Jak przechowywać dane firmowe?

Problem przechowywania danych firmowych jest jednym z największych, z jakimi zmagają się przedsiębiorcy. Przede wszystkim pojawia się wiele obaw przed ich bezpieczeństwem, co zwiększa ich ostrożność i zmusza do poszukiwania coraz efektywniejszych oraz skuteczniejszych rozwiązań. Na drodze tych ciągłych usprawnień pracy firmy pojawiło się wirtualne przechowywanie danych… w chmurze.

Dane w chmurze, czyli gdzie?

Społeczeństwo można podzielić na tych, którzy wierzą i na tych, którzy muszą się sami przekonać. Ci pierwsi nie potrzebują namacalnego dowodu na istnienie pewnych rzeczy, Ci drudzy zaś nie uwierzą, dopóki nie zobaczą. Czym jest zatem ta „chmura”? Czy uwierzą w nią Ci, którzy jej nie widzą?

Chmura jest miejscem, gdzie przechowywane są dane, znajduje się ona w wirtualnym świecie. Samej chmury nie widzimy, mamy jednak dostęp do plików, dokumentów i projektów, które są w niej przechowywane. Możemy je dowolnie zmieniać, modyfikować, udostępniać nowe i usuwać te, które są już nam niepotrzebne. Chmury nie zobaczymy, jednak zobaczymy jej zawartość, dowód na jej istnienie.

Wybieramy dysk w chmurze

Dostawców takiego rozwiązania jest coraz więcej, co jest uwarunkowane rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów. Jednym z nich jest Bluer.pl, proponujący kilka usług w zależności od indywidualnych potrzeb i wymagań. Jest propozycja dla tych, którzy chcą uruchomić aplikację, jednak nie posiadają serwera, jak też dla tych, którzy poszukują bezpiecznego miejsca o rozbudowanej infrastrukturze dla przechowywania danych firmowych.

Przy wyborze dostawcy należy zwrócić uwagę na pojemność chmury. Nie zawsze będzie nam potrzebna duża ilość GB, a jak wiadomo, im pojemność jest większa, tym koszty większe. Wszystko zależy od wielkości firmy i przeznaczenia chmury. Ponadto, pod uwagę bierzemy bezpieczeństwo, nasze dane muszą być chronione i system płatności, współpraca z dostawcą musi być wygodna dla obu stron.

prasa24h

Serwis prezentuje informacje wiadomości prasowe. Prezentowane informacje mogą zawierać treści sponsorowane, reklamowe. Zapraszamy do współpracy z naszym portalem prasowym.

0 Comments

No comments!

There are no comments yet, but you can be first to comment this article.

Leave reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 1 =

 
This site is protected by Comment SPAM Wiper.