Finanse i ekonomiaWiadomości budowlane

Jak Polacy ubezpieczają się przez Internet?

Coraz chętniej porównujemy oferty ubezpieczenia w sieci i szukamy w niej porad. Czy to zwiastun rozpowszechnienia ubezpieczeń online? Jeśli tak, to które produkty mają szansę na największą popularyzację?

Firmy ubezpieczeniowe zdają sobie sprawę z siły Internetu. Liczba dorosłych Internautów w Polsce przekracza już 20 mln. Nie mogą więc pozwolić sobie na pozostanie w cieniu cyfrowej rewolucji. Czy ich starania o klienta cyfrowego przynoszą zamierzony efekt?

Wiele zależy od rodzaju produktu. Według raportu KPMG*, najwięcej osób decyduje się na zakup polisy turystycznej (47%). Kanały cyfrowe preferują również kierowcy zainteresowani ubezpieczeniem samochodu (42% ankietowanych Internautów zawiera umowę przez stronę www lub aplikację w smartfonie).

Największy konserwatyzm wykazują nabywcy polis mieszkaniowych. Co trzeci Internauta deklaruje chęć zakupu ubezpieczenia domu lub mieszkania online. Być może wynika to z obawy o dane osobowe. Na stronie ubezpieczyciela trzeba podać min. takie informacje jak: wartość nieruchomości, jej wyposażenia i pełny adres. Są one niezbędne do wyceny polisy. O bezpieczeństwo danych nie trzeba się jednak martwić. Wystarczy skorzystać z szyfrowanych stron wybranych ubezpieczycieli i sprawdzonych od lat porównywarek. Należy do nich Rankomat.pl, który obok ubezpieczeń komunikacyjnych oferuje również polisy turystyczne, mieszkaniowe (oblicz wysokość ubezpieczenia w 2 minuty) oraz produkty bankowe.

Jaki kontakt z ubezpieczycielem preferujemy?

Z badań KPMG* wynika, że zazwyczaj kontaktujemy się z ubezpieczycielem raz do roku. Na taki okres zawierane są umowy. Wolimy przy tym osobistą rozmowę, ewentualnie konsultację telefoniczną. Dlatego zarówno ubezpieczyciele, jak i porównywarki ubezpieczeń nie bazują wyłącznie na stronach online, ale zatrudniają wykwalifikowanych doradców telefonicznych. Według KPMG, tradycyjny klient towarzystwa jest zainteresowany przede wszystkim zakupem polisy (67% ankietowanych). Często zgłasza też szkody (60%). W tym celu dzwoni głównie na infolinię.

Co przekonuje nas do zakupu polisy online?

Przede wszystkim wygoda i szybkość transakcji. Polisę można kupić nie wychodząc z domu, o każdej porze dnia. Kolejnym atutem ubezpieczeń online jest możliwość porównania ofert. W tym względzie wygrywają internetowe porównywarki. Z powodzeniem zastępują one stacjonarne multiagencje: generują zestawienia cen i umożliwiają samodzielny zakup polisy.

*raporty KPMG: „Jak polscy konsumenci cyfrowi chcą być obsługiwani przez operatorów telekomunikacyjnych”, “Jeden klik od ubezpieczenia, czy Polacy są gotowi na kanały cyfrowe”

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *