniejsze to wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klientów

„Piwopaki to świetny pomysł zwłaszcza w czasie targów, festynów, czy lokalnych imprez – często podwaja lub potraja nam sprzedaż w trakcie imprezy, z której goście zawsze chcą wyjść z jakimś fantem. W trakcie ostatnich Dni Limanowej cały zapas koszyczków na piwo wyprzedaliśmy już pierwszego dnia i musieliśmy je szybko domawiać” – mówi Mariusz Marek z limanowskiego Browarsa, który zadebiutował na rynku w ubiegłym roku, szybko zdobywając uznanie lokalnych konsumentów.

„Goście naszej restauracji, to często uczestnicy różnego rodzaju wycieczek, każdy z nich chce z takiego wyjazdu przywieźć coś dla swoich najbliższych. Piwopak idealnie się do tego nadaje, wygląda reprezentacyjnie, no a jego zawartością nikt nie pogardzi” – dodaje Krzysztof Tabor, Kierownik Browaru Restauracyjnego w Szczyrzycu.

Wszystko zaczęło się od browaru domowego

W sprzedaży piwopaków specjalizuje się małopolska firma Zapakujeco, która handluje opakowaniami tekturowymi i prowadzi sklep internetowy Zapakujeco.pl.

„Pierwsze piwopaki przygotowaliśmy dla mojego brata – piwowara domowego – później okazało się, że to patent świetny dla browarów rzemieślniczych i restauracyjnych, obecnie naszymi Klientami jest już kilkanaście tego typu firm. W zależności od skali ich produkcji przygotowujemy indywidualnie zaprojektowane sześcio, cztero, trzy i dwupaki. Te ostatnie to także hit tego sezonu weselnego i podarek od pary młodej dla gości, coraz częściej zastępujący tradycyjne ciasta” – mówi Joanna Ślazyk, Prezes firmy.

„Browary zaopatrujemy nie tylko w Piwopaki, ale też w tak zwane pudła klapowe – czyli kartony, w których można zmieścić 20 butelek piwa i wysłać do sklepu czy pubu”- dodaje założycielka Zapakujeco. W przypadku małych browarów „klapówki” zastępują używane głównie przez koncerny skrzynki na piwo czyli popularne niegdyś „kraty”, które przy mniejszej skali dystrybucji są zwyczajnie mniej opłacalne.

Piwo jak whisky i wino

Piwopaki to nie jedyna nowość na rynku piwnym, obecnie w branży coraz częściej pojawia się również trend do bardzo ekskluzywnego pakowania butelek. Dobre warki uznanych browarów produkowane w limitowanych edycjach rozchodzą się w szalonym tempie, osiągając niebotyczne ceny na aukcjach, czy rynku wtórnym. Dlatego rośnie również popyt na eleganckie opakowania na pojedyncze butelki. W takim przypadku koszt pudełka to zaledwie promil ceny, a oryginalnie zapakowane piwo prezentuje się równie dobrze jak wino, czy whisky, zwłaszcza jeśli chcemy je komuś sprezentować.

Czy piwopaki i inne opakowaniowe nowości zdobędą rynek takim przebojem jak małe browary? To ciężko ocenić. Na pewno jest to ciekawy koncept wart spróbowania, podobnie jak ich zawartość.

 

PR

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *